Toon posts:

MSI KT400 doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwissselen van een processor koeler is m'n mobo er mee gekapt.
4 rode lichtjes op het d bracket en alleen geloei als ik m'n processor verwijder.

Voeding werkt wel, want al m'n devices starten wel op.

Geen piepjes als ik allerlei componenten verwijder en een andere Processor helpt ook niet

Iemand een idee ???

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Is het mogelijk dat je mobo de nieuwe processor niet direct ondersteund? Zal wel op te lossen zijn met een BIOS-update als dit zo is.
CMOS al gereset?

"It certainly appears so..."

Verwijderd

hij zei verwissleen van KOELER, de kans ik groot dat je core kapot is en dat ie het daarom niet meer doet,
het komt mij iig zeeer bekend voor en ik vrees het ergste voor je....

edit
en als hij met een andere proc ook niet werkt kan het idd wel zo zijn dat die niet ondersteund wordt.....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 16:51 . Reden: door lezen :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad slechts de koeler veranderd.

(uiteraard al een reset gedaan)

M'n core kapot ?

Kan dat zomaar ??

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Haal je HSF er af, kijk naar je cpu (beschadigd?) en kijk naar de bevestiging (warmte geleidende prut, maakt de HSF goed contact?) want het kan ook zo zijn dat 'ie gelijk veel te heet wordt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Niets te zien aan de processor, ziet er nog goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is er zo'n condensator beschadigd, die pal naast de koeler zit.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Tip: use the edit button Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif . Zoveel kleine posts achterelkaar is niet de bedoeling (die edit knop is er niet voor niks :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Makkelijkste is even een werkende proc. van een bekende lenen. Zet dan gelijk zijn koeler, of je oude erop en niet die nieuwe. Straks mol je die processor ook nog eens.
Of je probeert jouw processor bij iemand anders.
Conclusie snel getrokken: Proc. werkt niet bij iemand anders, processor dood. Doet hij het wel ff andere proc. op je bord proberen.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Met een andere processor doe ie ook niks.
4 rode lampjes op dat controle paneel.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 17:59 ]

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

En met jouw CPU in een ander bord?

Zou natuurlijk kunnen dat je die andere CPU ook hebt gemold met je koeler :P

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nog uittesten.
Eerst vanavond met een ander moederbord aan de gang.
Die koeler is niks mis mee: Als dat zo zou zijn, dan de boel nog wel opstarten en dan vervolgens oververhit raken.

Ik zet een werkend processor / moederbord uit; vervolgnes zet ik deze weer aan en is dood: Iets is beschadigd, maar wat ??

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:12 ]

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien had je beter een ander merk mobo kunnen kopen, met MSI heb je heel vaak dat probleem (4 rode MSIleds - bord dood) Maarja, das mijn mening :P

Het kan ook heel goed je processor zijn geweest:
• Heb je de koeler goed om, zit hij goed bevestigd, en heb je wel koelpasta gebruikt? (of zit er zo'n sticker op)

• Kijk heel goed naar het blokje in het midden (de core) of daar geen hoekjes af zijn of zwarte vlekken naast/brandlucht (of maak er wat foto's van en post die hier) :)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:09:
Moet ik nog uittesten.
Eerst vanavond met een ander moederbord aan de gang.
Die koeler is niks mis mee: Als dat zo zou zijn, dan de boel nog wel opstarten en dan vervolgens oververhit raken.

Ik zet een werkend processor / moederbord uit; vervolgnes zet ik deze weer aan en is dood: Iets is beschadigd, maar wat ??
Ik doelde niet echt op warmte, maar wel op een gecrushte core door slechte bevestiging.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het weet: Uitgeschoten tijdens het bevestigen van de koeler.

ZO'n contact lijntje is beschadigd. (met een vergrootglas zie ik dat deze verbroken is !)

Belachelijk dat ze dat pal onder de bevestiging van de koeler maken.

Met dat nieuw abit bordje kan dat dus niet: de ene kant zit precies op de hoek van het mobo en de andere kant hebben ze een bescerm plaatje onder gemaakt.

Zou dit nog enigzins te solderen zijn of zo ???

Iemand ervaring ??

p.s. die Abit KD7 werkt perfect met m'n bestaande amd 2000 processor.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 16:31 ]

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
gewoon opsturen voor RMA dat kapotte bord.
Als jij een vergrootglas nodig hebt om te zien of het lijntje stuk is valt het bij MSI zeker niet op. En zowel, dan heb je gewoon pech.

Anders sturen ze je een nieuw moederbord die je dan kan verkopen ofzo, is je kostenpost meteen wat kleiner :Y)

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Erik1 schreef op 08 april 2003 @ 18:17:
Misschien had je beter een ander merk mobo kunnen kopen, met MSI heb je heel vaak dat probleem (4 rode MSIleds - bord dood) Maarja, das mijn mening :P
BLAAT.... >>> K7T pro serie

Dat sommige "domme" (???) tweakers daar maar op blijven hameren zeg |:(

Is al lang niet meer zo.

ASUS heeft ook bugs, o.a. de in elkaar stortende 12 volt lijn @ P4PE, en dat is nog een recent moederbord!

[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 11-04-2003 17:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:45
dual-zip schreef op 11 april 2003 @ 17:29:
[...]

BLAAT.... >>> K7T pro serie

Dat sommige "domme" (???) tweakers daar maar op blijven hameren zeg |:(

Is al lang niet meer zo.

ASUS heeft ook bugs, o.a. de in elkaar stortende 12 volt lijn @ P4PE, en dat is nog een recent moederbord!
Mijn oude MSI K7T Pro 2, mijn zusje's MSI K7T Pro 2A en mijn moeder's MS-6330 Lie (zelfde MS-XXXX) werken nog allemaal perfect hoor !! (ff afkloppen natuurlijk).

Ontopic: Niet gaan proberen te reparen want dan is in ieder geval gelijk je garantie eraf !! :X

BTW Hiervoor kun je ook posten in het grote MSI KT4 topic :X

[ Voor 9% gewijzigd door XoReP op 12-04-2003 16:36 ]

Pagina: 1