<div> in <form>: verloren velden

Pagina: 1
Acties:

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Nogal vreemd probleem. Ik bouw dynamisch een form op, en daarbij worden af en toe velden in <div>s gezet, zodat deze groepen velden kunnen verschijnen/verdwijnen als een ander veld wordt veranderd. Nu blijkt echter dat de velden in een dergelijke <div> niet over komen als het form wordt gepost, terwijl alle velden sowieso al in andere <div>s staan.

Warrig verhaal? Voorbeeld:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
<form>
<div>
    <input type="text" name="een-veld" id="een_veld" onClick="eendiv.style.display = 'none';" />
    <div id="eendiv">
        <input type="text" name="een-dependent-veld" id="een_dependent_veld" />
    </div>
</div>
</form>

Als ik dit dus post (naar PHP, maar dat is hier verder niet relevant), krijg ik wel "een-veld" met een waarde, maar niet "een-dependent-veld". Heel logisch vind ik dat niet. Heeft iemand hier ideeen over?

[ Voor 15% gewijzigd door djc op 08-04-2003 17:30 . Reden: </form> toegevoegd ]

Rustacean

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Wat dacht je van een </form> ?

Download my music on SoundCloud

• djc
dominic schreef op 08 april 2003 @ 17:23:
Wat dacht je van een </form> ?
Ja, die ben ik in het voorbeeld even vergeten, maar in het echt staat ie er wel in. :)

Rustacean

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tja snap niet waarom dit niet gaat. Maar je kan het misschien op te lossen door wat javascripting.

Wat is eigenlijk het nut van deze constructie?

• djc
Noork schreef op 08 April 2003 @ 17:32:
Wat is eigenlijk het nut van deze constructie?
Extreem dynamische formulieren.

Maar het probleem is bogus, zit met mijn neus te kijken. Mijn verontschuldigingen, dit mag dicht.

Rustacean

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:54

DeFeCt

je wéét toch

Manuzhai schreef op 08 April 2003 @ 17:36:
[...]
Extreem dynamische formulieren.

Maar het probleem is bogus, zit met mijn neus te kijken. Mijn verontschuldigingen, dit mag dicht.
als je dan ook een oplossing geeft of iets meer uitleg hebben meer mensen er wat aan...

Flickr

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

crisp

Devver

Pixelated

DeFeCt schreef op 08 april 2003 @ 17:42:
[...]
als je dan ook een oplossing geeft of iets meer uitleg hebben meer mensen er wat aan...
gokje: style.visibility='hidden' gebruiken ipv style.display='none'

Intentionally left blank

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

crisp:
gokje: style.visibility='hidden' gebruiken ipv style.display='none'
Ik kan me niet voorstellen dat dat verschil maakt, nog afgezien van het feit dat een visibility property alleen bij absoluut gepositioneerde items werkt, waar dit geen voorbeeld van lijkt te zijn :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

crisp

Devver

Pixelated

drm schreef op 08 April 2003 @ 17:52:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat dat verschil maakt, nog afgezien van het feit dat een visibility property alleen bij absoluut gepositioneerde items werkt, waar dit geen voorbeeld van lijkt te zijn :)
Ik was in de veronderstelling dat een formelement geplaatst in een element dat display: none als property heeft niet meegestuurd zou worden. Ik heb het net even getest, maar het wordt wel gewoon meegestuurd, dus dat kan het probleem toch niet geweest zijn...

Intentionally left blank

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

8)7 weer wat geleerd :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1