Toon posts:

[MSDE] Status type en Identity

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn bezig met het opstellen van een database (gemaakt via een Access Database Poject) en zitten met wat problemen. Alles gebeurt via MSDE.

Er bestaat onder andere een tabel Orders die in relatie staat met Orderlijnen. Nu, de PK binnen Orders is orderID en maakt gebruikt van een Identity (autonumber). Elk order krijgt dus een nieuw ID mee. Maar is het mogelijk om dit ook voor Orderlijn te doen? Binnen elk order telkens een nieuw autonummering starten vanaf bv. 1 zodat er een unieke reeks bestaat binnen de Orderlijnen van een bepaald order?

Als laatste nog dit: een order heeft een status ("open", "gesloten", "gestart"). Wat is de beste wijze om dit om te zetten op db niveau? Een extra tabel? Of gewoon een integer 0, 1, 2 en dan op applicatieniveau de waarden omzetten naar strings?

Verwijderd

Topicstarter
Ff gezocht: wat die autonummering betreft zal dit niet op db niveau mogelijk zijn zeker? Ik zal zelf nummers genereren binnen de applicatie. (Gevonden op [rml][ ACCESS] Dubbele autonummering in tabel[/rml])

Nu had ik nog graag geweten over hoe ik het best de status bewaar?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

De nummers kan je ook binnen je database regelen. Alleen zal dat inderdaad niet gaan met een identity. Unieke reeksen kan je zelf proberen te maken door bij een insert het volgnummer op te vragen (binnen een stored procedure of insert-trigger). Je zal dan alleen even moeten opletten voor meerdere inserts op "hetzelfde" tijdstip.

Eventueel kan je ook de getdate() gebruiken voor sortering van de items en binnen je applicatie hier "mooie" volgnummers van te maken. Een probleem kan dan wel zijn dat een datetime een nauwkeurigheid heeft van 3/100 seconden.

Today's subliminal thought is: