Het grote Leadtek K7NCR18D Pro topic

Pagina: 1
Acties:

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leadtek K7NCR18D Pro

Nforce 2 moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.com.tw/motherboard/winfast_k7ncr18dpro_2.jpg

Main features
AMD Athlon/XP/Barton, Duron Socket A processors
CPU Bus Frequency range: 200 to 333MHz (DDR)
NVIDIA nForce2-ST(nForce2 SPP + nForce2 MCP-T)

Supports 3 184 -pin DIMM sockets for DDR -SDRAM module (PC2100, PC2700, PC3200)
Support up to 3GB of memory

1 x 32bit 8X AGP slot.
4 x 32bit PCI slot.
1 x ACR slot.

Vcore(1.1~2.0V)
Vmem(2.5~2.7V)
AGP Vddq(+0.2V & +0.1V)

2x Ultra ATA 33/66/100/133 IDE ports

1x PS/2 Mini-Din mouse & keyboard ports
1x RJ45 connector
4x USB2.0 Ports
1x External Bracket with two USB2.0 ports (Optional)
1x 25pin D-SUB female printer port
2x 9pin D-SUB male serial port for COM1 & COM2
1x Line_In, Line_Out + Mic_In jacks

Package contents:
WinFast K7NCR18D-Pro socket A motherboard
WinFast software pack CD
User's manual
Ultra ATA 100/133 IDE cable
720KB / 1.44MB / 2.88MB Floppy connecting cable
USB module (Optional)
IEEE1394 ACR card
SPDIF output RCA jack bracket
Bundled Ulead Video Studio6.0 and Cool 3D 3.0 editing software

CPU Support L2 Cache Clock(MHz) Multiplier
AMD Duron 1.3G 64 100 13
AMD Duron 1.2G 64 100 12
AMD Duron 1G 64 100 10
AMD Athlon 1.4 G 256 133 10.5
AMD Athlon Xp 1400+ 256 133 10.5
AMD Athlon Xp 1600+ 256 133 10.5
AMD Athlon Xp 1700+ 256 133 11
AMD Athlon Xp 1900+ 256 133 12
AMD Athlon Xp 1800+ 256 133 11.5
AMD Athlon Xp 2100+ 256 133 13
AMD Athlon Xp 2200+ 256 133 13.5
AMD Athlon Xp 2400+ 256 133 15
AMD Athlon Xp 2600+ 256 166 12.5
AMD Athlon Xp 2700+ 256 166 13
AMD Athlon Xp 2800+ 512 166 12.5
AMD Athlon Xp 3000+ 512 166 13

Pricewatch

http://www.tweakers.net/pricewatch/45093

Reviews

http://www.vr-zone.com/reviews/Leadtek/K7NCR18D/
http://www.mbreview.com/cr18d.php
http://www.overclockers.c...eadtekk7ncr18dpro/1.shtml
http://www.riva3d.com/K7NCR18D-Pro/
http://www.tech-pc.co.uk/nforce2-1.php
http://www.amdworld.co.uk/leadnf2.htm

[ Voor 7% gewijzigd door Chickendorp op 10-04-2003 21:24 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die Elco's lijken op van die types die vaak lekken & Exploderen :X

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Ik heb dit bordje en ik ben er erg tevreden mee! Met de pro-versie is zelfs de multiplier te veranderen! Ik draai met mijn XP 1800+ @ 1800 Mhz op 200Mhz FSB! erg stabiel! Alleen de Vcore wil niet veel hoger dan 1,75! Weet iemand hoe ik de Vcore hoger kan krijgen??

