Ik heb een aantal bestanden:
index.php (Hoofdprogramma)
classes.inc (Klassedefinitie)
$lang.lang.inc (kunnen er oneindig veel zijn)
De $lang.lang.inc is variabel en afhankelijk van je (taal)instelling en wordt gecontroleerd adhv een variabele in mijn klassedefinitie.
Ik wil graag de informatie uit die include gebruiken in mijn hoofdprogramma en in de functies van mijn klasse.
Wat ik heb geprobeerd heb:
index.php (Hoofdprogramma)
classes.inc (Klassedefinitie)
$lang.lang.inc (kunnen er oneindig veel zijn)
De $lang.lang.inc is variabel en afhankelijk van je (taal)instelling en wordt gecontroleerd adhv een variabele in mijn klassedefinitie.
Ik wil graag de informatie uit die include gebruiken in mijn hoofdprogramma en in de functies van mijn klasse.
Wat ik heb geprobeerd heb:
- Lang-file includen voor klassendefinitie-file, resultaat -> tekst uit functie wordt niet weergegeven.
index.php:PHP:1 2
include("$lang.lang.inc"); include("classes.inc");
- Lang-file includen in hoofdprogramma, alle variabelen uit Lang-file meegeven aan functies, resultaat -> hoop werk en lastig bij te houden bij functie met veel lang-variabelen
index.php:PHP:1 2 3 4
include("$lang.lang.inc"); include("classes.inc"); $klasse = new Klasse; $klasse->functie($lang_var, $lang_var1, $lang_var2, ......);
- Lang-file includen in klassendefinitie-file, resultaat -> tekst uit functie wordt niet weergegeven
classes.inc:PHP:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
include("$lang.lang.inc"); class Klasse { var $variabele; function functie() { print $lang_var . $variabele; } }
- Lang-file includen in elke functie én in hoofdprogramma, resultaat -> variabele gedeelte van lang-file moet worden meegegeven.
index.php:PHP:1 2 3 4
include("$lang.lang.inc"); include("classes.inc"); $klasse = new Klasse; $klasse->functie( $lang );
classes.inc:PHP:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
class Klasse { var $variabele; function functie($lang) { include("$lang.lang.inc"); print $lang_var . $variabele; } }