Toon posts:

[ISA Server] Internet toegang voor Macintosh computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We draaien hier op een windows 2000 netwerk. Voor de internet toegang
gebruiken we ISA Server. Alles werkt zoals het hoort.

Nu komt. Sinds kort hebben we een 'Mac' staan. Deze draait OS X 10.2 en als webbrowser word Microsoft Internet Explorer 5.2 gebruikt.
Graag zouden wij deze toegang verlenen tot het internet. Maar op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om deze 'Mac' door de ISA firewall/proxy te loodsen.

Ik moet erbij zeggen: mijn ervaring met Mac OS .... is absoluut nul!

Het is me gelukt om de proxy in te stellen. De melding die ik nu krijg is een Authentication error. Op een of andere manier moet die 'Mac' zich authentificeren,
Ik heb absoluut geen idee hoe ik dit aan moet pakken.... HELP!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
kijk ik kan natuurlijk niet zien wat jou instellingen zijn op je bestaande netwerk (denk aan gateways, DNS servers DHCP of wat dan ook!)

In feite kan je gewoon je Win2k server gebruiken omdaar een mac op te laten internetten. moet gewoon kunnen.

wat je ook even kan proberen is om allow windows op je mac aan te zetten.

of misschien deze optie

smb://user@IP.van.de.Server

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP Regelt alle settings zoals ip, dns, gateway. Ik heb dit gecontrolleerd op de mac
en het lijkt allemaal netjes te worden geconfigureerd.

Verder gaat het om het http:// verkeer, ik probeer geen smb connections op te zetten.

Dit http verkeer loopt ook netjes via de ISA server, Deze stuurt helaas een fout-pagina terug ivm authentication.
Een Windows machine zou een logon schermpje weer geven waarin gevraagd word om username en password, de mac doet dit helaas niet.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
okey,

Probeer je Proxy eens uit te zetten op de windows bak kijken of het dan lukt. ik dekn namelijk dat je misschien een verkeerd vinke aanstaan in je proxy.

test het maar dan kan je het probleem lokaliseren dan weet je da tje prxy niet goed is

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 14:20:

Dit http verkeer loopt ook netjes via de ISA server, Deze stuurt helaas een fout-pagina terug ivm authentication.
Een Windows machine zou een logon schermpje weer geven waarin gevraagd word om username en password, de mac doet dit helaas niet.
Is het niet gewoon zo dat je mac zich niet kan identificeren en daardoor geen toegang krijgt tot internet?

Verwijderd

Topicstarter
Leon1: Daar lijkt het wel op. Heb jij enig idee hie ik dit kan verhelpen?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 15:09:
Leon1: Daar lijkt het wel op. Heb jij enig idee hie ik dit kan verhelpen?
Najah, ik heb alleen ervaring met mac os 9.0 en dat is natuurlijk een heel ander verhaal.

Wat je natuurlijk kunt proberen is de authenticatie op je ISA server even uit te zetten en iedereen toegang te geven (zonder inlog dus) waarschijnlijk werkt het dan wel op die mac. Hoe je precies die inlog moet fixen weet ik nog niet maar ik ga wel even zoeken.

[quote]So we
switched to Netscape and all is well on both the authentication and SSL
front. I did send a note to the MS link on this.[/qoute]

Mischien kun je dus even een andere browser proberen?

[ Voor 17% gewijzigd door leon1e op 08-04-2003 15:35 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 10:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Heb je de firewallclient al geinstalleerd? Het lijkt erop dat de ISA niet goed de RPC afhandelt van de Macintosh pakketjes. Misschien moet je een een of andere MSRPC patch op die MAC installeren. 8)7

Verwijderd

Misschien handiger als je eens een boek over ISA aanschaf?
Mac- (en ook Linux- (etc) stations kunnen alleen als SecureNAT draaien, ook een elk ander station met een Internet-browser kan als WEB-proxy-client werken.
Bij www.Isaserver.org kan je het eea aan voorbeelden vinden hoe het eea geconfigurewerd moet worden, want ook je authentificatie zal bij SecureNAT-stations verdwijnen, en deze heb je nu aanstaan.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Ik wel zo'n boek over ISA. Ik zal het e.e.a. voor je opzoeken en in een post zetten

(8> (8>

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
NTLM en/of Integrated Windows Authentication in ISA aanstaan (me=Isa n00b, smijt effe wat IIS termen neer) ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 16:47
Als je nou gewoon even een extra client set aanmaakt op basis van ip.
En de mac-ws's in een ander deel van je range gooit, zou je ...(als je wil),
de mac's zonder authenticatie naar buiten kunnen laten gaan.

De rest van je windows-ws's kan je dan gewoon blijven laten authenticeren.

Heeft mac geen client voor windows ?
Dan zou je misschien wel je loginscherm (of misschien neemt hij de gegevens meteen wel mee) krijgen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Kabouterplop01

Kabouterplop01

Behalve als de RPC niet goed "gelezen" wordt door ISA

Verwijderd

Mensen,
ik heb dit probleem ook,
heeft iemand hier soms een oplossing voor ?
want hierboven staat niet echt veel nuttigs....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 19:05:
Mensen,
ik heb dit probleem ook,
heeft iemand hier soms een oplossing voor ?
want hierboven staat niet echt veel nuttigs....
op die ISA server zou je 'ip routing' kunnen aanzetten en dan de mac een dns/gateway adres geven zodat ie simpelweg 'secureNAT' kan doen met die isa server

dit zou moet werken, zelf met een browser op een os/2 machine kan ik dan surfen...

letwel: ik geef dan GEEN proxy op in de browser... puur en alleen secureNAT

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1