Toon posts:

Internet op 3PC's zonder router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 3PC's staan, (zie overzicht) WinXP 3 is nog niet aangesloten (nog in de bouw :P) op WinXP 2 heb ik direct chello, WinXP 1 heeft internet via WinXP 2 (gedeeld), kan ik nu via die USB WLAN ook internet krijgen op WinXP 3? met gewoon delen in windows nog of moet ik daar extra software voor hebben?
(ik wil niet beginnen aan een router)

Afbeeldingslocatie: http://eo.yifan.net/users/f/nicky101/netwrk.gif

Verwijderd

Je kunt XP2 ook gewoon internet laten delen op de verbinding met XP3. Overigens functioneert XP2 dan (en nu ook al) als router, of je het met een losse hardwarematige router doet, of met een gewone PC die ook nog routeert, maakt principieel niet echt uit.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

een sweex router van 50 euro zou alles een stuk makkelijker maken... Soms snap ik mensen gewoon niet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
het hele grote nadeel van verbindingen delen met windows is dat die windows bak constant aan moet staan. (kan ook wel weer handig zijn als je de inetverbinding deelt voor de kinderen bijvoorbeeld: eigen pc af = geen internet meer voor de kinderen). Echter, een simpele router kost idd maar een paar tientjes, en is meestal ook een 4poorts 100mbit switch. In 1x klaar! Maar jouw feestje verder.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dacht dat het niet zou gaan omdat hij automatisch bij het delen zegt van blablabla, ik ga nu voor die andere adapter dit en dat IP gebruiken EN DAAR MAG JE NIET AAN KOMEN... maar ik ga het eerst proberen als het niet lukt meld ik me :)
sweex router van 50 euro... je zegt het al... 50 euro :P als het zonder kan... bespaar ik me dat liever

Verwijderd

Uiteindelijk bespaar je jezelf meer door een router te kopen. Neem alleen al de stroomkosten (of hoef je die niet zelf te betalen ???) !

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Pagina: 1