Toon posts:

MCSD.Net cursus

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aarch! Ik werd net gebeld door @#$%^&*( computrain, met de melding dat mij cursus (MS2559 Introduction to Visual Basic.NET Programming) weer niet doorging, omdat er te weinig (alleen ik) aanmeldingen voor zijn.

Ik wil uiteindelijk in een rustig tempo MCSD.net gaan doen, op de momenten dat het rustig is op mijn werk, dus niet het hele traject in een half jaar, maar in ongeveer twee jaar. Ik ben behoorlijk ervaren in VB6, maar dat heb ik geleerd met zelfstudie, zonder er een opleiding voor gevolgd te hebben. Aangezien ik wel wil blijven programmeren wil ik ook wel een papiertje hebben. Gelukkig denkt mijn baas er net zo over en wil hij het wel betalen. Het probleem is alleen: waar? Ik ben nu al twee keer opnieuw ingeschreven bij Computrain, maar dat heb ik nu maar gecanceled, Computrain kan wat mij betreft de pot op.

Ik wil uiteindelijk de volgende onderdelen doen:
MS2559 Introduction to Visual Basic.NET Programming (5d)
MS2373 Programming with Visual Basic .NET (5d)
MS2415 Programming the .NET Framework with Visual Basic .NET (5d)
En waarschijnlijk daarna:
MS2565 Developing .NETapplications for Windows (Visual Basic .NET) (3d)
MS2389 Programming with ADO .NET (3d)
MS2310 Developing Web Applications with Visual Studio .NET (5d)

Ik heb me net een versuffing gezocht naar cursusbedrijven die dat aanbieden, maar het enige dat ik vond was in Veldhoven, en dat is toch zo'n drie uur rijden bij mij vandaan. Aangezien het in totaal zo'n 26 dagen cursus is, denk ik dat dat wel erg slopend is. Het liefst in de Amsterdam/Utrecht en Den Haag zou ook nog wel kunnen. Groningen en Maastricht is een beetje te ver weg.

Wie heeft deze cursus al gedaan, hoe beviel het en waar heb je het gedaan? Of weet je waar het kan?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Global Knowledge in Nieuwegein heeft volgens mij deze cursus ook, die hebben alle MS trajecten. (global knowledge heeft geloof ik anders tegenwoordig).

Ik zou overigens C# doen ipv VB.NET.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waarom C# ipv VB.NET? Taaltechnische redenen? Of praktisch (keus van bedrijfsleven)?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben behoorlijk ervaren in VB, dus overstappen op VB.Net lijkt me logischer dan overstappen op C#. Daarnaast wordt bij mijn werk alleen maar met VB, ASP, Access en dergelijke gewerkt, dus ik zie niet in waarom ik naar C# over zou moeten stappen. Volgens mij is dat een extra stap die ik moet nemen.

Uiteindelijk resulteren VB.Net en C# in dezelfde intermediate code...

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 13:40:
Ik ben behoorlijk ervaren in VB, dus overstappen op VB.Net lijkt me logischer dan overstappen op C#. Daarnaast wordt bij mijn werk alleen maar met VB, ASP, Access en dergelijke gewerkt, dus ik zie niet in waarom ik naar C# over zou moeten stappen. Volgens mij is dat een extra stap die ik moet nemen.

Uiteindelijk resulteren VB.Net en C# in dezelfde intermediate code...
Dat je behoorlijk ervaren in vb bent, mag je gerust vergeten als je met .net gaat beginnen. alles is weer anders. ik was ook behoorlijk ervaren met VB. maar .net is toch echt hele ander koek. C# kan een aantal dingen vb.net niet kan. en het is geheel opnieuw opgezet.

verder heb ik het idee, dat er veel meer in C# gedaan wordt dan in VB.net.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 13:45:
[...]

Dat je behoorlijk ervaren in vb bent, mag je gerust vergeten als je met .net gaat beginnen. alles is weer anders. ik was ook behoorlijk ervaren met VB. maar .net is toch echt hele ander koek. C# kan een aantal dingen vb.net niet kan. en het is geheel opnieuw opgezet.

verder heb ik het idee, dat er veel meer in C# gedaan wordt dan in VB.net.
Kun je eens een paar voorbeelden noemen wat je wel met C# kan en niet met vb.net ??

Daarnaast is het volgens mij wel zo (heb zelf alleen een beetje ervaring met vb.net) dat vb.net een stuk makkelijker is dan c# wat denk ik vor de ts misschien wel handig is. Sowieso maakt het klanten doorgaans toch niet uit waarin het gemaakt wordt als het maar functioneel goed werkt :)

Verwijderd

C# is aan te raden !

