Verhaal van een ultra-n00b met een A7V333

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Achtergrondinfo:
AMD 1800+
A7V333 mobo
512MB pc2700
300watt voeding

For your enjoyment...

Rond 17:00 kwam ik thuis met nieuw 512MB PC2700 geheugen.. gelijk maar ff installeren. Onhandig als ik ben, insert ik de DIMM in het slot (niet eens wetende dat een DIMM er maar op 1 manier in kan).

Goed ik flink prutsen.. schiet ik per ongeluk uit en laat een jumper eruit schieten.
En wel een jumper die de voltage regelt. (de meest rechtse jumper)

Ik weet niet meer zeker of ik toen de PC weer had aan gezet, maar in ieder geval het beeld bleef vanaf dat punt zwart, ook al stopte ik de jumper weer op z'n plek.

Ik het vorig geheugen er maar weer in gedaan.. wederom zwart.

Ik ging er toen vanuit dat het niet aan het geheugen lag, maar aan de voltage.
Dus ik nog een paar keer proberen.. voeding gaat aan, alle apparaten ook.. maar geen beeld.

Ok en toen dacht ik.. hej als ik nou het CMOS eens leeghaal.. *zoek zoek* Nergens een jumper te vinden... hmm zal deze het dan zijn: "CLR_RTC" (zit onder de CMOS batterij).. toen daar een jumper in gestopt. Ik druk op de power knop en hij ging totaal niet meer aan. De voeding deed helemaal niets meer.
En er begon zelfs een raar geurtje te ontstaan.......

:(

Dus en nu.... zaterdag met m'n PC langs Mycom.. en em laten onderzoeken en repareren.... ben benieuwd wat er nu nog heel is. Ik denk dat ik iig naar m'n geheugen en m'n processor kan fluiten.

:|

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 12:46
Een meevaller na dit hele verhaal: Chello wist m'n MAC adres binnen 15 minuten over te zetten naar een andere netwerkkaart (in m'n laptop)

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dergelijke verhalen hebben geen meerwaarde voor GoT, daarnaast is het niveau, zoals je zelf al aangeeft :P, te laag. ;)
edit:
daarnaast is het gebruik van een edit-knop ook wel zo handig :{

[ Voor 24% gewijzigd door hereweare67893 op 08-04-2003 20:16 ]

Verwijderd

Gebruik voortaan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje om je post te wijzigen.

Heel mooi verhaal, maar wij Tweakers kunnen hier niks mee. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.beginnersweb.nl www.fok.nl www.tweakzone.nl www.disney.com www.iksnaphetniet.nl om maar een paar passende sites op te noemen die meer baat hebben bij zo'n zwaar overbodig topic en vooral zo'n ranzige titel ;)

Mocht je achter de bedoeling van GoT willen komen, lees dan het volgende stukje door:
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 08-04-2003 20:20 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Van je afschrijven kan idd soms erg opluchtend werken :) Alleen is PMG hier niet het forum voor ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.