Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Kijk ff op de site van IT Devices daar staat een 8 poorts Dualspeed hub van 3COM voor FL.368,-
Ik kan je aanraden een 100Mbps Switch te kopen, gewoon een goedkope. De beste performance haal je door eenzelfde chipset op de netwerkkaarten als in de HUB ! -(Realtek / 3COM zijn een paar voorbeelden)
Groeten,
Reink
Groeten,
Reink
Murphy was an optimist
Verwijderd
Ik heb hier een echte Target 8 poorts 100 MBit Hub staan, die kostte nog geen 200 piekies. En geen klachten hoor...
Is afkomstig van Display in Enschede, maar ongetwijfeld ook wel elders verkrijgbaar. Zorg dat je de versie zonder ingebouwde fan krijgt (nieuwere versie) anders kun je net zo goed de stofzuiger naast je computer zetten
edit:
zie ook
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=7698
/edit
Is afkomstig van Display in Enschede, maar ongetwijfeld ook wel elders verkrijgbaar. Zorg dat je de versie zonder ingebouwde fan krijgt (nieuwere versie) anders kun je net zo goed de stofzuiger naast je computer zetten
edit:
zie ook
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=7698
/edit
ik heb net een 8 poorts 100-10 mbit switch (dus geen switching hub) gekocht voor schrik niet: 195 piek. was bij de studievereniging van elektrotechniek in enschede (doe zelf werktuigbouw)
ik kon het niet geloven toen ik het zag, dus ik heb eerst uitgebreid de handleiding etc gelezen. uiteindelijk heb ik het ding toch maar gekocht. en hij doet het prima (3 computers aangesloten met 100 mbit, 1 met 10 mbit, verkeer is prima mogelijk tussen alle computers.
ik denk dat de prijs gewoon een foutje is, bij dezelfde winkel kost een normale 8 poorts 10/100 mbit hub van hetzelfde merk (target) 225 piek.
zie ook:
http://www.scintilla.utwente.nl:81/stores/lijst.php3?rbk_keynr=r199503140027
overigens kan niet iedereen daar zomaar kopen, het is een vrijwilligers organisatie voor de studenten elektrotechniek, de winkel is alleen open voor die studenten (ik ken er wel een paar). dus ga niet die winkel bestormen/bellen.
als je er een wil kan ik er wel een regelen. vergoeding: kratje heineken
ik kon het niet geloven toen ik het zag, dus ik heb eerst uitgebreid de handleiding etc gelezen. uiteindelijk heb ik het ding toch maar gekocht. en hij doet het prima (3 computers aangesloten met 100 mbit, 1 met 10 mbit, verkeer is prima mogelijk tussen alle computers.
ik denk dat de prijs gewoon een foutje is, bij dezelfde winkel kost een normale 8 poorts 10/100 mbit hub van hetzelfde merk (target) 225 piek.
zie ook:
http://www.scintilla.utwente.nl:81/stores/lijst.php3?rbk_keynr=r199503140027
overigens kan niet iedereen daar zomaar kopen, het is een vrijwilligers organisatie voor de studenten elektrotechniek, de winkel is alleen open voor die studenten (ik ken er wel een paar). dus ga niet die winkel bestormen/bellen.
als je er een wil kan ik er wel een regelen. vergoeding: kratje heineken
een switching hub betekent in principe dat de hub twee netwerken bouwt: 1 tussen de 10 mbit aansluitingen en 1 tussen de 100 mbit aansluitingen. daartussen zit dan een switch. bij de goedkopere hubs die als 'switching' worden aangeboden ontbreekt vaak de switch. er is dan dus geen verkeer mogelijk tussen beide netwerken.Op maandag 20 november 2000 23:37 schreef MAD25 het volgende:
Een switching hub wil (afaik) zeggen dat hij zowel 10 als 100 Mbit aankan, een switch is weer heel wat anders...
De gein dat 100 Mbit hubs zo goedkoop zijn (onder de 200 piek) is dat ze niet switching zijn, dus alleen 100 Mbit. Werkt dus alleen met 100 Mbit netwerkkaarten.
