Een raar probleem!
Ik heb een linux pc met samba server draaien met daaraan een printer. Deze wil ik ook vanaf een andere PC met win98 kunnen bereiken en gebruiken, vandaar samba. De W98 PC daarom ingesteld op netwerk met gebruikers (Configuratiescherm --> gebruikers). De gebruikers nemen alle instellingen over die al ingesteld staan (geen eigen bureaublad, mijn docu.. enz.). Dan heb ik natuurlijk ook de benodigde client voor MS netwerken ingesteld onder Netwerkomgeving.
In eerste instantie werkt dit prima met een verbinding met de sambaserver. Maar wordt nu de PC opnieuw opgestart en logt de betreffende gebruiker weer in met wachtwoord dan werkt alles naar behoren, MAAR niet alle software van Office2000 (Outlook, Word, Excel). Als je deze probeert op te starten krijg je de foutmelding:
Deze toepassing is niet geïnstalleerd. Voer setup uit vanaf de locatie waar u de toepassing oorspronkelijk hebt geïnstalleerd.
Ook moet je bij het opstarten van IE de wizard van netwerkverbinding doorlopen.
Wat ik tot nu toe eraan heb gedaan:
Als je nu niet inlogt bij het aanmeldingsscherm, maar gewoon op ESC drukt werkt de sambaserver natuurlijk niet maar Office2000 en IE weer wel.
Als ik vervolgens de gebruiker wis en weer een nieuwe (onder dezelfde naam) aanmaak werkt het vervolgens weer prima zolang de PC aan blijft staan.
Tot nu toe heb ik nergens iets hierover kunnen vinden.
Wie kent of begrijpt dit rare probleem!
In eerste instantie werkt dit prima met een verbinding met de sambaserver. Maar wordt nu de PC opnieuw opgestart en logt de betreffende gebruiker weer in met wachtwoord dan werkt alles naar behoren, MAAR niet alle software van Office2000 (Outlook, Word, Excel). Als je deze probeert op te starten krijg je de foutmelding:
Deze toepassing is niet geïnstalleerd. Voer setup uit vanaf de locatie waar u de toepassing oorspronkelijk hebt geïnstalleerd.
Ook moet je bij het opstarten van IE de wizard van netwerkverbinding doorlopen.
Wat ik tot nu toe eraan heb gedaan:
Als je nu niet inlogt bij het aanmeldingsscherm, maar gewoon op ESC drukt werkt de sambaserver natuurlijk niet maar Office2000 en IE weer wel.
Als ik vervolgens de gebruiker wis en weer een nieuwe (onder dezelfde naam) aanmaak werkt het vervolgens weer prima zolang de PC aan blijft staan.
Tot nu toe heb ik nergens iets hierover kunnen vinden.
Wie kent of begrijpt dit rare probleem!