Toon posts:

Lokaal FTP probleem E-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn situatie is het volgende:
Mijn kabel internet komt binnen op mn router, die verdeeld het internet naar 2 pc`s.

- Mijn Workstation.
- Mijn FTP server.

Alles werkt prima op 1 ding na, ik kan mijn FTP server niet vanaf mn eigen computer (workstation dus) benaderen. Zowel via het lokale 192.bla adres als via mijn internet IP kan ik de FTP server niet benaderen. Als ik ergens anders op een andere PC zit is het geen enkel probleem om te connectenmet de FTP. Waar ligt dit aan?

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-06 15:27
Op welke ip-addressen luistert de FTP server? en welke FTP server software heb je?

Verwijderd

ja eigenlijk zelfde antwoord als danny230681, je moet ook je interface van 192.bla adres enablen. anders luistert de ftp server niet naar computers binnen het netwerk, en dat je niet kan connecten naar je eigen internet ip is standaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem dat ik hierboven beschreef is opgelost. De FTP werkt perfect. Er is alleen wel een nieuw probleem:

Mijn Lokale netwerk is 100 Mbit. Alleen haal ik via FTP maar een snelheid van 6 a 700 KBS (als ik niet via FTP tranfer, maar bv. via gedeelde mappen is mn snelheid vele malen sneller). Het ligt niet aan de kaarten en niet aan de kabel, allebij getest. Vanmorgen boote ik mn pc en tranferde ik via FTP wat files van PC2 naar PC1 en tot mijn verbazing ging dat met 4500 kbs. Ik heb ondertussen niks aan mn instellingen veranderd, en FTP net nogwat, is mn snelheid weer 650 kbs. Ik begrijp hier NIKS van. Uit frustratie vanalles geprobeert, oa mn WAN cable uit mn router gehaald, en mn snelheid liep weer op tot zo`n 4000 kbs... Iemand hier een verklaring voor :S

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
**Schopje**