Toon posts:

8 meter lange DVI kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
klein vraagje

Stel je voor je sluit je flatpanel aan met een 8 meter lange DVI kabel.

Zou dit effect hebben op de beeldkwaliteit of enig nadeel kunnen hebben ?
Met een analoge kabel heb ik ervaren dat het beeld wazig word.

Iemand hier ervaring mee ?
heb geen monitor met DVI aansluiting, maar ik vroeg me af of het verschil maakt :)

BVD

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 15:58 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het zou toch geen verschil moeten maken, gezien het feit dat het digitale data is. 8meter gewone VGA wordt idd wazig, maar mijn ervaringen met DVI is dat het op zich wel scherp moet blijven bij langere kabels.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Terw_Dan schreef op 08 april 2003 @ 16:33:
Het zou toch geen verschil moeten maken, gezien het feit dat het digitale data is. 8meter gewone VGA wordt idd wazig, maar mijn ervaringen met DVI is dat het op zich wel scherp moet blijven bij langere kabels.
Ik proef een beetje voorzichtigheid in je reactie. Heb je er wel of niet ervaring mee? Zo ja, tot welke lengte?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Digitaal --> dus of het werkt of het werkt niet. Als het werkt is het net zo scherp als met een 1 meter kabel en als het niet werkt... dan werkt het niet. Ik weet niet of DVI ook zoiets heeft als packetloss of error correction. Neem aan van wel. Dus er is geen mogelijkheid dat het beeld onscherper wordt.

PS Als je een goede 8 m VGA kabel koopt is er niks aan de hand hoor. Die zijn alleen wel duur. Je moet niet zo'n dunnetje kopen, maar zo'n hele dikke die kosten rond de €15 per 5 meter en €25 voor 10meter (uit mijn hoofd)!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:05 ]

Verwijderd

Nog altijd minder dan een DVI kabel...die kosten los zo €50 voor nog geen 2 meter.

Verwijderd

analoog vga superkwaliteit kost hier €50 voor 10 meter

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

c70070540 schreef op 08 April 2003 @ 16:35:
[...]

Ik proef een beetje voorzichtigheid in je reactie. Heb je er wel of niet ervaring mee? Zo ja, tot welke lengte?
Weet niet meer precies hoe lang die kabel was, ik meen 3 meter ofzo.
is al weer tijd geleden.

Verwijderd

Topicstarter
50 euro voor 10 meter ? :)

waar is hier ?

Verwijderd

Zoek in de pricewatch. Staan 3 VGA-verlengkabels van 7.5(belkin) 10 en 15(belkin) meter in prijs uiteenlopend van EUR23 tot EUR66 (Belkin maakt goede kabels, maar wel vrij prijzig) Die kabel van 23 ken ik niet :S

EUR23= pricewatch: VGA M/M HQ 10mtr AK8240
EUR46/66= Belkin 7.5m/15m www.centralpoint.nl

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:19
He, dat is precies de kabel die ik binnenkort misschien ook nodig heb. Waar haal je die? Want in de pw staan er geen?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 20:59:
50 euro voor 10 meter ? :)

waar is hier ?
hier staat in mijn profiel, maar hij komt gewoon van 1 of andere b merk importeur.

was trouwens 15 meter, wist ik niet eens.
Pagina: 1