Quantum Atlas II

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Ik heb hier een stel quantum Atlas II schijfjes van 9 gig. Nou hebben deze een 50pins connector. Nou kijk op op scsischool.com (http://www.scsischool.com/scsiedu2.htm) en zie dus dat deze schijf een SCSI-2
Fast SCSI, Fast-10 schijf is met een top van 10mb/sec.

Maar nu kijk ik op de maxtor site naar de specs:
http://www.maxtor.com/en/...legacy/atlas_ii/index.htm

En lees dat ie een ultra-scsi-3 interface heeft en dus 40mb/sec kan trekken. Maar die zou een 68 pins connector moeten hebben volgens scsischool.

Nu snap ik er dus ff niets meer van :(
Wat is deze schijf nu en welke snelheid kan hij nu aan?

Hij hangt nu aan een Fast Wide scsi-2 isp1020 Qlogic controller met 50pins kabel.
Kan ik daar nu een snellere controller opzetten zodat de schijven ook een hogere snelheid halen? Zo ja waar moet ik dan op letten bij zo'n controller?

Alvast bedankt.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 23:47
Ikzelf heb een SCSI controller van LSI-Logic.(http://www.lsilogic.com/t...rcuits/lsi53c825ae_pb.pdf) En deze is 50 Pins, maar kan maximaal 20MB/sec aan.

In mijn andere PC heb ik een Compaq Storage Raid controller(68 pins) met 2 Quantum Altlas II schijfjes eraan. Die schijven komen net boven de 11Mb/sec uit in HD-tach.

Ik denk dat jou Schijf niet veel sneller is, dus om dan een nieuwe controller te kopen is mischien een beetje zonde.

Ik weet niet of er een 68 pins connector op jou SCSI controller zit, moet haast wel aangezien je zegt dat het een Wide Controller is. In dat geval kun je ook nog een 68 naar 50 adapter kopen(www.alternate.nl)

[ Voor 18% gewijzigd door AttiX op 08-04-2003 21:39 ]

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 21:12
Vaak worden scsi schijven met verschillende aansluitingen geleverd:
50 pins
68 pins
80 pins (SCA)
De keuze aan de koper om te kiezen welke die neemt: je zit dan eventueel wel met de beperking in snelheid van de connector.
Voor deze atlas maakt dat niets uit: die kan maar max. 10mb/s doorvoeren (onafhankelijk van de interface). Hij loopt gewoon niet harder: is een oude schijf.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
heeft het wel in om een andere controller te gebruiken bij een software raid-0 van vijf schijven? omdat je dan in theorie 5 * 10mb/sec hebt?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn 73,4GB Quantum Atlas 10K II haalt een max STR van 41,6MB/s. Het zou zonde zijn om 'm dan op een Fast SCSI interface aan te sluiten.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

eppie schreef op 08 april 2003 @ 21:42:
heeft het wel in om een andere controller te gebruiken bij een software raid-0 van vijf schijven? omdat je dan in theorie 5 * 10mb/sec hebt?
Ik heb er 2 in RAID 0 en die halen toch netjes 70MB/sec onder linux :)

Alle proemn in n drek

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Dat is dus opzich de zelfde schijf alleen mijne is dan 7200rpm? Er zit volgens de website een u-scsi3 interface op dus zou die toch meer dan 10mb/sec moeten halen? Alleen die 50pins connector snap ik dan niet. Is die van jouw dat ook femme?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Foutje, ik dacht dat je het over de Atlas 10K II had. De Atlas II is een hele oude schijf. Ik kan me voorstellen dat die niet boven 10MB/s gaat.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik haal nu met een raid=0 set van 5 van die schijven een max van 2mb/sec dat is wel erg weinig :P
Pagina: 1