Divx met AC3 op Spdif

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:26
Ik heb de search gebruikt, ook het faq gelezen, maar dit probleem heb ik nog nergens in deze vorm gezien.

ik rip een dvdtje met smartripper en ik heb vob files
deze split ik met flaskmpeg en ik krijg een divx(4.12) en een ac-3 file (448kbits/sec)
als ik dit ac3 dile apart afspeel met bijvoorbeeld powerdvd, dan wordt dit gezien door mijn versterker als een AC-3file en gaat er lampje branden

het probleem komt als je ze samenvoegt, dit heb ik gedaan met nandub en met Avimux. Samenvoegen gaat goed, als ik hem afspeel met powerdvd heb ik een hevige distortion over mijn boxen, zeg maar alleen maar ruis :(
ook brand het lampje van dolby digital (ac3) niet. Ik denk dus dat het niet wordt herkent als ac3 zijnde....

als ik avi info doe op het filetje staat er wel dat het dus idd een divx4.12 met 5kanaals geluid is

verder heb ik dus powerdvd 4.0 xp
een terratec aureon fun met optical cable naar mijn sony reveiver (dts, dolby digital)
en natuurlijk nieuwste versie van ac3 filter, die staat ingesteld op spdif

/edit
als iemand ook een los staande reveiver heeft verbonden door spdif, zou die dan misschien een stukje van de film (10mb, slechts enkele seconde) van mij willen downloaden en kijken of dit bij hem wel werkt, weten we of het aan de film of de Hardware/software ligt

[ Voor 12% gewijzigd door mad_dog op 08-04-2003 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
^_^ schop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Probeer het eens met een andere speler, BSPlayer werkt goed bij mij. PowerDVD stuurt bij mij ook niet de AC3 over de SPDIF uit bij DivX films.

http://texturizer.net/firebird/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62663

Speel de divx-film af met bsplayer. Powerdvd herkent geen divx met ac3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 22:27
En dus gaat'ie dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
En weer open na een nette mail (welliswaar aan het verkeerde adres, maar goed). Je weet nu dat je niet moet schoppen binnen 24 uur, dus laat dat niet meer gebeuren :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
owke, nogmaals mijn welgemeende excuses, het zal niet meer gebeuren, tof dat jullie hem weer openen :)
ik heb de film met verschillende players geprobeerd, waaronder ook bsplayer, dit is het probleem dus niet
maar heeft iemand misschien een stukje (paar mb) divx film met ac3 geluid dat ik ff kan proberen (geen warez request, gewoon een stukje legale film :) )
zo kom ik te weten of de fout zit in mijn film, of in mijn hardware/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
als iemand ook een los staande reveiver heeft verbonden door spdif, zou die dan misschien een stukje van de film (10mb, slechts enkele seconde) van mij willen downloaden en kijken of dit bij hem wel werkt, weten we of het aan de film of de Hardware/software ligt
Geef maar een URL. PowerDivX vind ik persoonlijk de beste speler. Zorg er wel even voor dat in je AC3Driver settings (zie Control Panel) op SPDIF out staat en ook in je player!! (bsplayer of powerdivx dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
ja de settings van ac3filer en de verschillende players staan goed. Ik ga ff zoeken naar Powerdivx :P
owja en Stan, je hebt een mailtje ;)

/edit
totaal offtopic maar wel grappig, stan, wij hebben eng veel overeenkomsten in ons systeem zitten :o

[ Voor 30% gewijzigd door mad_dog op 09-04-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik denk het niet. Mijn domein is down (mijn server stond in het ministerie van informatie ;)). Post hier maar even plz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
mmmmm, ik heb nergens voldoende webspace, ik kan hem wel op mijn eigen server zetten, maar dan krijgen we meerdere mensen zie gaan zitten tappen, en dat schiet niet op met 16kb/up
uhmmmm, anders mail je mij ff met je hotmail account ofzow, regelen we dan wel iets met ftp ofzow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Hier kan je ook nog enkele bestanden vinden die zowel AC3 als DTS zijn: http://audio.lukar.net/download.html
Bij mij werkt het met BSplayer ook prima, ik moet alleen in de player als de film speelt (als ik het allemaal net heb geinstalleerd) met rechtermuisknop -> properties (?) -> AC3filter daar nogmaals aangeven dat ik de SPDif wil gebruiken. (misschien helpt dat)
suc6 ermee :)

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78137

uhm ik kan het fout hebben hoor, maar volgens mij werkt de combinatie ac3 en divx niet... als je eens probeert je vob om te zetten naar xvid ipv divx, volgens mij moet het dan wel werken...

(ik heb namelijk ook nog nooit een divx film met surround geluid gezien, alleen maar xvid...)(en mpeg2...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 30-06 23:16
ja, je hebt het fout, het werkt hier nl prima divx en ac3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78137

o ok sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Hey Lurge, geniale site, werkelijk kewl, thx :D
en vraag niet hoe, maar ik heb vanalles geuninstalleerd en geinstalleerd, en ook nog ingesteld :Y)
maar nu werkt het, iig werkt het in bsplayer, niet in powerdvd, maarja who cares, thx allemaal voor jullie hulp, * mad_dog is u dankbaar :7
Pagina: 1