Toon posts:

Thuiscentrale plaatsen achter de ADSL splitter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel gemuts is het mij gelukt om de ADSL verbinding tot stand te brengen, nadeeltje is alleen dat er nu niet meer gebeld kan worden, omdat wij gebruik maken van een thuiscentrale. :o

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/mrvanwijck/demonadsl/11.jpg

Thuiscentrale is een PTT Telecom homevox 1-4 5. Ik weet iig dat de pots uitgang van de splitter nu moet fungeren alsof de thuiscentrale rechtstreeks is aangesloten op de wandcontactdoos, dus zal ik simpelweg die draden moeten verwisselen. Vraag is alleen, welke gaat waar? Heb even gespiekt bij zo'n stekkertje en er is een gele, groene, rode en zwarte draad.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
beetje vreemd zeker als je een huis centrale gbruikt hoe je in feite niet te knippen ze bestaan namelijk mooie splitter kastjes

ik kan je alleen maar even adviseren om hier even te kijken www.weethet.nl -> ADSL installatie

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Volgens mij naar die linker en middelste aansluitschroef van de bovenste foto bij die groene lijn(draad)
Het is slecht te zien maar staat daar niet 1 2 en een aard tekentje?
of A B en een aardtekentje

[ Voor 8% gewijzigd door makkie op 08-04-2003 20:52 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je heb vast wel een telefoon met aan de ene kant een rj11 stekker en aan de andere kant een varkens snuit. DAn kan je kijken hoe het moet.

Volgens mij zijn het trouwens de middelste pennen. Bij rj45 was het pin 4 en 5 dacht ik.

Zit er niet een rj11 naar rj11 kabeltje bij je doehetzelf set ? ff doorknippen middelste adres strippen en in je centrale stouwen op je line in. En als het goed is moet het dan werken.

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

ik mis eigenlijk waar bij jou de lijn binnenkomt!!
Het kabeltje wat namelijk van dat punt naar de verdeler -> huiscentrale gaat, moet in linker kant splitter en dan van de rechter kant van de splitter naar de centrale terug, dus hij zit er tussen in
Rood sluit je links aan en blauw rechts, (zitten inderdaad in het midden) als je dit ook bij het modem zo hebt!
de andere 2 draden heb je niet nodig!

[ Voor 5% gewijzigd door Super_Grover op 09-04-2003 01:04 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

klopt (heb ik tenminste ook te horen gekregen)
Maar: je splitter moet vóór deze zooi komen !

Dan werkt je huiscentrale ook weer m.i.

eagle

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Predator

Suffers from split brain

NT -> IT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je doet het echt HELEMAAL fout. Ik denk dat we er hiet in een topic niet uit gaan komen. Bel even 0900-8085, dan kan je telefonisch te woord gestaan worden.

Ik doe een poging: het feit dat je op "line" als een draad stopt met de naam "adsl" doet mij al vermoeden dat je de handleiding totaal niet snapt... De lijn die nu je centrale ingaat, moet je eruit halen. Die op de "line" van de splitter, op de POTS aansluiting doe je een draadje naar je centrale en op de adsl aansluiting sluit je het modem aan.

Er verandert echt helemaal NIETS aan je telefoonbedrading, er hoeft alleen maar een splitter VOOR de centrale aangesloten te worden. Er is dus een draad die je huis binnenkomt, en die naar je centrale gaat. die moet je splitten met de splitter

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 09-04-2003 10:12 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

paars wordt geel

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 14:55
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/adsl.png

Zo moet je het gewoon hebben... het is ZO simpel.. vanaf de ISRA komt de lijn binnen, deze gaat EERST naar de SPLITTER... daarna vertakt deze in 1 lijn voor de ADSL MODEM, en 1 voor op de centrale. Jij hebt gewoon 1 analoge lijn als ik het goed begrijp. Dus het draadje wat eerst vanaf het ISRA punt liep ging direct je centrale in. Nu gaat dat draadje niet direct vanaf het ISRA punt af, maar direct vanaf je splitter... Ik hoop dat m'n tekening duidelijk genoeg is. :)

Verwijderd

Thuiscentrale is een PTT Telecom homevox 1-4 5.
zeg me dat het hier niet om een isdn aansluiting gaat...

zoja, dan moet je nt1 tussen de splitter en de centrale (zie het plaatje van blade).

lama, er staat pots op de splitter 8)7 |:( 8)7 |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 20:06 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 14:55
LOL... slaapie slaapie dude?! ;) Kijk als je het met ISDN doet krijg je een ander tekeningetje.. daar heb ik het nu alleen ff te druk voor :)

Verwijderd

Bl@de schreef op 09 April 2003 @ 21:04:
LOL... slaapie slaapie dude?! ;) Kijk als je het met ISDN doet krijg je een ander tekeningetje.. daar heb ik het nu alleen ff te druk voor :)
idd slapieslapie, maar is las "vox" en kreeg onmiddelijk een isdn trauma, maar er zijn ook analoge voxen...
Pagina: 1