Casema & Windows ME??

Pagina: 1
Acties:

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:23

BeaM-R

Powerrrrr

Topicstarter
Ik heb sinds kort Windows ME erop gezet, maar nu knalt mijn (Casema)verbinding er elke minuut uit. Dus ik bellen naar de helpdesk, "We sturen wel een monteur langs". Ik weer een halve dag vrij genomen. Zetten ze een metertje op die kabel, "Uw modem is opgeblazen". Ik:????
Komt omdat je de modem niet op een geaard stopcontact hebt aangesloten. Ik: wat??????
En ik krijg pas een nieuwe modem als ik een geaard stopcontact heb. Ik bellen naar de helpdesk:"hebben we nog nooit van gehoord".
Ik: Gotver...... :(
Ik met die modem naar een vriend van mij. Daar werkt het perfect (voor zover je dat van Casema kan zeggen). Thuis nog eens proberen op een geaard stopcontact (wat echt de grootste onzin is maar je moet wat). Nog steeds klote.
Nou komt er deze week weer een monteur langs. Daar wordt je toch :r :r :r van!!!
Iemand ook ervaring hiermee? Of komt het door windows ME? heb namelijk ook gehoord dat ISDN en ME niet altijd goed gaat.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Geaard stopcontact?? Wat een gelul. Ik weet niet hoe jouw voeding eruit ziet (ik gok exact hetzelfde als die van mijn Deltamodem), maar da's een gewone adapter die dus niet beschikt over een aarde stekker. Alleen twee pinnetjes voor in het stopcontact en meer niet, dus maakt geen reet uit in wel stopconact hij geprikt wordt.

Ik zou het toch in de instellingen van ME zoeken, mischien dat er een patch is voor inbelverbinding of mischien dat je die opnieuw kan installeren???

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20

Crusader

Arc Nature

Tijdje terug had ik WinME goed draaiend, ook met Casema (Basic).
Nu WinME opnieuw geïnstalleerd, draaide een paar dagen redelijk goed, gisteren wel erg vaak disconnects gehad. Ligt volgens mij gewoon aan Casema.
Dat van die randaarde is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Tenminste, voor je kabelmodem. Zoals mijn voorganger al zei, op de adapter zit geen eens een randaarde aansluiting!!
Je pc moet je natuurlijk wel op een geaard stopcontact aansluiten (al zit ie dat bij mij niet, en werkte Casema een tijd goed).

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
HHAHAHAHA lache met die gasten ;) opgeblazen?? --> bij maatje werkt ie prima
WinME--> heb ik 3 maanden zonder abnormale 1xper week disconnect..

'k draai nu Win2k werkt ook gewoon prima (wat nou geen support ??) en zelfs onder linux werkt het prima ;)

Suffe KCMA gezijk altijd.. gewoon ff format dan opnieuw winme erop en moet werken..gewoon beetje kutten in de setting van je "standaard 28000" modem" alles uitzetten mbt hardware-datacompressie

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

KCMA he, bekend probleem.

Bij mij disconnect hij ook behoorlijk vaak, maar dat ligt echt aan KCMA.
De hele handel heeft heel stabiel 3 maanden onder ME gedraaid, en van de ene op de andere dag disconnecties.

Gewoon op de flikker geven die gasten :r

Verwijderd

Goh,

en ik maar denken dat het aan mijn Casema modem lag. Het is zo dat ik er steeds vaker word afgegooid of er helemaal niet meer op kom. Of me netwerk lampje dat blijft knipperen. maar het ligt dus gewoon aan casema en niet aan je modem of heb ik een andere modem nodig nu?

Casema :r

Verwijderd

[dubbel]

Verwijderd

Iemand dus enig idee wat ik moet doen?
Pagina: 1