Toon posts:

[w2] Netwerk als ip-adres automatisch wordt verkregen

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus ook een netwerk aanleggen maar de guide op tweakers voldoet niet helemaal...
Het zit zo: kabelinternet komt binnen op een switch die t verdeelt naar de 3 pc's.
We krijgen het ip-adres automatisch toegewezen. Nu wil ik dus een netwerkje aanleggen zodat we bestanden en printers kunnen delen. Internet hoeft niet lijkt me want dat doet de switch al. Nu zegt de guide dus dat alle netwerkkaarten een ip-adres moeten krijgen. Maar als ik dit doe, dan kan ik de pc's dus er niet meer op instellen dat ze automatisch het ip-adres verkrijgen (zoals vereist voor Internet).
Bovendien moet ik als ik de ip-adressen instel ook een voorkeurs- en alternatieve DNS-server kiezen. Maar die weet ik dus niet omdat die ook automatisch worden toegewezen.
Het is geen optie om 1 pc server voor internet te maken zodat internet pas daarna op de switch gaat.

Hoe kan ik t nu voor me kaar krijgen. Ik heb 2x w2k en 1x w98 (ook dit kan niet veranderd worden).

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 23:25

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

je vergeet iets, je switch is namelijk niet geschikt om internet te verdelen, daarvoor moet je een router hebben. Dit is tenminste zo tenzij je een internetabbo met meerdere ip-adressen hebt, dan kan het wel via een switch, maar gezien je verhaal heb je dat niet. Zoek eventjes op verschil tussen switch en router en hub, staan een heel mooi stukkie over in de faq

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

als je router ook als gateway kan fungeren stel je de dhcp etc in?

Verwijderd

Je moet NAT toepassen anders gaat het nooit werken. Kan je ook oplossen door een andere switch te nemen. In iedergeval (voor zover ik kan zien) krijg je het met je huidige spullen niet voor elkaar.

Kijk nog ff in de FAQ (staat er op zeker in)

[edit] Hier : Hoe deel ik Internet ? Staat het eea uitgelegd (de faq.....)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 13:34 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Lees de FAQ eens goed door:
Hoe deel ik Internet ?

Verder ook eens zoeken op:
'internet delen switch' om te zien waarom je dat niet via een switch kan doen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.