Toon posts:

XP2400+ DOA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een XP2400+ gekocht dit weekend (AIUHB0301MPMW) en hij start onder geen beding op. Als ik m'n oude XP1600 er weer in gooi dan draait alles weer prima. Wat is er aan de hand? Dead On Arrival?

Ik heb de bios al gereset default settings geladen. Echter komt niet verder dan het opspinnen van de HD's. MB is trouwens A7N8Xdl.

Er zijn toch geen andere dingen die ik over het hoofd zie toch? :?

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Lijkt me idd een dooie proc. Misschien de 2400 es in een ander systeempje plaatsen?
Als dat niet kan of niet werkt, zou ik gewoon garantie gaan claimen.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik vanavond uitproberen bij een maat van me. Daar draait nu een XP2000+ in.
Dit is de eerste keer dat me dit overkomt, terwijl ik vaak wat nieuws koop. Maar goed, ik kan natuurlijk een keertje pech hebben! :X

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb hetzelfde met een AMD Athlon XP 2100+ boxed gehad.
had hem bij challenge computers in oldeberkoop gekocht en ze wilden hem niet omruilen.
ze zeiden dat ik geen garantie had als ik hem zelf gemonteerd had.
maar nu willen ze die proc niet omruilen.
ze maakten er gelijk een groot probleem van.
en toen hadden wij een mailtje terug gestuurd van dat wij wel ff langs kwamen om er over te praten maar jah dat wilde ze niet. ze wilde dat we hem opstuurden. terwijl wij het liever langs wilden brengen.
maar ze vonden dat ons mailtje geweldadig getint was terwijl dat niet zo was.
maar jah tot heden is het nog steeds niet geregeld en het is bijna al een maand geleden dat ik hem gekocht heb.
ben ik erg pissed om omdat hun me daar niet mee willen helpen en ik dus nu met een duron 750 moet werken.
ik had trouwens ook nog een ander moederbord gekocht omdat ik dacht dat me vorige mobo de thoroughbred niet ondersteunde. dus dat was helemaal niet nodig. dus ik ben aardig kwaad.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mydogisgone schreef op 08 april 2003 @ 14:07:
had hem bij challenge computers in oldeberkoop gekocht en ze wilden hem niet omruilen.
en toen hadden wij een mailtje terug gestuurd van dat wij wel ff langs kwamen om er over te praten maar jah dat wilde ze niet. ze wilde dat we hem opstuurden. terwijl wij het liever langs wilden brengen.
maar jah tot heden is het nog steeds niet geregeld en het is bijna al een maand geleden dat ik hem gekocht heb.
ben ik erg pissed om omdat hun me daar niet mee willen helpen en ik dus nu met een duron 750 moet werken.
ik had trouwens ook nog een ander moederbord gekocht omdat ik dacht dat me vorige mobo de thoroughbred niet ondersteunde. dus dat was helemaal niet nodig. dus ik ben aardig kwaad.
Wat een BS om te zeggen dat je geen garantie hebt als je dat ding zelf inbouwd.
Hoe kan je er anders achterkomen of zo'n ding werkt !! :?

Ik hoop voor je dat ze het toch nog netjes afhandelen.. misschien even de term "consumentenbond" of "advocaat" laten vallen.. doet wonderen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

mydogisgone schreef op 08 April 2003 @ 14:07:
Als je zegt: "We komen wel even langs om te praten", kun je dat op verschillende manieren opvatten :p
Misschien is het handiger om te zeggen: "Misschien zou ik een keer langs kunnen komen" ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen het diplomatiek te brengen want normaal besproken ben ik behoorlijk direct ;)
Wel kut dat het nog steeds niet geregeld is. Volgens mij moeten zij aantonen dat je het verkeerd geinstaleerd hebt waardoor je de proc zou hebben beschadigd. Mochten er dus hoeken van je core zijn afgebroken of zwart/blauw uit zijn geslagen omdat je de koeler was vergeten 8)7 is tot daaraan toe maar verder moeten ze een deugdelijk product leveren!

Verwijderd

Ik denk aan een dode proc. Probeer het eens in een andere comp :)

• Pouwiel
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 15:11
In mijn geval heb ik problemen gehad mijn Iiyama monitor, werd iedere keer afgescheept bij de helpdesk :( In totaal is mijn monitor 5 x gerepareert in 6 mnd, vervolgens ook geschermt met de consumentenbond en rechtsbijstand, daar liepen ze al iets harder door, maar meer omdat ik stampei ben gaan maken op het hoofdkantoor.
Toen was zelfs de helpdeskmanager die al drie dagen continu in belangrijke meetings was aan de telefoon.

