Toon posts:

Philips DVD speelt geen DVD+R af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Philips DVD762 en ik heb een backup laten maken van een film. Deze speelt word perfect afgespeeld.

Nu heb ik dus nog een backup laten maken bij een vriend van me en deze kreeg ik eergister binnen. Snel in me DVD speler gestopt en hij spugt die dvd er zo weer uit, en telkens weer.

Ik weet dat mijn DVD speler het af zou moeten spelen. En ik dacht dat hij een foutje had gemaakt met branden dus heb ik een nieuwe gekregen vandaag. En weer hetzelfde probleem. Nu heb ik ook een dvdspeler op mijn pc en heb het daar maar eens geprobeerd. En verrek daar doet ie het wel op. Wat kan nu het probleem zijn?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn standalone DVD speler accepteert ook geen DVD+R(W) schijfjes. Is een cheapass Mustek geval. DVD-R(W) heb ik nog niet geprobeerd, moet ik eerst ff wat van die schijfjes halen.

[ Voor 32% gewijzigd door SandsOfArrakis op 08-04-2003 22:31 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-02 23:28
je moet ze op een bepaalde manier brande. In Nero is een extra optie waardoor een +R schijfje zich voorsteld aan de DVD-player als echte DVD ipv een +R dvd
succes

Verwijderd

Een ander merk schijfje ?

De DVD-speler kan het iig wel afspelen als ik de dvdrhelp.com database zie...

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan iig 2 oorzaken hebben:
-Of de philips wil niet met het merk dvd+r samenwerken.
-Of de dvd is verkeerd ge(re)authored waardoor hij niet op standalones werkt, maar wel op de pc / soft dvd player.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken en de film die op de werkende dvd staat is van het zelfde merk als dat van de niet werkende dvd.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bedoelt neem ik aan dat de DVD schijf van hetzelfde merk is. Misschien dat je vriend nu DVD';s op een andere manier brandt, zodat het niet meer werkt ofzo. Laat hem nog eens een backup maken van die film waarmee het wel lukte? Als die in ene wel lukt, kan het HEEL erg misschien aan de beveiliging liggen, maar dat is heel lastig te zeggen als je niet precies vertelt hoe je hem gebrand hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Klinkt als een bekend probleem. De dvd is niet op de juiste manier gebruikt, oftewel niet goed met UDF. In Nero moet je vaak geen "DVD-Video" pakken, maar gewoon een DVD UDF/ISO pakken met Joliet enzo uit. Dat de dvd speler in je computer hem wel pakt komt omdat die minder kieskeurig is dan een standalone speler.
Ik zou overigens verwachten dat een Philips standalone elk merk dvd+r wel pakt (indien goed geschreven), aangezien Philips zelf dat formaat heeft gemaakt.
Pagina: 1