Toon posts:

Altijd een restart bij willekeurig spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een computer staan, allemaal nieuw spul erin...
AMD XP2200+
256 Dane-Elec PC2700
Ati Radeon 9000 128Mb
Fat32

Nu heb ik alles netjes geïnstalleerd... En hij draait perfect...

Wanneer nu een spel geïnstalleerd wordt gaat het ook nog goed, maar als je het wil gaan spelen en dan tevens met de muis gaat bewegen gooit de computer er een herstart doorheen.
Is dit een bekend probleem door de Radeon (die voor mij nieuw is)? Ik heb al veel dingen geprobeerd, en veel spellen geprobeerd maar hij blijft het presteren bij elk spel te herstarten!

Kan iemand een hint of ervaring meedelen!?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Uit Lees dit voor je een topic opent/een reply post! :

Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.

:)

Verwijderd

Topicstarter
klopt als een bus, en als dat niet helpt en de computer stug opnieuw opstart!?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Windows XP en 2000 BSOD guide
We gaan allereerst kijken naar hoe je een BSOD interpreteert. Mocht je overigens niet in staat zijn om het blauwe scherm te zien, omdat je computer meteen reboot, zet dan even deze optie uit (geldt voor zowel Windows XP als 2000).
Ik denk dat bij jouw normaal gesproken ook een BSOD zou komen te staan, maar het reboot door de optie zoals hierboven staat vermeld.
Dus, zet die optie uit en kijk eens of je aan die BSOD Guide wat hebt. :)

🌞🍃

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 15:27:
klopt als een bus, en als dat niet helpt en de computer stug opnieuw opstart!?
Dat gebeurt maar zelden. Een plotselingen reboot komt bijna alleen maar door die instelling. Of er moet een stroomuitval/voeding probleem zijn, maar volgens mij heb je dat niet :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga mijn best weer doen, ik zal BSOD even toevoegen aan mijn vocabulaire als ik de volgende keer naar een oplossing zoek... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ook dat mocht niet baten, ik heb dus geen blauw scherm kunnen zien of enige informatie op kunnen doen... Voeding zal het echt niet wezen, want die deed het in mijn eigen pc perfect...
Zou het nog iets anders kunnen zijn... Het is vooral als je met de muis gaat bewegen... Bios instelling voor de muis of e.d.?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Krijg je het probleem meteen of pas na een tijdje gamen?
In het eerste geval zou ik zeggen, driver probleem. In het tweede geval zou ik zeggen, temperatuur probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelijk, maar ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken, wat zijn de aanbevolen drivers voor de Radeon? Ik heb ze gewoon van de site geplukt... Maar ik heb er verder geen ervaring mee...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 18:00:
Gelijk, maar ik weet gewoon niet waar ik het moet zoeken, wat zijn de aanbevolen drivers voor de Radeon? Ik heb ze gewoon van de site geplukt... Maar ik heb er verder geen ervaring mee...
Aanbevolen drivers zijn gewoon de meest recente. Voor Radeon kaarten zijn dat dus de Catalyst 3.2 drivers :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik dus... zou het helpen als ik het op NTFS zou gaan draaien!? Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken... :'(
Pagina: 1