Om een lang verhaal kort te maken: Dreigen en Zeiken werkt!!!

“My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch”

Verwijderd

Topicstarter
Fuck, ook zo dood als een pier in een andere PC :(
Dus nu maar terug om m'n proc te ruilen. Helaas niet om de hoek en gekocht op een beurs. Enige tips hoe ik het zou moeten terug sturen? Aangetekend, verzekerd enz?

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
altijd aangetekend met verzekering die paar pieken besparen je zoveel onzin als er weer eens iets mis gaat bij de TPG.

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Misschien stomme vraag, maar trekt je moederbord die proc wel?

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Verwijderd

mydogisgone schreef op 08 April 2003 @ 14:07:
Misschien dat ze hem wel omruilen als je het woord Frequin en Willibrord laat vallen. :Y)

Toch wel een klantonvriendelijke winkel als ze een defecte processor niet willen omruilen. Bij de MyCom ruilen ze de defecte producten altijd om, wat ook bij heel veel andere winkels wel zo zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 16:31 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:11

Piggen

Lekker bakkie

Ik zou gewoon even de woorden 'Afzeiken' 'Tweakers.net' en 'Shop Survey' gebruiken. Challenge is nogal trots op hun goede reputatie. Op hun frontpage staat namelijk 'Wilt u weten hoe onze klanten over ons denken?
Kijk dan op Tweakers.net in de Shop Survey!'

Verwijderd

mpmad schreef op 09 April 2003 @ 16:46:
Ik zou gewoon even de woorden 'Afzeiken' 'Tweakers.net' en 'Shop Survey' gebruiken. Challenge is nogal trots op hun goede reputatie. Op hun frontpage staat namelijk 'Wilt u weten hoe onze klanten over ons denken?
Kijk dan op Tweakers.net in de Shop Survey!'
Dat had ik nog niet gezien.
Maar die mensen zijn dan wel erg zeker van hun zaak.

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Als ie idd stuk is zoals je aangeeft en het idd niet doet op een ander Mobo die de Proc hoort te kunnen hebben dan heb je natuurlijk altijd recht op omruilen mits alles in goede staat verkeerd natuurlijk.

En als de winkel er niet in mee werkt zijn er genoeg andere wegen om te bewandelen om je recht te halen,voorwaarde is natuurlijk wel dat je correct blijft in je uitingen en niet zoals je al aangaf: We komen wel ff langs( dat klinkt dreigend)

Ook kan je schrijven naar AMD zelf of de importeur van deze handel en naar het hoofdkantoor van keten is ook een mogelijkheid,maar blijf rustig en correct en zeg gewoon dat je niet de eerste de beste handigerd bent die niet weet hoe je een proc moet inzetten.

In combi met al de andere tips moet het lukken om die proc te ruilen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Right, proc is opgestuurd, aangetekend, verzekerd (kostte iets van 7 euro).
X-ray systems gaf aan dat het waarschijnlijk geen probleem zou zijn:

U kunt de cpu per post naar ons toesturen.
Wij sturen de cpu naar amd en krijgen binnen 4 werkdagen van hun een andere cpu.
Kunt u wel een copy van uw aankoopbon bijsluiten?

Hopelijk volgende week wel een goeie proc thuis gestuurd. Nog eventjes geduld dus :Z

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 09:14:
Right, proc is opgestuurd, aangetekend, verzekerd (kostte iets van 7 euro).
X-ray systems gaf aan dat het waarschijnlijk geen probleem zou zijn:

U kunt de cpu per post naar ons toesturen.
Wij sturen de cpu naar amd en krijgen binnen 4 werkdagen van hun een andere cpu.
Kunt u wel een copy van uw aankoopbon bijsluiten?

Hopelijk volgende week wel een goeie proc thuis gestuurd. Nog eventjes geduld dus :Z
4 Dagen!!!!!
Das we leen heel erg nette service dan!

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag bij de post al de nieuwe processor ontvangen. Binnen 3 dagen een nieuwe processor. De PTT kan gewoon niet sneller :+. Een hele goeie service van X-ray systems dus! _/-\o_
BTW. deze werkte wel in 1 keer!
Pagina: 1