Ga er van uit dat je "al" je kennis mag vergeten om vervolgens (hoplijk) het OO je eigen te maken. Neem daarom (als je nog geen ervaring met OO hebt) ook een UML cursus !

Zelf heb ik goede ervaringen met InfoSupport.
Zij geven (o.a.) les in Utrecht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wel wat rondgesnuffeld in .net, en ik moet zeggen dat ik inderdaad denk dat je niet de cursus in moet gaan met je VB6-kennis. Daar los van lijkt VB.net mij een prettigere taal dan C#, mede omdat ik C en al zijn afstammelingen altijd als bijzonder onleesbaar heb beschouwd. Nu wordt het verschil bij VB.Net/C# al veel kleiner, maar volgens mij is het zo dat je als je VB.net kent, ook makkelijk C# op kunt pakken.

Ik heb gewoon een hekel aan accolades {} ...

In ieder geval alvast bedankt voor de info....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 14:39 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ProgrammerX schreef op 08 April 2003 @ 13:50:
[...]

Kun je eens een paar voorbeelden noemen wat je wel met C# kan en niet met vb.net ??

Daarnaast is het volgens mij wel zo (heb zelf alleen een beetje ervaring met vb.net) dat vb.net een stuk makkelijker is dan c# wat denk ik vor de ts misschien wel handig is. Sowieso maakt het klanten doorgaans toch niet uit waarin het gemaakt wordt als het maar functioneel goed werkt :)
Ik denk dat de keuze vooral een persoonlijke ( Of natuurlijk door het bedrijf :) ) keuze is. De verschillen tussen VB.NET en C# zijn zeer klein. Er zitten inderdaad een paar kleine verschillen tussen maar dit zijn geen cruciale verschillen. Het grootste verschil zit het hem in de Syntax. Het is dus ook niet zo dat VB.NET makkelijker is dan C# ofzo.
Zelf vind ik C# lekkerder werken omdat ik onder andere de code een stuk overzichtelijker vind.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
ProgrammerX schreef op 08 april 2003 @ 13:50:
[...]

Operator overloading, C# is zowiezo strong typed, er komen ook straks generics in. (Ik weet niet hoe het zit met VB.NET wb generics).
Het enige wat misschien makkelijker kan lijken is de syntax. Misschien denken de meeste mensen wel aan C/C++ als ze de C# syntax zien, en schrikt hen dat af.
De VB.NET syntax lijkt wel goed op de VB syntax, maar, je zal toch heel wat inspanningen moeten leveren om OO te gaan denken. (Als je dat nog niet kunt natuurlijk).

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Volgens mij ging het in eerste instantie om een MCSD training. Ik heb zowel met Global Knowledge als Info Support goede ervaringen, dus allebei een aanrader.

Verder, C# kan wel misschien meer gebruikt worden, of zogenaamd 'beter' zijn, maar als je ervaring op wil doen (door bijv. een cursus) in .Net dan heb je al een behoorlijke overschakeling van vb6 naar OO-proggen. Dan raad ik je ook gewoon vb.Net aan. Daarna kan je altijd nog naar C# kijken als het OO-principe duidelijk is.

:7

Verwijderd

Topicstarter
Typhon, bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje aan het rondsnuffelen op de beide websites, en het ziet er goed uit. Vreemd dat ik deze twee niet via Google heb kunnen vinden....

Ik deel je mening over wat handiger is wat betreft de taalkeuze. Ik denk dat mijn leercurve een stuk beter is als ik VB.net ga doen. Natuurlijk ga ik daarna zelf wel verder met C#.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga naar Info Support, allemaal bedankt voor de tips!

• Stewie!
  • Laatst online: 22:40

Stewie!

Keen must die!

Hoeveel kost zo'n cursus nu? Moet mn baas nog overtuigen!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• whoami
Je kunt informatie opvragen over de cursussen op de infosupport website.

• Stewie!
  • Laatst online: 22:40

Stewie!

Keen must die!

whoami schreef op 09 April 2003 @ 11:22:
Je kunt informatie opvragen over de cursussen op de infosupport website.
Maar wil graag weten hoeveel die algemeen kost, en of je het in stappen kan doen, en welke beetje goedkoop is!

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En waarom kwam je er niet uit met zelf zoeken?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• whoami
Hoe kunnen we dit hier nu weten.
De mensen die je daar het best mee kunnen helpen zijn die mensen van InfoSupport.
www.infosupport.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.