Toon posts:

Door O2 af laten sluiten of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag :)

Ik heb laatst een rekening van O2 niet betaald en een paar dagen later kreeg ik een leuk briefje of ik alsnog wilde betalen, en wanneer ik dit niet deed zou tegen €12.50 mijn abonnement geblokkeerd worden.

Het is namelijk zo dat ik strontziek wordt van die onduidelijke (hoge) facturen en dat sms niet bij de bundel zit inbegrepen, en dat doe ik nogal veel.
Ik heb een belbundel van €20.00 maar mijn telefoonrekeningen zijn tussen de 55 en 133 euro :(
Kan ik nu mijn abonnement gewoon niet betalen me laten afsluiten en een orange abonnement oid nemen waarmee ik kan sms'en en bellen voor een bepaald bedrag? Bovendien heb ik toch al een toestel dat ik nog langer wil blijven gebruiken dus dan krijg ik weer extra korting op het bellen :)

Kan ik me gewoon af laten sluiten of krijg ik daar veel gezeik mee? Dat ik nog elke maand 20 euro moet blijven betalen tot het abonnement is afgelopen (augustus) vind ik nog niet zo heel erg.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

lijkt mij dat je gezeik krijgt, als O2 nog veel geld van jou krijgt zullen ze wel een incassobureau achter je aan sturen, en dat is meestal een dure grap die jij kunt gaan betalen. vrees dat je er niet zomaar onderuit komt door niet te betalen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, dan stamp ik de simkaart wel de prullenbak in en ga ik op zoek naar een gratis abonnement.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
Als ze je blokkeren dan wordt er nog wel abbo geld afgeschreven...

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, dan is het dus niet de moeite waard omdat ik bij het afsluiten ook nog eens €12.50 moet betalen.
Ik denk dat ik die simkaart gewoon niet meer gebruik, netjes 20 Euro per maand betaal en in de tussentijd met mijn toestel een goedkoper abonnement uit ga zoeken zonder toesten.

Dank voor de uitleg :)

Verwijderd

Wees er wel op voorbereid als ze je blokkeren dat ze dan je abbo kunnen afsluiten; dit houd dan meestal in dat je tot het eind van je contract nog abbonnementsgeld moet betalen.... geloof me, ik spreek uit ervaring..

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

simkaart kapot maken e.d. heeft geen zin. Je zult moeten betalen hoe dan ook, anders zullen ze je gewoon heel lang met een deurwaarder achtervolgen.

Als je toch niet wil betalen zal je ook als wanbetaler worden opgenomen op een lijst die onder providers rouleert, je zal dan dus geen / minder gemakkelijk een abo. bij Orange kunnen afsluiten.

Hoe het vaak werkt, je betaald je, IYO te hoge rekening, dan ga je in protest bij de provider en kan je weer, reeds betaald, geld terug ontvangen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:51
Als je eenmaal een incasso bureau op de stoep hebt staan dan sta je op een zwarte lijst. Met andere woorden, dan ben je een wan betaler en kun je wel fluiten naar een nieuw abo of zelfs een lening. Ik heb die laatste rekening dankzij m'n ouders nog kunnen betalen (dit omdat Ben 2 maanden achterliep dus was het mijn schuld niet). Dus, je laatste idee is waarschijnlijk het beste. Betalen tot het einde en naar een andere overstappen.

/edit
@aardbeix15
niet alleen onder providers hoor. Heb dit namelijk eens uitgezocht omdat het mij ook haast gebeurde (lees hierboven).
Netjes betalen is het beste. Waarschijnlijk is het nog goedkoper om je abo te houden tot wanneer deze afloopt en dan meteen overgaan op een andere.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 08-04-2003 14:16 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
wat is dan het probleem bij je o2 factuur? Ik heb zelf ook o2 maar nooit problemen met de rekening. Volgens mij klopt ie wel.
Heb je al eens naar o2 gebeld en gevraagd voor een eenmalige specificatie?

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 20:55
de rekening blijft staan en die wordt steeds hoger door de incasso kosten. Op een gegeven moment moet je zelfs naar de rechter en als je dat ook nog eens laat schieten, dan komen ze je huis leeg halen. Een bedrag van 200 euro kan zo oplopen tot 2000 euro. Ik denk niet dat je daar op zit te wachten. Betaal gewoon en zeg het abbo op wanneer dat kan.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
M'n zwager heeft ook deze problemen met O2 gehad,... 35254235 brieven gestuurd enzo.
Hij heeft niet betaalt omdat ze geen goede factuur wilden sturen,...nu staat ie op de zwarte lijst,....

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inderdaad niet eigen rechter gaan spelen door niet te betalen. Als de facturatie niet goed is gegaan, krijg je uiteindelijk altijd wel je geld terug en kun je compensatie vragen voor gemaakte kosten.
Wanneer je gewoon niet betaalt, kunnen geschillencommissies niets voor je doen. Helaas komen fouten weleens voor, maar ze escaleren pas als consumenten/klanten zelf de oplossing gaan bepalen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

/@NielsOveres

ik heb laatst op TelecomVergelijker.nl gelezen dat er een scheiding van zwarte lijsten is gekomen. Het BKR in Tiel werd namelijk gek van alle wanbetaler aanmeldingen van provides, die vaak ook nog eens onterecht bleken te zijn later, dat ze zijn gestopt met het opnemen van gsm-abo-houders-wanbetalers. Dit regelen de providers nu onderling.

Je hebt dan dus niet direct last met een lening/hypotheek o.i.d. maar wel met een nieuw abo bij dezelfde of een andere provider.

ben ff de naam kwijt maar ik post het wel ff als ik het weer weet....

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Preventel bedoel je waarschijnlijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

/@haas

yeps idd die bedoelde ik

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
tja ik kreeg ook al zo`n brief van advocatenkantoor van O2 terwijl ze me bankrekening nummer hebben + automatische incasso + altijd geld op bank, geen probleem lijkt mij zo, of zijn ze te dom om een paar getallen over te nemen :?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

lijkt me meer dat je het incassobureau bedoeld dat o2 heeft ingeschakeld om jou te laten betalen.

Zoals ik al eerder heb gezegd, als ik jou was zou ik eerst ff betalen en dan protest maken. Dit is echt de enige werkzame mogelijkheid en op deze manier help je jezelf alleen maar op zwarte lijsten e.d. en wordt het bedrag waarschijnlijk oook steeds hoger i.v.m. deurwaarder onkosten.

Pagina: 1