Ik lees net dit artikel: Templates: hoe en waarom? geschreven door Vincent Driessen op 29-08-2000.
Goed dat is al weer zo'n 2,5 jaar oud maar ik had nog (zo goed als)nooit van templates gehoort. Leuk artikeltje ff proberen dus
Fasttemplet van het net getrokken en beginnen maar. Gaat allemaal goed. ga dit vaker gebruiken. alleen iets heel vaags:
blaat.php
pagina.tpl
blaat.php samen met pagina.tpl leverd de volgende output op:
bron van blaat.php
Juist ja. DE {} worden gewoon weer gegeven. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar goed. Ik de {} een wissen in pagina.tpl
Dus: <title>TITEL</title>
Dan doet ie het wel!!
Ik heb al ff gezocht in de Devschuur maar dit schijnt niet vaker voor gekomen te zijn.
Vraagje: Hoe kan dit?
Goed dat is al weer zo'n 2,5 jaar oud maar ik had nog (zo goed als)nooit van templates gehoort. Leuk artikeltje ff proberen dus
Fasttemplet van het net getrokken en beginnen maar. Gaat allemaal goed. ga dit vaker gebruiken. alleen iets heel vaags:
blaat.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| $titel = "hallo dit is de titel"; /* Definieer de template-files */ include("class.FastTemplate.php3"); $bestanden["pagina"] = "pagina.tpl"; /* Genereer de pagina */ $myTemplate = new FastTemplate("."); $myTemplate->define($bestanden); $myTemplate->assign("TITEL", $titel); $myTemplate->parse("OUTPUT", "pagina"); $myTemplate->FastPrint("OUTPUT"); |
pagina.tpl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <head> <title>{TITEL}</title> </head> <body> <h1>{TITEL}</h1> </body> </html> |
blaat.php samen met pagina.tpl leverd de volgende output op:
bron van blaat.php
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <html> <head> <title>{hallo dit is de titel}</title> </head> <body> <h1>{hallo dit is de titel}</h1> </body> </html> |
Juist ja. DE {} worden gewoon weer gegeven. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Maar goed. Ik de {} een wissen in pagina.tpl
Dus: <title>TITEL</title>
Dan doet ie het wel!!
Ik heb al ff gezocht in de Devschuur maar dit schijnt niet vaker voor gekomen te zijn.
Vraagje: Hoe kan dit?
[ Voor 41% gewijzigd door grolle op 08-04-2003 18:14 ]