[Win XP] Windows sluit niet af met USB apparaten

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Een ECS K7S5A mobo, amd 1300 en 512mb sdram heeft problemen met USB/aflsuiten van Windows XP SP1 (en alle recente updates).

Wanneer er geen USB apparaat op is aangesloten, is er niks aan de hand; ik kan Windows gewoon afsluiten. Wanneer ik een USB apparaat aansluit, (een logitech cordless mouse en/of medion printer) begint de ellende. Windows sluit niet meer af; op het moment dat de computer normaal gesproken uitgaat (het "clickje van de voeding" bijft Windows hangen. De computer moet dan uit door de powerknop 4 secs in te houden, of natuurlijk de gehele stroom er af te halen. Tevens zijn er (bij gebruik van een of meerdere USB apparaten) problemen met stand-by, wanneer de computer een tijd aan heeft gestaan en in stand-by springt, kan deze niet altijd meer "wakker" worden gemaakt.

Ik heb de nieuwste SiS IDE (2.03) (en AGP 1.15) geinstalleerd, logitech mouseware 9.75 en de nieuwste drivers voor de scanner, maakt allemaal niet uit. Het lijkt mij dat het probleem ligt bij de USB drivers, ik kan op de SiS site echter geen geschikte drivers vinden (er staan 3 USB drivers, geen van allen werkt).

Weet iemand een manier waarop ik het systeem met USB apparaten goed kan gebruiken?

edit:

Ik heb reeds gezocht naar soortgelijke problemen, op GoT en een aantal andere sites. Oplossingen als Powermanagement bij de USB root uitschakelen hebben niet geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door deavatar op 08-04-2003 14:03 . Reden: toevoeging ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je ook al de bios eens geupdate, dat zie ik nog niet staan in je verhaaltje, maar kan wel heel veel oplossen.

• deavatar
Ik heb idd een BIOS update gedaan, de nieuwste versie van ECS zelf en de meeste recente cheapo versie (1.11 of zo, als ik het uit mijn hoofd moet zeggen). In de BIOS heb ik tevens ondersteuning voor ACPI aangezet (heb ook getest deze uit te zetten).

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 09:27

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb dit probleem ook, als ik usb apparaten op de extra usb poorten aansluit. De enige tip die ik je kan geven is de muis op de ps2 aansluiten en de printer uit doen voor dat je de pc uitzet.

Sometimes human's are...

• deavatar
De muis kan wel op de ps2 aansluiting, de scanner (ipv printer) niet. Helaas zit er geen aan/uit knop op de scanner, dus kan ik die niet zo uit doen, best lastig. Zijn er geen USB drivers o.i.d.?

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:12

Thunde®

Don't Worry :)

Heb je nero geinstalleerd?

Mijn spec's | Modelbouwforum

• mduijvendijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 09:27

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Thunde® schreef op 08 April 2003 @ 19:27:
Heb je nero geinstalleerd?
ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken

Sometimes human's are...

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:12

Thunde®

Don't Worry :)

mduijvendijk schreef op 08 april 2003 @ 19:30:
[...]

ik wel, maar wat heeft dat er mee te maken
Nero veroorzaakt soms problemen met USB apparaten, met bijvoorbeeld sommige digitale camera's (sony heb ik ervaring mee) wil ie niet afsluiten noch nero opstarten

Mijn spec's | Modelbouwforum

• deavatar
Nero is idd geïnstalleerd, ik zal hem er even afgooien en testen of het helpt.

[edit]
Nop, heeft niks geholpen, was ook wel een longshot
[/edit[

[ Voor 32% gewijzigd door deavatar op 08-04-2003 20:32 ]

• deavatar
Weet iemand welk type USB er op dat ECS mobo zit? En nog beter: welke (win xp) drivers daarbij horen (en waar te vinden)?

• deavatar
*kuch*

• Hartfield
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik neem aan dat je je IRQ's hebt nagekeken? Windows heeft de neiging dit niet als foutmelding weer te geven! Als je bij IRQ zelf kijkt zie je meestal weer wel dat deze gedeeld staan met een ander apparaat waardoor deze poorte niet goed werken! Je kunt andere IRQ poorten toekennen mits je nog wat vrij hebt. Meestal is dit niet het geval en zul je in de BIOS wat poorten(kanalen) moeten toewijzen. Even wat gefriemel en het moet lukken.

veel suc6

HTML / DHTML / JAVA / JS / PHP / FLASH / MYSQL / ORACLE / DWH / BUSINESS INTELLIGENCE / OWB

Pagina: 1