Toon posts:

Ravenshield lage fps (met alle modes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik haal met Ravenshield bv bij de eerste map gemiddeld maar 28 fps.
Het maakt hierbij niet ui of ik low of high detail heb, en ook niet
of ik 6xAA aan heb staan of niet. Ik speel op 1024x768

Mijn systeem:

WinXp
KT333 + Athlon 1333
512Mb DDR (pc2700)
ATI Radeon 9700
Trueform = uit!!

Veder zijn mijn 3dmark scores : 9850 (2001) en 3645 (2003)
Andere spellen gaan beter, maar echt veel spellen heb ik nog niet gedaan.

Cat 3.2 drivers, geen andere drivers geprobeerd.

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen ? Het lijkt puur aan Ravenshield te liggen, want mijn 3dmark scores zijn toch nog redelijk?

Alvast bedankt heh

Verwijderd

ik denk dat je CPU de bottleneck is, want je 3d mark score van 2001 is ook heel laag vergeleken met de rest (of was dat nou de pro versie?)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:28:
ik denk dat je CPU de bottleneck is, want je 3d mark score van 2001 is ook heel laag vergeleken met de rest (of was dat nou de pro versie?)
Met die 3D Mark scores kan je Ravenshield heus wel wat sneller spelen. Z'n scores zijn niet bijster hoog voor een Radeon 9700, maar het is ook niet zo dat een Athlon 1333 te langzaam is.

Staat er geen framelimiter in het spel aan? Want zelfs als je alles op z'n hoogst draait haal je nog 28 fps, dat is namelijk wel verdacht.
En kijk eens naar andere instellingen zoals V-Sync, ook al hoort het daar niet aan te liggen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat ook al aan een framelimiter te denken. Het is echt heel gek want 6xAA aan en uit zetten zou toch enige efect moeten hebben, maar nee dus. (en ik zie het verschil dus echt wel!). V-Sync staat uit

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Raven Shield draait op een vroege versie van de UT2003 engine.
UT was meer afhankelijk van CPU dan van graphics card..... UT2003 (en dus RS) misschien ook? :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Hahn
Exar_Kunn schreef op 09 April 2003 @ 09:27:
Raven Shield draait op een vroege versie van de UT2003 engine.
UT was meer afhankelijk van CPU dan van graphics card..... UT2003 (en dus RS) misschien ook? :)
Dat is onzin, met 1333 Mhz moet je het spel heus wel wat sneller kunnen draaien dan 28 fps. En wat de topicstarter zei: het maakt niet uit of hij 6x AA aanzet of niet, de framerate blijft hetzelfde, dus z'n CPU kan het zeker wel aan hoor.

Verwijderd

Topicstarter
het zou misschien toch de cpu kunnen zijn. Dat zou wel verklaren waarom high / low detail
en AA of noAA geen ene moer uit maakt, want dat wordt allemaal door de videokaart
gedaan toch?

• Exar
  • Laatst online: 22:05
MaRc0 schreef op 09 April 2003 @ 09:33:
[...]
Dat is onzin, met 1333 Mhz moet je het spel heus wel wat sneller kunnen draaien dan 28 fps. En wat de topicstarter zei: het maakt niet uit of hij 6x AA aanzet of niet, de framerate blijft hetzelfde, dus z'n CPU kan het zeker wel aan hoor.
DAT is onzin. :P
6xAA wordt natuurlijk WEL door de graphische kaart gedaan! :D

Juist omdat 6xAA of resolutie weinig uitmaakt, kan je concluderen dat wellicht de CPU de bottleneck is. B)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Hahn
Exar_Kunn schreef op 09 April 2003 @ 12:33:
[...]
DAT is onzin. :P
6xAA wordt natuurlijk WEL door de graphische kaart gedaan! :D

Juist omdat 6xAA of resolutie weinig uitmaakt, kan je concluderen dat wellicht de CPU de bottleneck is. B)
Alsof de CPU niet meer doet als jij op 6xAA gaat spelen. Onder de 1024x768 doet je CPU meer werk dan hogere resoluties, daar neemt je videokaart het over. Als je in 640x480 dezelfde framerate haalt als in 1280x1024 ligt dat dus niet aan de CPU, want 1333 Mhz is meer dan genoeg om zo'n spel in 640x480 met meer dan 40 fps te spelen hoor...

