Toon posts:

Freeze na 5-20 seconden....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met de volgende specs:

MSI K7T Pro 2A
AMD Duron 800 Mhz.
128 MB SDRAM 133 Mhz.
20.4 GB Maxtor Harddisk
ATI rage pro 128 32MB
3COM 3C905TX-M
Optical Mouse
Standaard toetsenbord

Probleem:
Na het aanzetten van de pc freezed het systeem na 5 tot 20 seconden. De monitor, muis en toetsenbord krijgen nog gewoon stroom. Ook blijven de coolers draaien van de CPU en voeding.

Oplossing:
Ik heb geprobeerd de muis en het toetsenbord te vervangen, echter had dit geen effect. De zelfde verschijningen bleven.
Ook heb ik de netwerkkaart te vervangen, ook zonder gewenst resultaat.

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem uit de wereld te helpen?

Bedankt!!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In dit handige topic staan allemaal tips voor dit soort gevallen. Als ik jou was zou ik dat even doornemen, en hier je bevindingen posten. :)

Ik zou dan vooral ook opletten op je temps, volgens mij wordt je CPU namelijk te warm, waardoor het zaakje vast loopt. Informatie over het checken van de temperatuur enzo kan je vinden in dat linkje.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Heeft de pc ooit wel normaal gedraait ?
Komt de computer wel op start scherm windows ?
Is het zo dat hij verder opstart als hij een tijd heeft uitgestaan dan als hij net heeft aangestaan ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat topic doorgekeken. Ik ben het volgende tegen gekomen.
- De pc heeft een tijd lang (half jaartje gok ik) zonder problemen gedraaid.
- De temperatuur zoals de BIOS aangeeft is 21 graden CPU en 19 graden kast. (Dit in de award BIOS)
- Hoelang het duurt is niet afhankelijk van de tijd of temperatuur buiten.
- Hij komt als ik hem laat lopen tot het windows 2000 opstartbalkje meestal.

Ik heb inmiddels alle onderdelen gedemonteerd en de koeler er opnieuw opgeplaatst, ook gekeken naar de CPU waar niets bijzonders aan te zien was.
Ook heb ik het DIMMetje vervangen en in een ander slot getest, alleen zonder resultaat.

Trouwens hoor je bij het freezen van het beeld een kleine tik. Na het openmaken van de computer denk ik dat deze uit het moederbord komt of uit de CPU.

Heeft iemand nog enige ideeen?
Anders moet ik eens de CPU testen van een andere pc, echter heb ik die hier momenteel niet staan. (moet ik een weekje op wachten)....

Verwijderd

Na het openmaken van de computer denk ik dat deze uit het moederbord komt of uit de CPU.
Hmm, kan hij ook van de harde schijf komen? Dan zou je harde schijf wel eens dood kunnen gaan. Dat hij stopt als je Windows laadt kan daar een teken van zijn, want dan moet immers veel informatie van de harde schijf gehaald worden. En misschien is je mobo/proc gewoon brak. Heb je de laatste tijd nog iets aan je PC veranderd, en misschien iets te hard doorgedrukt, zodat je mobo contact maakte met je computercase? Dat heb ik wel 's gehad, meteen mobo naar de klote. Toen bevroor het beeld ook na iets van 10-15 seconden.

Verwijderd

Topicstarter
Hij freezed dus ook in de BIOS. Ik denk daarom ook dat het eerder het moederbord is. Tis natuurlijk wel een slecht bekend staand moederbord. En dit is mijn tweede al :?
Ze wouden me die keer niet een ander bord geven van een ander merk.

Ik denk dat ik dan het beste de processor maar eens kan testen in een andere bak. Moet ik alleen een weekje wachten helaas.

Dat geluid komt niet uit de harddisk maar echt uit de CPU of moederbord. Ik denk dus dat ik dat maar eens verder uit moet zoeken.

In ieder geval iedereen bedankt voor het reageren en meedenken!!

Maar als iemand nog ideeen en/of tips heeft, zijn die uiteraard van harte welkom!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:06:
[...]

Hmm, kan hij ook van de harde schijf komen? Dan zou je harde schijf wel eens dood kunnen gaan. Dat hij stopt als je Windows laadt kan daar een teken van zijn, want dan moet immers veel informatie van de harde schijf gehaald worden. En misschien is je mobo/proc gewoon brak. Heb je de laatste tijd nog iets aan je PC veranderd, en misschien iets te hard doorgedrukt, zodat je mobo contact maakte met je computercase? Dat heb ik wel 's gehad, meteen mobo naar de klote. Toen bevroor het beeld ook na iets van 10-15 seconden.
Dat had ik ook met mn oude celeron 333 gehad. Zaten twee hdd's in: 1 van 8 gb (master) en 1 van 4.3 gb (slave). Ook steeds totaal freezen in windows als dat net aan het opstarten was enzo, maar nadat ik die 4.3 eruit had gehaald deed ie het weer wel goed enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het zeker nog proberen wanneer het blijkt dat het moederbord en de CPU het probleem niet zijn. Echter heb ik het idee dat 1 van die 2 het probleem veroorzaakt!
Pagina: 1