[mysql/perl] laaste 10 items

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 11:07
Ik heb een probleem...:

In een tabel zitten n rijen (1,...,n). Nu wil ik 91 tm 100 hebben. Dat is op zich geen probleem door bv te sorteren (desc) en SELECT met 10 te constrainen. Nu kriig ik wel deze volgorde: n, n-1, n-2, ... ,n-9. En dat is nu juist net niet de volgorde die ik wil hebben maar de volgorde n-9, n-8, ... n !

Hoe doe ik dit?

Kamer huren

Verwijderd

De waarde in een array zetten en de array andersom uitlezen, of de hele array "omkeren"?

• BKJ
dat kan idd.....ik kan in perl gewoon de array andersom uitlezen. Ik ben alleen benieuwd of MySQL daar ook een functie voor heeft.....:)

Kamer huren

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
en andersom sorteren, en dan limiten? (in mysql dus)

en in perl kan het zowiezo :)

Maak je eigen poll

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
In MySQL kun je met behulp van ASC en DESC ordenen. (Dus a-z en z-a :)) En moet behulp van LIMIT kun je een gedeelte selecteren. Hoe?? tjek de documentatie van MySQL: http://www.mysql.com/doc/en/index.html

• BKJ
BOOTZ schreef op 08 April 2003 @ 20:25:
en andersom sorteren, en dan limiten? (in mysql dus)

en in perl kan het zowiezo :)
Ik weet niet of jullie het helemaal snappen..... als je N rijen hebt in de juiste volgorde (N is onbekend) en je wil de laatste P rijen hebben in DIE volgorde hoe doe je dat dan?

Als je sorteert (DESC) en je limit op P dan krijg je die P rijen in de verkeerde volgorde. LIMIT -P werkt niet helaas. In de doc's van mysql staan alleen voorbeelden met bekende paramaters (n,p).

Kamer huren

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hitchhacker schreef op 08 April 2003 @ 22:36:
[...]

Ik weet niet of jullie het helemaal snappen..... als je N rijen hebt in de juiste volgorde (N is onbekend) en je wil de laatste P rijen hebben in DIE volgorde hoe doe je dat dan?

Als je sorteert (DESC) en je limit op P dan krijg je die P rijen in de verkeerde volgorde. LIMIT -P werkt niet helaas. In de doc's van mysql staan alleen voorbeelden met bekende paramaters (n,p).
hoezo is N onbekend?
je weet hoeveel rijen je select toch? Count() anyone?

• BKJ
hmmm.....dat idd net zo goed kunnen als de array omkeren :).

Ik vroeg me af of er in mySQL zoiets bestond als LIMIT -P oid.....prolly niet dus...

ik keer de array wel om.....ik dank u allen hartelijk!

Kamer huren

Pagina: 1