Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik heb een telefoonkabel die ik buitenlangs mijn huis moet laten lopen en ergens buiten zal de kabel verlengt moeten worden, daar moet ie dus worden doorverbonden aan een volgend stuk kabel. Nu hebben beide stukken kabel die ik heb aan het einde van die 'U-vormige' plaatjes (die je normaal in de stekker vastschroeft), hoe kan ik deze het best aan elkaar bevestigen?

En is isolatietape genoeg om het achteraf lucht/water/etc dicht te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
hihi, v stukkies er afhalen... kabels verbinden met een kroonsteentje.. iso tape en klaar ben je..

[bovenstaand stukje is dus gepost door degene om wiens telefoon het gaat, blijk nog ingelogd te zijn aldaar :o :+, maar heb het idee dat kroonsteentjes niet bepaald ten goede komen van de kwaliteit van de verbinding]

[ Voor 53% gewijzigd door Sequence op 08-04-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 13:16
Lijkt me dat die kabel van jou nu niet echt storingsvrij is :/
Een goeie boormachine met een FLINKE boor doet wonderen hoor ??? 8)

[ Voor 37% gewijzigd door NuKeFaCe op 08-04-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
Waarom neem je geen "chemische mof".. Zo'n ding met kunsthars dat je giet zodat je een waterdichte etc. verbinding maakt?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80448

Ik soldeer graag en als ik 2 draadjes aan elkaar maak die vervolgens geen kortsluiting meer mogen maken of oxideren, soldeer ik ze aan elkaar vast en gebruik ik een "krimpkous" (geen ID wat de officiele naam is)

Het is gewoon een soort van isolatie, die je om het stuk heen legt, je pakt je aansteker en verhit het en het krimt :)
Als je dan ook nog de juiste maat hebt van dat spul, dan is het gewoon luchtdicht en kan het zeker een hele tijd meegaan. Maar (net zoals alle isolatie) zonlicht droogt het uit, maakt het bros en breekbaar, dus kan je hem beter nog eens netjes wegwerken in een goot ofzo.

Hier hebben we een UTP lijntje naar de buren gegooid, ook door een soort van PVC pijp. (het is eigenlijk geen PVC, het is een zwart/grijze buis met ribbeltjes die je kan buigen) dus het enige lucht wat door die buis heen gaat is CV verwarmde lucht en de kabel is nog redelijk beschermd tegen zonlicht :)

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 80448 op 08-04-2003 14:05 . Reden: oops, beetje nadere uitleg erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 80448 schreef op 08 april 2003 @ 14:04:
Ik soldeer graag en als ik 2 draadjes aan elkaar maak die vervolgens geen kortsluiting meer mogen maken of oxideren, soldeer ik ze aan elkaar vast en gebruik ik een "krimpkous" (geen ID wat de officiele naam is)
Dat is (volgens mij) de officiele naam, ken althans geen andere :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Ik zou binnenshuis de kabel trekken. Het plastic omhulsel van die telefoonkabel kan meestal niet zo goed tegen de hete zon in de zomer en de vrieskou in de winter.... (en dan laat ik al die regen maar even achterwege) of je moet het leuk vinden om om het jaar een nieuwe kabel te trekken >:) Als je het dan doet, monteer dan een PVC pijpje aan de buitenkant van de muur, om de kabel enigzins te beschermen tegen de elementen.

Het beste kun je de kabel gewoon intern doortrekken. Je kunt bij de Gamma of andere bouwmarkt een betonboor huren voor weinig. Gewoon een paar gaten boren et voila! Zaterdagochtendje klussen, en waarschijnlijk minder werk dan het monteren van een PVC pijp.... bovendien, hoe krijg je die kabel buiten? :? daar moet je toch ook voor boren? Of zet je em amateurisch klem tussen het raam? })

Verder kun je ook draadloos gaan. Ik heb hier zo'n telefoon met "basestation" en ik hoef overige handsets alleen nog maar in het stopcontact te steken... althans, de oplader :) Je kunt zo'n basestation vaak uitbreiden met 8 of zelfs 16 units, en je hoeft dus maar 1 telefoonaansluiting te hebben. IDEAAL!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 16:56
Buitenlangs kan.... Wel bescherming eromheen doen, UV licht vind kabel meestal niet zo leuk (Wordt t aardig poreus van).

Krimpkous gebruik ik zelf ook vaak, verrekte handig spul.

Verder kun je ook een tuinslang misbruiken: lekker soepel en gegarandeerd waterdicht. Wel een verfje erover, want een felgele slang langs je muur is natuurlijk geen smoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
kan wel net onder de dakrand langs, dus dan vallen zon en regen al af :)
binnenlangs is geen optie.. maar hoe het makkelijkst en best te verbinden met huis-tuin-en-keuken-spul (dus geen soldeerspul etc) en zonder al te veel kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 16:56
Sequence schreef op 09 April 2003 @ 00:30:
kan wel net onder de dakrand langs, dus dan vallen zon en regen al af :)
binnenlangs is geen optie.. maar hoe het makkelijkst en best te verbinden met huis-tuin-en-keuken-spul (dus geen soldeerspul etc) en zonder al te veel kwaliteitsverlies?
Solderen vind ik toch redelijk huis-tuin-en-keuken, bijna iedereen heeft wel een soldeerbout.. En krimpkous oid scoor je wel, dat zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Topicstarter
IK heb geen soldeerbout ;) ben ik nou geen echte tweaker meer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Sequence schreef op 09 April 2003 @ 13:40:
IK heb geen soldeerbout ;) ben ik nou geen echte tweaker meer? :P
Als je er nu snel één gaat kopen danwel anderszins regelen nemen we je weer in genade aan als tweaker :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1