Toon posts:

[Jdeveloper 9.0.3] XML bestand schrijven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een JPS-bestand te maken dat de data uit een Oracle 9i-tabel wegscrijft in een XML-bestand. Het gaat allemaal redelijk, maar bij het aanroepen van de volgende driver gaat het verkeerd:
code:
1
DriverManager.registerDriver (new oracle.jdbc.driver.OracleDriver());

De foutmelding die ik krijg:
code:
1
2
Error(25,60): cannot access class oracle.jdbc.driver.OracleDriver;
file oracle\jdbc\driver\OracleDriver.class not found

Hoe voeg ik die classe toe? En ja, ik ben een leek op dit gebied :) Ik gebruik trouwens Oracle Jdeveloper om het script te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 13:03 . Reden: Info ]

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het standaard antwoord: zorg dat de niet gevonden klasse in je CLASSPATH staat.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
ari3 schreef op 08 april 2003 @ 13:05:
Het standaard antwoord: zorg dat de niet gevonden klasse in je CLASSPATH staat.
Allright, zou je me misschie neven op weg willen helpen? Hoe kom ik erachter wat dat path dan is? En ik neem aan dat ik 'm gewono in de autoexec.bat ofzo zet? Waar kan ik hier informatie over vinden?

Verwijderd

dat is iets voor de java compiler, die moet tijdens het compilen de klasses hebben. Verder moeten diezelfde classes bij deployment ook aanwezig zijn. Je kunt je (ik neem aan dat je een jar hebt) jar in %JAVA_HOME%/jre/lib/ext/ zetten... of je levert de lib bij je eigen class bestanden, dan moet je bij het runnen wel aangeven dat je van die lib gebruik maakt...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik heb helemaal geen %JAVA_HOME% geset ofzo. Waar kan ik dat doen? Hoe werkt dit? Waar moet de JAVA_HOME naar verwijzen? Naar de directory waar Oracle JDeveloper instaat of naar iets anders? En als ik de lib bij m'n eigen class-bestanden wil zetten, hoe weet ik dan welk bestand dat is? Hoe kom ik daarachter?

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bekijk in je project properties de library list, hierin moet Oracle JDBC aan de rechterkant staan.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Pagina: 1