Quantum Fireball lct 10 GB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 12:36
Toen ik gister thuis kwam bleek de harddisk van mijn server overleden.. en uiteraard had ik nog geen nieuwe tapes gekocht om een backup te maken.... alle data weg dus.... :'(

De drive spint nog wel wel, alleen het BIOS herkent 'm niet meer en op 1 chippie zit een beetje een vreemd zwart vlekje ;)... Ook in mijn andere PC getest, de drive spint maar no way jose dat het BIOS 'm herkent...

Heeft iemand ervaringen met het recoveren van zo'n disk? Ik heb wat zitten zoeken op GoT en kom wel iets tegen over mensen die een PCB van precies zo'n zelfde schijf erop hebben gezet en dat het werkte... Graag zou ik wat ervaringen willen uitwisselen voor het nageslacht ;). Uiteraard post ik ook mijn bevindingen.

Als er mensen zijn met tips over waar ik op letten moet bij het vervangen van zo'n PCB, dan hoor ik dat graag, ik heb het nml nog nooit gedaan en eerlijk gezegd lijkt 't me wat griezelig :|. Ik las al in een ouder topic, en in de FAQ, dat ik echt exact dezelfde PCB nodig, bij voorkeur. Mensen met ervaringen?

Dus: heeft iemand nog zo'n PCB /schijf liggen? (tegen betaling indien nodig uiteraard). Het gaat om een revisie 0.1A.

Help aub want ik ben nu al mijn mail kwijt en veel persoonlijke data!!!

[ Voor 45% gewijzigd door zaphod_b op 08-04-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
bescheiden schopje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dit wordt lastig zoeken. Maybe in vraag en aanbod maar ik geef je weinig kans. Zit er nog garantie op ?

Nee duh |:( een 10 gb schijf slim hoor

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 09-04-2003 21:03 . Reden: Garantie, jeah sure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Ik zoek ook vooral naar ervaringen van anderen. En uiteraard zou het leuk zijn als iemand nog zo'n ding heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 06:20
Zeker het Philips-chippie doorgebrand. Ik heb bij ons op de TD al meer dan 100 van de 500 teruggekregen. Je kan er ook al geen RMA voor krijgen, want die was maar 1 jaar :(
Het is een bekend probleem

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
ehm, nee het grootste vierkante chippie, zo te zien een NEC... beetje lastig te zien bij kunstlicht... Niet de philips, want die is veel kleiner... helaas geen garantie meer nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is bekend met de LCT (low cost technology, met recht ja, kwaliteit is ook lowcost) schijven, die vielen bij bosjes neer.
enige mogelijkheid is een print zoeken en op die manier je data te recoveren. Anders heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
www.marktplaats.nl

die dingen zijn trouwens zelfs maar 4200 rpm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Nee het is een 5400rpm ding. Ga zo gelukkig mijn WD 80 GB met 8 MB cache v/h postkantoor opvissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
zaphod_b schreef op 10 april 2003 @ 09:58:
Nee het is een 5400rpm ding. Ga zo gelukkig mijn WD 80 GB met 8 MB cache v/h postkantoor opvissen ;)
Oew :P Die heb ik nu al een tijdje in me systeem. Ik moet zeggen hij's vet snel, en stil. Alleen hij viel mij iets tegen, maar dat komt waarsch. omat ik wereldwonderen verwachten met die 8 mb cache :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Viper_74 schreef op 10 April 2003 @ 10:06:
[...]

Oew :P Die heb ik nu al een tijdje in me systeem. Ik moet zeggen hij's vet snel, en stil. Alleen hij viel mij iets tegen, maar dat komt waarsch. omat ik wereldwonderen verwachten met die 8 mb cache :D
Klopt. hij zit er nu net in, Windows XP staat er weer op (nu Linux nog) en hij is inderdaad heerlijk stil en tot nu toe vrij rap. Moet 'm nog ff benchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:13
Viper_74 schreef op 10 April 2003 @ 10:06:
[...]

Stil ?????? O-)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Printplaat vervangen werkt, ik heb het gedaan met 2 dooie maxtors. Een met een kapot mechanisme en een met een doorgefikte printplaat. Geen enkel probleem, behalve het vinden van een geschikte donordisk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 09:08

ADH_ED

Hoogbevaagd

Er schijnt een bedrijf in America te zitten, die kunnen van een gecrashte disk de data nog afhalen.
De naam is mij niet bekend, maar dat er een bedrijf is die dit doet wel.
Natuurlijk hangt hier wel een aardig prijskaartje aan.
Is dat het wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

in de faq staan recovery programma's en bij vraag en aanbod kun je zoeken naar zo'n zelfde harddisk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Bunghole schreef op 10 April 2003 @ 13:26:
Er schijnt een bedrijf in America te zitten, die kunnen van een gecrashte disk de data nog afhalen.
De naam is mij niet bekend, maar dat er een bedrijf is die dit doet wel.
Natuurlijk hangt hier wel een aardig prijskaartje aan.
Is dat het wel waard?
Norman zit in Noorwegen (maar heeft ook kantoren in NL) en die doen ook aan datarecovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
Datarecovery bij zo'n bedrijf is nogal boven mijn budget ;).

Ja die WD is echt fluisterstil. Ben nu een Linux partitie van 10 GB aan 't copieren naar die nieuwe disk. Ik heb mijn oor op 1 cm van die WD gelegd en ik hoor 'm gewoon echt niet. Tenminste, niet boven 't lawaai van m'n CPU-fan uit ;).

Anyway, zijn er nog mensen die zo'n disk hebben liggen?

Wokkie, hoe kan het dat een nieuwe printplaat helpt bij een kapot mechanisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

> Wokkie, hoe kan het dat een nieuwe printplaat helpt bij een kapot mechanisme?

Wellicht van 2 kapotte 1 goede gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 44568 schreef op 10 april 2003 @ 16:35:
> Wokkie, hoe kan het dat een nieuwe printplaat helpt bij een kapot mechanisme?

Wellicht van 2 kapotte 1 goede gemaakt ?
Precies: printplaat van de hdd met het mechanisch defect overgezet naar degene met de doorgefikte print.
Pagina: 1