[Winxp Pro] Welke services mogen uit?

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 19:34
Ik draai Winxp Pro op mijn Toshiba laptop. Nu is dit maar een Celly @ 1 ghz met 128 mb ram en gaat het soms nogal traag. Ik vroeg me af welke services ik allemaal uit kon zetten zodat windows wat beter draait. De computer is enkel nodig voor tekstverwerking, visual basic, java, turbo c++. En ik wil geen ander besturingssysteem gebruiken.

Verwijderd

Zie hierboven. ;)

Tip: Waarom upgrade je je geheugen niet naar 256MB? WinXP zou wel 'redelijk' of zelfs beter zijn werk doen. Bovendien gaat het om SDRAM 'i quess' die zijn el cheapo te verkrijgen. :)

• ddkiller0900
Mja ik moet eens op zoek gaan waar je geheugen voor de laptop kan verkrijgen. En hoe duur het is met plaatsen enzo. Dan werkt het idd nog vlotter.

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 19:47:
Zie hierboven. ;)

Tip: Waarom upgrade je je geheugen niet naar 256MB? WinXP zou wel 'redelijk' of zelfs beter zijn werk doen. Bovendien gaat het om SDRAM 'i quess' die zijn el cheapo te verkrijgen. :)
Q: "Hoe haal ik die irritante 'Harde Schijf is bijna vol' popup in Windows XP weg"
A: "Koop een nieuwe harde schijf, 20GB is tegenwoordig niks meer"

🌞🍃

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Wat ook goed werkt is die visuele effecten als fade in fade out etc uit te zetten, dat scheelt je zo 80mb geheugen...jaaaa IIS5_Rules ik let wel op hoor :D

[ Voor 17% gewijzigd door mutsje op 08-04-2003 20:43 ]

• ddkiller0900
ik heb al die effecten uitgezet en kleuren op 16 bit gezet, scheelde een hele hoop, maar ik vind dat sommige dingen wat traag opstarten. Bv IExplore duurt zeker 10 seconden eer het geladen is. Maar of dit versneld kan worden :( zal wel aan die klote celly liggen en te weinig geheugen. Maar als iemand weet hoe duurt een latje van 128 mb voor mijn toshiba model 1800-514 kost , laat het maar weten :)

Verwijderd

mutsje schreef op 08 April 2003 @ 20:42:
Wat ook goed werkt is die visuele effecten als fade in fade out etc uit te zetten, dat scheelt je zo 80mb geheugen...jaaaa IIS5_Rules ik let wel op hoor :D
:)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Het is inderdaad het gebrek aan geheugen wat het echte probleem is denk ik (meer dan "dat het een celly" is).

Bij mij was na opstarten met een standaard instal iets van 100 mb intern geheugen in gebruik. Als je dan wat meer hebt lopen en je start IE op (wat per venster ook minimaal 15-20 mb nodig heeft) zit je al gelijk te swappen met je 128 MB ..... > traag

Met een groot aantal services uitschakelen heb ik mijn pc zover gekregen dat ie na het opstarten ongeveer 80 MB gebruikt, (services uitgeschakeld met behulp van die link hierboven).
Ik heb verder niet echt een performance boost kunnen merken, maar dat komt waarschijnlijk omdat de hoeveelheid geheugen niet echt een probleem is bij mij :) met 128 daarintegen......

Strava

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ddkiller0900 schreef op 08 April 2003 @ 20:27:
Mja ik moet eens op zoek gaan waar je geheugen voor de laptop kan verkrijgen. En hoe duur het is met plaatsen enzo. Dan werkt het idd nog vlotter.
Hier al eens gekeken :? Beetje offtopic maar snelle en goede service: http://www.geheugen.com/ :P

offtopic:
hier kwam de geheugen uitbreiding van mijn Toshiba laptop vandaan

[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 09-04-2003 18:47 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• ^Stalkie^
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51
http://www.techspot.com/tweaks/winxp_services/

Waarschuwing: als je te enthousiast gaat zitten disablen dan heb
je kans dat je windows niet meer wil booten. Een backupje kan
geen kwaad dus!

Welke services je precies kan disablen hangt sterk af van jouw
persoonlijke situatie. Die is voor iedereen anders natuurlijk.

Zaken die ik altijd uitzet:

- Automatic software updates
- Background intelligent transfer service
- Messenger (nee is niet MSN messenger hoor!)
- Error reporting service
- Indexing service
- MS software shadow copy provider
- Network location awareness (NLA)
- Performance logs and alerts
- Portable media serial number
- Remote registry
- Smart card
- Smart card helper
- SSDP Discovery service
- TCP/IP netbios helper
- Telnet
- Universal plug and play device host
- Upload manager
- Volume shadow copy
- Wireless zero configuration

Zet de services eerst op manual. Als je zeker van je zaak bent,
dan kan je bepaalde services op disabled zetten. Nogmaals, lees
het artikel op bovenstaande URL goed. Als je nog vragen hebt hoor
ik het wel ok?

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:03
Over explorer. Probeer ook eens de cache zo klein mogelijk te houden. Heel veel kleine files zorgen nogal voor vertraging. Ook de normale temp dir (en dus niet c:\winnt\temp) in documents & settings, jouw naam, local settings staan vaak van die kleine files.

Wat het probleem ook is denk ik, is dat de harde schijf redelijk traag is. Daarom duurt dat starten langer, want volgens mij als je bijv IE opstart staat ie wel flink te ratelen, of is het stil, en komt ie pas later op ????

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Pagina: 1