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 14:14
Mag je ook reageren als je versie met IGP-chipset hebt van dit moederbord (dus met grafische chipset onboard). Heb hem gisteren teruggestuurd: ben anderhalve week bezig geweest om windows te installeren maar één groot drama. Windows liep vast bij het installeren, liep vast bij het opstarten, liep vast bij het inloggen, resette zich meestal spontaan. Nieuwe bios geprobeerd maar hielp niks. Lag niet echt aan de chipsetdriver want zelfs met een kale windows was daar het probleem. Had wel het idee dat het probleem verergerd werd met geinstalleerde chipsetdriver (ongeacht de Leadtek- of Nvidia-versie).
Ik had er twee 3,2ghz reepjes geheugen bijbesteld maar het probleem deed zich voor met elk van de twee reepjes in elk van de drie dimm-sloten. Ik hoop maar dat het nieuwe exemplaar het wel doet. Op hoop van zegen. De lay out van dit bord is echt bagger. De geheugensloten raken de HD's als je het bord helemaal in de kast schuift dus de HD's moeten op een andere plek. Ook moest ik 90cm IDE kabels kopen omdat anders de HD's boven de voeding (in mijn Aopen hightower) niet konden worden aangesloten.

Ik zou die Asus versie kopen bij de Mycom. Is weliswaar 35 euro duurder maar dit is tenmiste een goed merk en je krijgt er een CDromspeler bij: altijd handig als reserve.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik ben een PC aan het samenstellen rond de K7NCR18D.
Ik krijg de nForce audio drivers niet geinstalleerd en tevens het systeem niet stabiel.
Vele pogingen gedaan, bios ge-update, verschillende versies van de nForce drivers geprobeerd(Leadtek en Nvidia) ... NIETS... ik doe nog een poging en als die redelijk stabiel blijft vind ik het best helaas geen 5.1 geluid. Als ze dat willen kopen ze maar een 5.1 geluidskaartje erbij. Dit is de 2e keer dat ik gezeur heb met onboard audio en rommel. Never nooit meer voor mij... :(

edit:
Heb nu memtest86 laten lopen. Die gaf vele problemen. even specs voor duidelijkheid.
AMD 2000+
2x Spectek 256Mb PC2700 geheugen in bank 1 en 2.
Proc op 133Mhz geheugen op 166Mhz.
Dit gaf dus vele fouten in memtest.
Zet ik het geheugen op 133Mhz dan zijn de fouten weg.

Ik ga zo Windows nog eens opstarten en kijken of die nu wat stabieler loopt alleen doet die SoundStorm MCP chip het nog steeds niet, althans de drivers worden niet geinstalleerd.... ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Murtceps op 25-04-2003 19:16 ]

• Moleman
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb sinds kort ook zo'n bordje in mijn systeem zitten. Ik heb mijn K7S5A er voor ingeruild en ben er op zich heel tevreden over. Mijn 3dMark scores verbeterden met zo'n 10 procent!
Ik heb echter nog een probleem. Mijn onboard netwerk werkt niet. Hij geeft constant activiteit, zodra je de pc aanzet en ik krijg hem maar niet fatsoenlijk op mijn netwerk. Ik heb al van alles aan zitten passen in het BIOS en in de eigenschappen van de drivers, maar niets helpt. Iemand een idee?

Work- & gamestation & Huiskamergenot

Verwijderd

Ja, ik draai nu een maandje of 2 met dit mobo, draait prima! :)
Heb ook nforce drivers v2.03 van Nvidia lopen, was geen probleem
draai nu enkele weken fsb 155 zonder problemen!
Toch nog een vraag: weet iemand of je met een bios-update de multiplier van de processor kunt unlocken? :?

Verwijderd

Nee, dat kan niet. Alleen bij nieuwere revisies heb je de mogelijkheid de multiplier te veranderen, helaas!

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Ik heb dit moederbord nu ook thuis, de K7NCR18D-Pro wel te verstaan, nieuwe versie, met multiplier. Athlon XP 2500+@2800+
vCore: 1.775
Multip: 12.5
FSB: 180
Mhz: 2250

Haalde gisteren 52?? 3dmarks 03 :D Moet alleen wel zeggen dat de audio drivers nogal brak zijn in winamp iig. ik ga denk ik toch maar die audio afschaffen en naar mijn eigen soundkaart weer... Geluid schokt gewoon.

