Moederbord dood na CLR_RTC

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Take #2

Na het gebruik van de clear CMOS functie (CLR_RTC) op m'n A7V333, krijg ik m'n moederbord helemaal niet meer aan de praat, in de zin van dat de voeding zelfs niet meer aan gaat. Kan dit aan elkaar gerelateerd zijn? Of kent iemand dit probleem?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Heb je, toen je de jumper overzette van normaal naar Clear Cmos de pc aangezet :?

Zo ja, dan is er waarschijnlijk iets kapot gegaan.

P.s ik zal het maar even uitleggen:

Je cleared de BIOS/CMOS niet dmv de jumper over te zetten en dan de pc aan te zetten

Als je dat doet, dan brandt je D4 component kapot, die onder de batterij zit. Je pc wil dat zeer moeilijk tot niet meer aan en heeft tot gevolg dat je CMOS settings niet worden bewaard en dat je batterij leeg raakt.

Dit is wel je eigen schult, maar geen probleem voor de garantie. Komt zo vaak voor :z

D4 is een klein zwart component, waar nu een bobbeltje op zit.
Kun je dus nix meer aan doen.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoyden op 08-04-2003 20:33 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

jumpertje teruggezet naar stand voor wissen cmos ?
kan zijn dat jumper niet goed staat om op te starten

[ Voor 36% gewijzigd door Brothar op 08-04-2003 20:30 ]

eagle

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Ik heb de PC aangezet met de jumper erin.. om de CMOS te clearen. Maar nu krijg ik het gevoel dat dat dus niet een goede actie was?
Heb de jumper er uiteraard weer uitgehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door STING op 08-04-2003 20:31 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ie op CMOS Clear stond toen je de pc aanzette, is je bord misschien kapot. Dat is inderdaad niet de goede actie ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 16:00
lees het boekje eens.. daar staat in dat je de stroom van je voeding moet afhalen en de battery der uit...
Jumper even op de clear stand terug zetten en daarna alles der weer niet...

Doe je dat niet dan heb je nu een DOOD mobo...

McLaren \o/

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Mensen, lees mijn verhaal, dat is enige dat klopt :D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is de bedoeling om de jumper eenmaal om te zetten, daarna eenmaal de powerknop in te drukken en dan de jumper terugzetten. Als je de jumper doelloos zo laat zitten, dan zal je PC logischerwijs inderdaad niet opstarten :z

Maar ik vind het vreemd dat je hierover een topic opent in plaats van bijvoorbeeld eerst de handleiding van de moederbord na te gaan. Een zichzelf resprecterend mobofabrikant heeft er ongetwijfeld vermeld staan dat je het jumpertje daarna ook weer terug moet zetten.

En nee, het is niet de bedoeling om steeds weer nieuwe topics te openen na een slotje. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aandachtig door en vraag jezelf af waarom hier weer een slotje op komt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.