Verwijderd
Vobis heeft een 4 poorts Hub met 1 uplink poort, deze hub werkt op 10/100mbit's en kost maar 119 gulden!
dat is geen geld lijkt mij, werkt hier goed.....
aanrader! en dat voor de vobis.
dat is dus geen switching hub, en dus kan je geen 10mbit en 100 mbit netwerkkaarten door elkaar aansluiten (als je het toch doet werkt alles op 10.Op dinsdag 21 november 2000 01:27 schreef Arne_ het volgende:
Vobis heeft een 4 poorts Hub met 1 uplink poort, deze hub werkt op 10/100mbit's en kost maar 119 gulden!
Lijkt mij wel een strak plan aatos 
Hoe gaan we het doen met sturen en betalen?
Hoe gaan we het doen met sturen en betalen?
Verwijderd
Ik heb een 100mbit 8poorts hub in de aanbieding, edimax full duplex
mail je bod maar als je geintreseerd bent
mail je bod maar als je geintreseerd bent
stel maar wat voor.. het probleem is natuurlijk dat zowel ik als jij niet voor wil schieten.... ik woon in enschede dus daar moet je hem afhalen... brengen kan ook maar dan worden het meer kratten...
ik heb een DUAL 10/100Mbit 8 poorts hub bij MyCom gekocht werkt als een tiet en kost maar fl 225,-.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
kweenie of je de thread hebt gelezen, maar ik kan dus aan een 10/100 switch komen voor 195.Op woensdag 22 november 2000 10:32 schreef ReseTTim het volgende:
ik heb een DUAL 10/100Mbit 8 poorts hub bij MyCom gekocht werkt als een tiet en kost maar fl 225,-.
een switch is toch wel iets beter dan een hub.
Ehm is via de mail niet makkelijker? (past wel in een boekendoos dacht ik zo) Ik neem volledige verzendkosten op me.
Dus hoe duur wordt het ongeveer? 250,- + verzendkosten? Hebbie misschien ook ICQ praat wat makkelijker
Dus hoe duur wordt het ongeveer? 250,- + verzendkosten? Hebbie misschien ook ICQ praat wat makkelijker
250 is ok... onder rembours? zou dat veel duurder zijn dan gewoon sturen en vertrouwen?
oh ja icq dat is dat groene bloemetje naast mn naam
oh ja icq dat is dat groene bloemetje naast mn naam
Bij de A-tembo : voor 265 een 8-poorts hub van TP-link... zowel 10 als 100 Mbit
Homo sum: humani nil a me alienum puto
Even wat misverstanden uit de wereld helpen...
Een Switching hub is een hub met meerdere segmenten, waartussen geen collisions mogelijk zijn.
Dus bijvoorbeeld een 8 poorts, met twee segmenten die geswitched zijn op 2 X 4 poortjes.
hubs die 10 _en_ 100 Mbit zijn, zijn dual-speed hubs.
Hubs zijn niet full-duplex. Inherent aan het principe waarop hubs werken _kunnen_ ze niet Full-duplex zijn.
Switches zijn wel Full-duplex.
De verschillen tussen switches en hubs :
Een Switch heeft zijn bandbreedte (10/100/1000Mbit) per poortje, een Hub heeft de bandbreedte voor het hele device.
Voorbeeld :
Een 100 Mbit hub heeft 8 poortjes. op 2 poortjes zijn 2 PC's aan het lullen, die 60 Mbit verbruiken, dan blijft er voor de andere 6 poortjes nog maar 40 Mbit over.
Op een Switch zou er voor ieder poortje nog gewoon 100 Mbit beschikbaar zijn. Een switch weet namelijk waar het verkeer heen moet. (bijvoorbeeld van poortje 1 naar poortje 3) en laat de rest met rust.
Een hub weet _niet_ waar het verkeer heen moet, en braakt het dus maar uit over alle poortjes, waardoor ook weer collisions kunnen optreden, wat bij een switch ook weer niet gebeurt.
Dat zijn zeg maar de grootste verschillen...
Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen...
Een Switching hub is een hub met meerdere segmenten, waartussen geen collisions mogelijk zijn.