Verwijderd

gvdh81 schreef op 09 May 2003 @ 09:47:
Ik heb dit moederbord nu ook thuis, de K7NCR18D-Pro wel te verstaan, nieuwe versie, met multiplier.

Welke versie hebben we het over? En hoe weet ik welke verie ik heb?

Athlon XP 2500+@2800+
vCore: 1.775
Multip: 12.5
FSB: 180
Mhz: 2250

Hoe heb je dit gedaan en met welk geheugen?
Ik heb zelf hynix PC2700 2-2-2-5 @155 FSB, verder geen voltage verhoging

Heb een tijdje het XP1700 OC-draad gevolgd, maar weet nog steeds niet (zal het aan mij liggen :?) tot welke categorie mijn proc. behoort. (welke serienr. dus) Heb een standaard koeler. Kun je die er zo eraf halen zonder problemen met pasta enzo?

Haalde gisteren 52?? 3dmarks 03 :D Moet alleen wel zeggen dat de audio drivers nogal brak zijn in winamp iig. ik ga denk ik toch maar die audio afschaffen en naar mijn eigen soundkaart weer... Geluid schokt gewoon.
Kan dat aan Winamp liggen?

Eigenlijk totaal geen problemen, ga mijn compie aan mijn 5.1 versterker hangen via de SP-DIF uitgang. Ben benieuwd hoe dat klinkt ;)

• Chickendorp
  • Niet online
Dit moederbord heb ik nu ook een tijdje en hij is echt super.
Nu voelde ik dus aan de northbridgekoeler en die is gewoon KOUD!!
Hoe zit dit bij jullie? Kan het wezen dat de koeler er niet goed op zit?
Want ik vind dat wel een beetje raar. Bij de MSI K7T Tubo die ik hiervoor had werd hij zo warm dat je hem nauwlijks aan kon raken.

Verwijderd

Chickendorp schreef op 11 May 2003 @ 23:35:
Want ik vind dat wel een beetje raar. Bij de MSI K7T Tubo die ik hiervoor had werd hij zo warm dat je hem nauwlijks aan kon raken.
Geen idee, zou eens even voelen.....

Wel prettig he ;) ik heb totaal geen last van vastlopers ofzo! O-)

Misschien wel een leuk idee om aan te geven hoe je ver je kan tweaken met dit mobo, of moet ik dan in een ander forum posten?

Verwijderd

Temperatuur van mijn NB is ietwat warmer dan lichaamstemp. Temp mobo/CPU is rond 40 graden dus zal wel kloppen denk ik ;)

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 14:14
Ik heb zojuist het onderstaande bericht gepost op Nforcershq.com en beschrijft mijn ervaringen met dit moederbord maar dan met de K7NCR18G-Pro versie dus met IGP-chipset (geintegreerde videokaart). Het bericht is in het engels want ik had geen zin om het te vertalen. (het is mooi weer buiten dus andere dingen te doen)
------------------------------------------------------------------------------------
Here is my story on my new Leadtek Nforce motherboard with integrated graphics:

2 Months ago a bought the motherboard online. I also bought 2x256mb 3200mhz memory. When I build it, without inserting any of my add on cards like my modem or TV-card, it rebooted by itself or gave the blue screens, both when installing windows and when using windows for the first time after installing. I tried installing W2K and W98 and nothing helped.

My original XP partitions didn't even start anymore so I had to use a new XP installations. After a week of trying to install windows, trying other drivers for the chipset and the onboard graphics, used various bios versions and using various memory-settings, I gave up and returned the board. I did not try to use a spare Geforce MX2-400 I had lying around and I did not try to use the memory in my other computer, although I read some troubles with memory on Nforcershq. (silly me).

