Toon posts:

laptop valt uit na vervanging fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de fan vervangen van een laptop, en als ik hem nu opstart, dan valt hij na een kleine 10 sec uit. kan dit veroorzaakt worden door te weining pasta tussen de processor en de fan gesmeerd te hebben? want er hing wel nog veel pasta aan de ouwe, kapotte fan. en sinds ik geen pasta in huis heb, heb ik het maar even zo geprobeerd.

Dus kan mijn laptop uitvallen als er te weinig pasta, en dus waarschijnlijk ook te weinig koeling, aanwezig is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zit het ding nog wel goed aangesloten?
misschien als je notebook ziet dat je fan niet draait dat hij hem uit gooit.
Te weinig pasta zal het niet snel aan liggen, omdat het even duurt voordat je cpu echt warm wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij draait alleszins wel, die fan. daarnet geraakte ik net tot in windows, en dan viel hij uit. daarna geraakte ik nog niet tot aan het opstartscherm van windows. dus hoe sneller ik weer probeer, hoe sneller hij uitvalt.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Hoe bedoel je, pasta tussen fan en processor? Er zit hopelijk alleen pasta tussen je koelblok en proc, als dat er niet meer zit heb je ook gelijk het probleem te pakken: te weinig koeling :)

//edit
Wat ook nog kan: hoeveel lucht verplaatst je huidige fan tov de vorige? Als je een te zwakke fan hebt gebruikt zal'ie ook snel te warm worden.

[ Voor 29% gewijzigd door FragFrog op 08-04-2003 20:23 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
De vorige fan was helemaal dood, en ja ik bedoelde pasta tussen processor en koellichaam.
de luchtverplaatsing is ong even veel als mijn andere laptop ( die van werk) en dat is een p3 700. die met problemen is een p3 833. kan die processor zo snel te heet worden? kzal morgen maar snel die pasta halen, en nog maar eens alles open gooien.

Verwijderd

Heb je je voltages weleens gecheckt? Misschien is je fan erg brak wat bij mij een keer het geval was :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, was dus te weinig contact tussen koellichaam en processor.

Toch bedankt voor de reacties.
Pagina: 1