Dus bijvoorbeeld een 8 poorts, met twee segmenten die geswitched zijn op 2 X 4 poortjes.
hubs die 10 _en_ 100 Mbit zijn, zijn dual-speed hubs.
Hubs zijn niet full-duplex. Inherent aan het principe waarop hubs werken _kunnen_ ze niet Full-duplex zijn.
Switches zijn wel Full-duplex.
De verschillen tussen switches en hubs :
Een Switch heeft zijn bandbreedte (10/100/1000Mbit) per poortje, een Hub heeft de bandbreedte voor het hele device.
Voorbeeld :
Een 100 Mbit hub heeft 8 poortjes. op 2 poortjes zijn 2 PC's aan het lullen, die 60 Mbit verbruiken, dan blijft er voor de andere 6 poortjes nog maar 40 Mbit over.
Op een Switch zou er voor ieder poortje nog gewoon 100 Mbit beschikbaar zijn. Een switch weet namelijk waar het verkeer heen moet. (bijvoorbeeld van poortje 1 naar poortje 3) en laat de rest met rust.
Een hub weet _niet_ waar het verkeer heen moet, en braakt het dus maar uit over alle poortjes, waardoor ook weer collisions kunnen optreden, wat bij een switch ook weer niet gebeurt.
Dat zijn zeg maar de grootste verschillen...
Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen...
Aannames zijn fataal.
bijna goed, maar volgens mij klopt het niet helemaal..
een switching hub heeft volgens mij in principe niet een vast aantal poorten tussen waar hij switcht, maar bouwt, afhankelijk van wat je aansluit, twee netwerken op, een van 10 en een van 100 en switcht daartussen. dus bijv 6x10mbit en 2x100mbit kan ie ook switchen.
een switching hub heeft volgens mij in principe niet een vast aantal poorten tussen waar hij switcht, maar bouwt, afhankelijk van wat je aansluit, twee netwerken op, een van 10 en een van 100 en switcht daartussen. dus bijv 6x10mbit en 2x100mbit kan ie ook switchen.
Die laat ik even in het midden, omdat sommige fabrikanten de term switching voor een ander doeleind gebruiken dan waar de term "Switchen" voor staat.
Het kan kloppen wat jij zegt.
Wat je heel vaak ziet bij de grote fabrikanten van netwerkspul (3Com, Cisco, Cabletron, HP, Nortel) is dat een switching hub vaak een 24 poorts 19" device is, waar 4 setjes van 6 poorten op zitten, waarbij die 4 setjes onderling geswitched werken (collisions en verkeer filteren), en een setje van 6 poortjes met het hub principe werkt. ( outgoing Data over alle poortjes uitpugen).
Vaak wordt de Term "switching" nogal eens misbruikt door fabrikanten die "vage" merken apparatuur leveren, waarschijnlijk voor marketing redenen.
Het kan kloppen wat jij zegt.
Wat je heel vaak ziet bij de grote fabrikanten van netwerkspul (3Com, Cisco, Cabletron, HP, Nortel) is dat een switching hub vaak een 24 poorts 19" device is, waar 4 setjes van 6 poorten op zitten, waarbij die 4 setjes onderling geswitched werken (collisions en verkeer filteren), en een setje van 6 poortjes met het hub principe werkt. ( outgoing Data over alle poortjes uitpugen).
Vaak wordt de Term "switching" nogal eens misbruikt door fabrikanten die "vage" merken apparatuur leveren, waarschijnlijk voor marketing redenen.
Aannames zijn fataal.
http://buydirect.3com.com/iom_dcms/b2c/catalog/detail.html?SKU=3C16750B-US&TAB=SP
ik heb deez, maar was wel 500 piek
ik heb deez, maar was wel 500 piek
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
dan zou ik die switch kopen en sorry wist niet dat jij een switch kon kopen voor zo weinig8-).Op woensdag 22 november 2000 11:14 schreef aatos het volgende:
[..]
kweenie of je de thread hebt gelezen, maar ik kan dus aan een 10/100 switch komen voor 195.
een switch is toch wel iets beter dan een hub.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Pagina: 1