2 Months after I returned the board, I received the new board. This time I first installed the MX2-400 and installed XP. This went without a flaw, I changed the activation number and installed SP1. Then I installed my modem, TV-card, Promise Raid card, Firewire add on card and some other thing. It all went flawlessly. I was very surprised because I had always trouble installing the TV-card on my MSI or Abit boards. This time no trouble at all. I had it on for a few days, recorded some video using the TV-card and Divx and everything went fine.

Now it was time to try to use the onboard video. I removed the the MX2-400 and started windows, but after logging on to XP, I saw the famous XP blue screen. I tried to change the memory-settings, as I had done with the first board but it did not help. Just a moment ago I removed my 2 brandless, very low budget 2100mhz memory modules from my other computer and installed them on the board. I then removed the MX2-400, started XP and installed the drivers. I recorded some video with the TV-card, all went fine. After that I backed up a partition using Drive-image and defragmented another partition. The last two are not critical applications but I'm just mentioning it.

Conclusion: when using the Leadtek Nforce board with IGP and it doesn't work? Try other memory.

Let me know if it works for you.

PS the 3200mhz memory modules seem to work fine on my MSI K7T266 Pro-2RU motherboard with an XP1600+ as I'm typing this message on this computer.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BUF Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Nog steeds geen updates om je multilpier vrij te geven?

Verwijderd

Jawel, maar geen softwarematige; zoals eerder gemeld laat de hardware van de eerste paar revisies van dit bord het simpelweg niet toe.

• Chickendorp
  • Niet online
Hoe werkt de nummering van de revisie's van dit moederbord?
Ik heb revisie A0

• EternalDragon
Murtceps schreef op 25 April 2003 @ 18:30:
Ik ben een PC aan het samenstellen rond de K7NCR18D.
Ik krijg de nForce audio drivers niet geinstalleerd en tevens het systeem niet stabiel.
Vele pogingen gedaan, bios ge-update, verschillende versies van de nForce drivers geprobeerd(Leadtek en Nvidia) ... NIETS... ik doe nog een poging en als die redelijk stabiel blijft vind ik het best helaas geen 5.1 geluid. Als ze dat willen kopen ze maar een 5.1 geluidskaartje erbij. Dit is de 2e keer dat ik gezeur heb met onboard audio en rommel. Never nooit meer voor mij... :(

edit:
Heb nu memtest86 laten lopen. Die gaf vele problemen. even specs voor duidelijkheid.
AMD 2000+
2x Spectek 256Mb PC2700 geheugen in bank 1 en 2.
Proc op 133Mhz geheugen op 166Mhz.
Dit gaf dus vele fouten in memtest.
Zet ik het geheugen op 133Mhz dan zijn de fouten weg.

Ik ga zo Windows nog eens opstarten en kijken of die nu wat stabieler loopt alleen doet die SoundStorm MCP chip het nog steeds niet, althans de drivers worden niet geinstalleerd.... ;(
Heb je de pro of normale versie??
Bij de normale versie kun je i.d.d. niet de audiodrivers instaleren
Die drivers werken alleen bij de MCP-T chip op de pro versie! :Y)

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

• EternalDragon
Chickendorp schreef op 11 May 2003 @ 23:35:
Bij mij wordt hij wel redelijk warm (niet te heet hoor >:) Maar dat komt denk ik omdat de fsb op 200 MHz staat! :P

Verwijderd

ik heb een probleem,.
ik wil de bios van dit mobo update alleen dat kan niet,.ik heb van de leadtek site de bios gedownload alleen nu staat er een progje by om het te downloaden,.en een readme file
uiteraard ik eerst kijken naar de readme.
daar staat in dat ik wat moet aantikken en dan heb ik gedaan>dan naar biosupdate en de file opzoeken die ik wil updaten, moet ik dan eerst mijn oude bios saven,.in een map zetten,en dan by het openen{updaten} dat bestand openen om te updaten?>{ik weet het heeel unduidelijk}
ik snap er niets meer van>please help _/-\o_
Pagina: 1