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb ff het verschill getest tussen 640x480 en 1024x768
maakt wel wat uit in fps maar niet veel. Ik denk 3-5 fps gem meer op 640x480
Maar nog steeds zijn mijn fps rood als er ook maar even wat actie is. Ik heb juist om dit
spel een nieuwe videokaart aangeschaft, maar het gaat echt bijna niks sneller dan mijn oude Radeon 8500 :-/ Nu moet ik zeker ook nog een nieuwe cpu kopen :(

Verwijderd

Gooi er een AthonXP 2200 in ofzo, een wereld van verschil, helemaal in combinatie met je videokaart en moederbord. Die Thunderbird hoort er niet meer in, niet met die combo.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 11:51:
Gooi er een AthonXP 2200 in ofzo, een wereld van verschil, helemaal in combinatie met je videokaart en moederbord. Die Thunderbird hoort er niet meer in, niet met die combo.
*Zucht* al dat gezeur dat de proc langzaam is :/

Heb je dit ook in andere spellen?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Ik had het eerst ook met mijne gare barrel. Of ik hem nou op 640x480 alle low zetten of 800x600 alles high hij bleef tegen de 50 fps rammen. Maar toen heb ik ff andere drivers geinstalled en nu komt die boven de 50fps. Vraag me niet waarom :p

• Hahn
Ik zie nu trouwens dit:
Cat 3.2 drivers, geen andere drivers geprobeerd.
Waarom open je een topic als je dat nog niet hebt gedaan? Probeer eens de 3.0, 3.1 of desnoods de 2.4 catalyst drivers.
Verder kan je ook Direct X 9.0 proberen als je DX 8.1 hebt of andersom.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb een Xp2500+ besteld
ik heb geen oude drivers geprobeerd omdat dat niet het probleem is. Heb al op Rage3d forums gekeken daar hadden ook een paar gasten hetzelfde probleem, en 3.2 werke volgens vele goed met Ravenshield. (en ja misschien ben ik ook wel te lui, om allemaal verschillende drivers te proberen) Andere spellen doen het overigens prima.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

MaRc0 schreef op 09 april 2003 @ 09:33:
[...]

Ehm, nee, je begrijpt het dan niet. AA wordt door de kaart geregeld, dit is dus meer een goede aanwijzing dat het niet aan de 3dkaart ligt.

MechWarrior || Monsters Game

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 11:51:
Ik heb dus een xp2200 en een radeon 9500pro en ook ik heb vaak maar 20 a 25 frames per seconde.Het maakt niet uit in welke resolutie ik speel,ik heb de user.ini aangepast zodat ik de resolutie met refreshrate kan instellen,echt niets werkt.Ook heb ik de ati controlpanel alles op performance gezet,ook dat helpt niet.Tevens alle setting in de game veranderd,weer geen suc6.HET LIGT AAN DAT !#$!@!#% spel!Kijk maar f op de forums van ravenshield,je bent echt niet de enige.

p.s.er is ook geen verschil tussen online en offline spelen

Verwijderd

Topicstarter
:-( ,, hmm das niet zo best nieuws, ik krijg morgen me XP2500
Maar ik snap het niet, er zijn genoeg mensen die ook een R9500/9700 hebben,
waar het spel wel soepel draait. Hoe kan dat nou?

Zal morgen ff testen met andere CPU

Verwijderd

Topicstarter
:-( , zonet me XP 2500 gekregen
Erin gemonteerd, en Ravenshield meteen geprobeerd. Heb denk ik zo'n 5 -10 fps meer
Maar vaak nog steeds 25-30 fps (rood) dus ONSPEELBAAR!!! :-(
Wtf is hier aan de hand ????

• Hahn
Ik had al voorspelt dat je oude processor het best aan zou kunnen en nu zie je maar.
Ik zou gewoon alles helemaal opnieuw installeren, dus spel, drivers, desnoods Windows.
Het is trouwens ook geen overbodige luxe om Windows opnieuw te installeren als je een nieuwe CPU hebt, dus misschien sla je nu twee vliegen in 1 klap :)

[ Voor 31% gewijzigd door Hahn op 17-04-2003 14:09 ]

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-01 13:32
Reinstall van windows heeft geen zin.Als je kijkt op de forums van http://www.raven-shield.nl/ en http://www.raven-shield.com/ dan zie je daar dat heel veel mensen last hebben van lage tot zeer lage framerates.Het is wachten op een patch die dit verhelpt want sys specs maakt helemaal niets uit(een maatje van mij heeft een p4 2.4 ghz met radeon 9700 pro,die heeft ook prob),driverversions ook niet,kortom op de site staat dat dit spel optimized is voor een ati kaart,maar helaas is dat dus niet zo.

p.s.gister even lopen etteren met resoluties e.d.,maakt niets uit,ook ik blijf framerates houden van rond de 20 met uitschieters van 2 frames tot 50 frames.

p.s.2 ook hoeveelheid geheugen maakt niets uit

[ Voor 5% gewijzigd door Corona op 17-04-2003 16:36 . Reden: taalfout ]

Verwijderd

edit:
moet es leren lezen |:(

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 14:23 ]

Pagina: 1