Toon posts:

GEM graphics formaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud plaatjesformaat dat ik graag zou willen kunnen bewerken. Het probleem is alleen dat er *nergens* iets over te vinden is. Dat ligt voor de hand, want het wordt alleen gebruikt in sommige spellen op het PC9801 computersysteem. Wat ik nodig heb is iemand die denkt een tool te kunnen klussen die een .GEM file kan exporteren naar een normaal formaat (bitmap ligt voor de hand), en belangrijker, dat normale formaat ook weer kan parsen naar .GEM.

Ik heb een voorbeeld GEM file met bitmap beschikbaar: http://home.student.utwente.nl/f.s.fournier/gem.rar

Bijzonderheden:

- Ik ben er redelijk zeker van dat de afmetingen van de bitmap overeenkomen met die in de GEM (dus 211x122x16. De bitmap gebruikt 16M kleuren, maar de PC9801 kan hooguit 16 kleuren tegelijk tonen. Het palet van dit plaatje wordt hoogstwaarschijnlijk niet in de GEM file bewaard, maar ik zou niet weten waar dan wel).

- De blauw-met-zwarte dither is waarschijnlijk transparant.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Modbreak

Informatie over de bestandstructuur is prima, maar code en scriptrequests zijn hier niet toegestaan :)

Dus mocht iemand informatie hebben over het bestandsformaat 'GEM' is dat prima, maar kom niet met stukken code aanzetten, ajb :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Over dat niet toegestaan zijn, WAAR MAG DAT DAN WEL? Ik kom er niet uit in mijn eentje. En die link van google gaat ergens anders over. Er zijn meerdere GEM formaten.

Edit: het is dus NIET wat daar boven staat. NIET. Ik heb echt zelf ook al gezocht, en dit formaat wordt nergens vermeld. De header is altijd anders.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:49 ]