Toon posts:

Policy & behouden Outlook.pst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word inmiddels een beetje kriegel van het volgende probleem:

ik wil geen Temporary Internet Files meekopiëren met een Roaming Profile en heb daar het volgende voor gedaan:

in mmc onder user configuration/administrative templates/system/logon/logoff het volgende ingevuld bij 'exlude directories in roaming profile':

'Temporary Internet Files;History;Temp;Local Settings\Temporary Internet Files;Local Settings\History;Local Settings\Temp'

Zowel kaal in het profiel als in de map Local settings worden nl. mappen aangemaakt met die namen.

Omdat het toen nog niet werkte heb ik daarnaast in een .reg bestand het volgende:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"ExcludeProfileDirs"="Temporary Internet Files;History;Temp;Local Settings\Temporary Internet Files;Local Settings\History;Local Settings\Temp"

Gevolg is dat Outlook niet meer het bestand Outlook.pst kan opslaan in de folder $user/Local Settings/Application Data/Microsoft/Outlook

Opvallend was dat ik wel de mappen voor Windows en Internet Explorer aantrof op de plaats waar ook de map van Outlook had moeten staan.

Bovenstaande wijzigingen in het .reg-bestand en de policy heb ik gisteren doorgevoerd en naar ik dacht ook getest met goed gevolg (waar ik nu dus stevig aan begin te twijfelen :?)

Users die al een Outlook.pst hadden raken die kwijt bij de eerstvolgende keer dat ze uitloggen, aangezien het bestand niet wordt gekopieerd naar de server en het lokale profiel wordt weggegooid bij het uitloggen. Gevolg is uiteraard dat Oulook onbruikbaar is geworden...

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Geef ik misschien in het .reg-bestand het pad verkeerd aan of zo???

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Local Settings;Temporary Internet Files;History;Temp;Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

bovenstaande is in ieder geval de originele in windows2000 voor het geval je ze weer wilt importeren om je shit op te lossen :+

zoals je kunt merken ...heb je outlook weg gelaten gevolg is dat deze niet meer ge EXCLUDED wordt van het profiel dus er los van staat en niet bescherm wordt. Je had beter outlook kunnen laten staan en iexplorer en die andere weg laten...dan waren ze niet meer excluded.

Om je ergste shit op te lossen bovenstaand importeren bij alle clients. Dan Keurig gaan werken via policy's inplaatst van Registry entry's wat niet zulks keurig beheer is want je documenteert natuurlijk elke registry settings die je wijzigt in een groot boek.....(NOT)

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd hoor, maar de entry heet toch 'EXLUDE directories from roaming profile' ?
Als daar expliciet die map van Outlook in staat wordt deze toch niet meegekopieerd naar de server en is dan dus ook niet beschikbaar op andere workstations?
En waarom eigenlijk na 'Local Settings' nog eens expliciet 'Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook' ?

Verwijderd

Anders bewaar je je pst bestanden buiten je profiel.
Ben je het ook niet kwaad uit je profiel corrupt raakt.

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 09:32
over wat voor een omgeving praten we?
Ik zie dat je het hebt over mmc, dus neem ik aan dat je W2K server in een domain hebt draaien met GPO's

als dit zo is, dan werken de settings van Exclude dirs in roaming profile wel!.
maar wat zou je denken van een E-mail server? nooit meer PST files, hele probleem weg.

ik raad je zowiezo PST files in een roaming profile af, want deze kunnen honderden Mb's worden, en je zal maar eens op een remote site werken (oke je heb dan een mogenlijkheid met slow link detection) met als gevolg dat Outlook het dan ook niet doet.

Kortom kijk naar een goeie e-mail server (om het mij microsoft te houden Exchange)

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

Topicstarter
geen windows 2k server maar een linux server met samba. Een exchange server is wel leuk misschien, maar voorlopig even 'extra'. Eerst moeten we het huidige systeem even goed werkend hebben en dan kunnen we eens gaan kijken naar dat soort dingen. Ten slotte wordt het ingewikkelder naarmate je meer servers neer zet.
Wat wordt er eigenlijk sowieso bijgehouden in outlook.pst? Dit om even in te schatten of die files bij ons ook werkelijk zo groot zullen worden als je zegt.
Op zich is het trouwens niet de bedoeling dat er remote gewerkt kan worden, dus dat kunnen we wel buiten beschouwing laten.

Maar voorlopig moet ik eerst ook nog even uitvoeren wat mutsje zei.

• Jedi Lord
in PST files, zit de complete inhoud van je Mailbox, dus je agenda inbox send items, ed..
Die van mij thuis is 250 MB, ik kan me voorstellen dat je dat niet op je File Server wil hebben staan.
Want als een user op een andere pc zich aanmeld dan moet die complete PST file naar die andere pc worden gecopieerd.
En ik weet ook dat 100 Mbit gemeen goed is, maar dan duurt het evengoed nog wel even voordat de user kan gaan werken.

Ik zou zelf verwachten dat de in en uit log tijden steeds langer gaan duren als je veel van pc wisselt.

