Toon posts:

Verborgen/verdwenen partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Niet zeker of dit de juiste subgroep is voor deze vraag.

Heb een behoorlijk aantal nieuwe onderdelen in mijn pc vervangen.

In de oude configuratie zaten twee HDs, een Quantum en een Maxtor. Op de Quantum zat de W98SE partitie, op een van de partities van de tweede HD een Linux Red Hat.

Omdat ik de W98SE schijf vervangen had kreeg ik bij het opstarten een GRUB melding, waarschijnlijk omdat bootmanager op de vorige W98SE schijf zat.

Twee overige partities leeggehaald op de tweede HS en geformatteerd. De linux partitie ziet Partition Magic 7 echter niet. Als ik ook maar iets met PM7 probeer te doen met de tweede HD geeft hij een BADMBR melding .

FDisk onder DOS loopt vast. FDISK /STATUS geeft een blank scherm met de cursor links bovenin, FDISK kaal geeft een blank scherm met de cursor ergens in het rechter onder kwadrant.

Gesteld dat de linux partitie, en alles wat er ook nog maar op die tweede harde schijf kan staan, weg mag, hoe krijg ik de volle capaciteit weer terug onder W98SE (nu enkel de twee W98SE partities op de tweede schijf te gebruiken)

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
Install Linux opnieuw, Jacob, dan vind hij de partitie bij het installeren wel denk ik.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Twee overige partities leeggehaald op de tweede HS en geformatteerd. De linux partitie ziet Partition Magic 7 echter niet. Als ik ook maar iets met PM7 probeer te doen met de tweede HD geeft hij een BADMBR melding .

Normaal ziet Partition Magic 7 ook Linux Partities. Blijkbaar Staat de Partitie er niet meer op.
Zoals Plofke zegt kan je dit checken door Linux opnieuw te installeren.

Edit: quoteknopje vergeten

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2003 12:20 . Reden: Quoteknopje Vergeten ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
of gebruik ranish partition manager als je de linux partitie kwijt wilt hebben (kan ik me bijna niet voorstellen maargoed :) )
is te vinden op bootdisk.com -> utilities -> partitioning

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sleutelwoorden: debug en mbrwork.
Wat te doen? In de FAQ en google kijken :)

/zoekertje

Dit topic is gesloten.