Toon posts:

hoe DMA activeren op ATA100 controller van A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
krijg het niet voor elkaar :( Iemand daar ook ervaring mee? Ik heb nieuwste bios en nieuwste drivers gedownload + in gebruik... doe ik wat fout ? :?

Verwijderd

Heb je al bij start->instellingen->configuratie scherm->systeem geprobeerd?

Zo ja, heb je waarschijnlijk of in je BIOS uitgezet (1004 kan je het uizetten) of je hebt de drivers niet. Ik weet de naam ff niet, maar staan op via site!

Verwijderd

Topicstarter
VIA 4in1 bedoel je ? heb ik
Bij systeemeigenschappen zie ik niks vreemds (geen uitroeptekens e.d.) , ik kan alleen DMA niet aanzetten, wat ik wel moet gebruiken ivm verlies van frames (video-editing).. In de BIOS staat die controller enabled, anders zou ik hem ook al niet kunnen installeren lijkt me... ik heb er 2 schijven aanhangen (15GB 7200RPM Seagate, en 46HB 7200RPM Maxtor), beide zijn ATA100 schijven... =/

Verwijderd

zucht, ik bedoelde de highpoint(:?) udma100 drivers voor winXXX. Check gewoon ff die site, moet er op staan.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

Orac

Ik mis je papa.

Ik heb ff bij mijn instellingen gekeken. Ik kan het ook niet instellen. De plaats waar je DMA aan zou kunnen vinken is gewoon "leeg". (Bij mijn CD-spelers kan het wel.) Ik heb ook een A7V met ATA100 schijf, BIOS 1004D, Promise drivers v1.60 build 25, VIA 4-in-1 driver pack, enz.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

De A7V heeft een in de VIA southbridge zittende UDMA-66 controller, daar heb je de 4in1 drivers voor nodig (zijn er niet voor Windows 2000 dus daar gewoon de OS drivers gebruiken)... daarnaast zit er nog een Promise UDMA-100 controller op, daar moet je de drivers van (wat gek) Promise voor hebben.

Kan me vergissen maar volgens mij wordt bij allebei DMA al bij installatie aangezet.

Laat maar.. .

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:39

Orac

Ik mis je papa.

Nou, zoals ik hier boven schreef. Promise driver geinstalleerd, maar nergens de mogelijkheid om DMA aan/uit te zetten.

Verwijderd

DAT KOMT OMDAT HET STANDAARD AL AAN OF UIT STAAT , DAT DETECTEERT IE ZELF !!!!!!!!!!!!
:(

Verwijderd

Ik meen idd iets gezien te hebben tijdens de install van enable dma met zo'n stom waarschuwingsberichtje. D8 dat die dat zowiezo al had.

Zo zie je maar weer een goed voorbeeld hoe je van een mug een olifant maakt.

(BTW, pilletje niet gehad? Je hoeft echt niet zo te schreeuwen hoor, zit vlak onder je ;))

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik dacht dat je bij ATA100 geen DMA meer had.:?

Good goan

Verwijderd

Topicstarter
hmmz.. ja thnx :) ik zal eens ff naar die nieuwe drivers kijken, en zeker ff de driver opnieuw installeren.. wellicht dat ik er langs gekeken heb met me dopoogjes... :)
het feit dat voxx hetzelfde meemaakt zal het misschien niet zo'n heel gek probleem zijn heh =)

en uhm, Darkman : ga jij je eens ff lekker ergens bekoelen met een bak ijs over je bol heen.. frustrie :( dat JIJ alles zo goed weet hoeft niet te betekenen dat andere het ook weten... wereldverbeteraar :(

Verwijderd

bij een highpoint controler op een Abit BE6-2 kon je het ook niet aanzetten...

het staat daar standaard al aan.. m.a.w. er is geen dma ja of nee het IS gewoon dma je kunt niet kiezen

Verwijderd

ik heb win98se en asus a7v. en een seagate ata100 barracuda III. ik kan dma in windows ook niet enable. wel voor alles aan de ide.
maar aan de onboard ata 100 controller niet.
vreemd??? waarom niet, weet iemand dit probleem op te lossen

Verwijderd

Volgens mij is het dma gebeuren niet van toepassing meer om in te stellen bij de promise ultra 100 controller.
Er is gewoon niemand die dit wel aan en uit kan schakelen.
Pagina: 1