• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 16:49
Hoi,

Sind kort een iPod 10Gb. Maar die wil ik graag ook in het buitenland (Canada) kunnen opladen.
Nou heeft Apple zo'n prachtig (en dus reteduur :'( ) stekkersetje voor gebruik in het buitenland maar ik vroeg me af of er geen goedkopere oplossingen zijn. Ik denk niet dat een gewone verloopstekker zoals je die voor een scheerapparaat kunt kopen goed is maar ik weet ook zeker dat ik niet de eerste ben met dit probleem.

Dus zijn er die mij met creatieve en goedkopere oplossingen voorgegaan zijn??

Verwijderd

Gewoon een reisstekker kopen, een ipod is net zoals andere apparaten.
Ik heb er zelf ook een.
Bij de handyman ofzo zullen ze vast niet duur zijn, en bij sommige reisburo's krijg je ze gratis bij je reis.
Succes

Verwijderd

Wel raar hoor, je koopt een van de duurste (maar ook beste) mp3 spelers die je toch zo'n 450 eurootjes heeft gekost en dan kan een originle ipod verloopstekker er niet van af.
Wat maakt dat dan nog uit??

• Trin1ty
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:39:
Gewoon een reisstekker kopen, een ipod is net zoals andere apparaten.
Ik heb er zelf ook een.
Ook gebruikt al in buitenland? want wat ik hoorde is dat die verloopstekkers alleen werken voor apparaten die zelf van 220 naar 110V kunnen schakelen of zoiets (scheerapparaten en fohns schijnen dat dus te kunnen en hebben aan een verloopstekker genoeg) en ik kan nergens trugvinden of de voeding (aan de stekker) van de Apple of de iPod dat zelf kan.
Bij de handyman ofzo zullen ze vast niet duur zijn, en bij sommige reisburo's krijg je ze gratis bij je reis.
Succes
Dat klopt, ik heb er dus ook al 1 :)

• Trin1ty
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:42:
Wel raar hoor, je koopt een van de duurste (maar ook beste) mp3 spelers die je toch zo'n 450 eurootjes heeft gekost en dan kan een originle ipod verloopstekker er niet van af.
Wat maakt dat dan nog uit??
Correctie, hij koste 399 :P
Nou ik vind 48 euro voor zo'n stekkerset wel prijzig en ik heb het gevoel dat die set niet nodig is vandaar. (we blijven Hollanders he >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door Trin1ty op 08-04-2003 20:48 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Trin1ty schreef op 08 april 2003 @ 20:45:
[...]

Ook gebruikt al in buitenland? want wat ik hoorde is dat die verloopstekkers alleen werken voor apparaten die zelf van 220 naar 110V kunnen schakelen of zoiets (scheerapparaten en fohns schijnen dat dus te kunnen en hebben aan een verloopstekker genoeg) en ik kan nergens trugvinden of de voeding (aan de stekker) van de Apple of de iPod dat zelf kan.

[...]

Dat klopt, ik heb er dus ook al 1 :)
Op de voeding staat dan bijvoorbeeld 110-230V in plaats van alleen 220 of 230V (of zelfs 220-230V). Effe goed zoeken dus :)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ey Tobias! Er staat 100-240V op. Ook lekker vaag dus.

Maar ik had ook even een vraagje ook over het buitenland. Gebruikt Frankrijk dezelfde volt als wij Nederlanders? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Sage op 09-04-2003 18:38 . Reden: Tobias vergeten te groeten ]

kleurbleur.nl

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

furean schreef op 09 April 2003 @ 18:38:

Maar ik had ook even een vraagje ook over het buitenland. Gebruikt Frankrijk dezelfde volt als wij Nederlanders? :?
Staat in de vakantie FAQ

100 - 240V betekent dat 110 volt ook kan. Een verloopstekkertje is in dit geval genoeg.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
furean schreef op 09 April 2003 @ 18:38:

Frankrijk zit ook op 220-230 volt dus.

Overigens kun je dus met die adapter overal ter wereld inpluggen; doet het overal :)

• Sage
Ik zag het al staan bij de Knowledge Base bij Appel zelf. Dom |:(

Maar nu zit ik weer met een ander probleem. Ik heb gelezen dat bij de iBead de batterij word opgeladen tot ie vol is en als je dan nog steeds door gaat met opladen dat de batterij dan weer ontladen wordt. Ik heb gezocht bij de Knowledge Base en in de handleiding maar ik heb er eigenlijk niks over kunnen vinden.
Kan ik hem met een gerust hart laten opladen terwijl ik ga slapen? :?

kleurbleur.nl

• Sage
Gewoon geprobeerd, heb toch nog die 90 dagen garantie periode. Toen ik wakker werd stond er mooi dat hij klaar was met opladen. :)

kleurbleur.nl

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt me inderdaad erg sterk dat hij oplaadt, dan vol zit en als je hem er niet meteen uit trekt meteen maar begint met ontladen :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• IvoB
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

Als je zelf een amerkaanse stekker (met of zonder draad) kan vinden, en een oud snoer met zo'n standaard "2 gaatjes met inham" contrastekker, maak je gewoon je eigen iPod snoer.
Pagina: 1