Ik heb zelf erg weinig Linux kennis, ik weet wel dat je een AD omgeving kunt nabootsen en dat blijkt nog goed te werken ook.
maar beheer je dat dan vanaf je server of een client met mmc's?

[ Voor 16% gewijzigd door Jedi Lord op 09-04-2003 11:01 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Jedi Lord... als een werknemener met local pst file op een andere PC gaat werken mist ie opeens xxx mb aan pst file en wordt er een nieuwe pst aangemaakt..onwenselijke situtatie dus.

Het beste zou zijn de locaties van de pst files inderdaad naar een server te verplaatsen. Worden de pst files ook gelijk gebackupt als de server gebackupt wordt tenminste.

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 20:53

cor-gijs

Dig further for bigger hole

mutsje, jij raadde dus aan om in het register 'Local Settings;Temporary Internet Files;History;Temp;Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook' terug te zetten als waarde voor ExlcueProfileDirs en vervolgens in de policy bij Exclude Dirs in Roaming Profile te zetten: 'Temporary Internet Files;History;Temp;Local Settings\Temporary Internet Files;Local Settings\History;Local Settings\Temp'
Goed begrepen?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Jedi Lord
Mutsje says
Het beste zou zijn de locaties van de pst files inderdaad naar een server te verplaatsen. Worden de pst files ook gelijk gebackupt als de server gebackupt wordt tenminste.
Daar heb je een punt, dis is op te lossen door de PST files op een daarvoor toegewezen locatie op te slaan, maar niet in het User Profile, maar je User Home Dir, of een ander Shared folder voor expliciet PST files.
Dan is het enkel een kwestie van Outlook instellen dat het PST file op een bepaalde locatie staat, daar heeft Microsoft genoeg tools voor gemaakt om dat te automagizeren (profen, newprof, modprof, kix32)

Want je zal het met me eens zijn dat je een PST van xxx MB niet in je Roaming Profile wilt hebben.

Maar de meest wenselijke situatie lijkt mij nog steeds een fatsoenlijke mailserver, dan kan onderling ook je gegevens delen, en gemeenschapelijke folders ed.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

zoals ik het lees worden de dingen die in die specifieke registry settings staan excluded van het roaming profile. Let wel gebruik van Registry settings is op eigen risico..dus vooraf testen dubbel testen en nog eens testen.

Als je de registry setting goed leest zou Exclude betekenen dat het niet meegenomen wordt in de profile. Maar ik kan het ook fout hebben.

Jedi Lord.

Een fatsoenlijke mailserver heeft niet alleen voordelen van . Je agenda kunnen sharen, public folders, de pst files die op de server bewaard worden etc. Je hebt ook 1 centraal punt van backup. Als er iets misgaat met een client is diegene niet opeens belangrijke mail kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door mutsje op 09-04-2003 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
die mail raakt nu ook niet kwijt aangezien de mail wordt opgeslagen op de server (imap).
De mail zal bij ons nooit honderden mb's worden aangezien users zijn gebonden aan een quota van min. 50 en max. 100 mb. Daar zit niet alleen mail in, maar ook persoolijke data.
De mail zelf trouwens staat trouwens in een bestand mbox, dit is wel een groot bestand over het algemeen en staat dan ook niet in het roaming profile.

Ik heb geen idee hoe ik Outlook zover krijg dat hij (bij alle users!) op een andere locatie gaat zoeken naar z'n outlook.pst file?
Als dat zou kunnen zou dat wel heel mooi zijn.

Totnogtoe heb ik iig gedaan wat ik hiervoor postte (per ongeluk onder de naam van een vriend, bit-slave). Geen lokaal profiel en geen map Local Settings op de server meer. En dus helemaal geen outlook.pst meer. Logisch eigenlijk mja...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

het is een registry setting bij gebruikers waar hun outlook moet kijken waar de PST file staat. Zoek even op www.technet.com zou ik zeggen om hier achter te komen. Of Google. En test het ter dege voordat je het implementeerd in de productie omgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ronduit belachelijk...
In het register heb ik nu wel weer gewoon 'Temporary Internet Files;Temp;History' staan en in de policy 'Temporary Internet Files;Temp;History;Local Settings\Temporary Internet Files;Local Settings\Temp;Local Settings\History'

Kortom... iets wat ik al eerder geprobeerd heb en wat toen voor geen meter werkte... 8)7

Naja... zoals het er nu op lijkt werkt het...

Dank u allen voor uw hulp

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

geen probleem graag gedaan :+

• Jedi Lord
weet je trouwens wel zeker dat je policy's goed worden toegepast?

kan te checken met gpresult.exe zit in de recource kit.

en Outlook laten verwijzen naar een andere locatie, en nog wel veel meer instellingen:
Dit kan je in een loginscript laten aanroepen, moet je eens op de office site van microsoft kijken, in de recource kits en dan bij customising/automating outlook, geloof ik zal ff kijken en het zometeen posten.

Hier bv.
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/one/depb06.htm
als het om een oudere office gaat kan je het ook vinden, zoek dan maar eens op "profgen" in google bv.

[ Voor 18% gewijzigd door Jedi Lord op 09-04-2003 19:10 ]

Pagina: 1