[WIN98SE] Laptop loopt steeds vast...

Pagina: 1
Acties:

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 19:09

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Voordat ik aan het probleem begin, even de specs:
- Gateway Solo 2500 (Notebook)
- Intel Celeron 333 MHz
- 96 MB RAM

In principe zou dit systeem prima moeten functioneren. Er zit zat geheugen in, redelijke processor...

Maar dat doet het dus niet! Bij heel simpele taken (explorer, internet, outlookexpress, etc) loopt het onding om de een of andere reden soms gewoon vast. Althans, vast... ik heb het idee dat het iets met het video gebeuren te maken heeft, want ik kan in principe (soms) gewoon doorwerken. Alleen is m'n scherm bevroren, dus ik zie niet wat ik doe... dan wil ik opnieuw opstarten, en dan doet ie het weer niet. Soms wel, soms niet.

Vaak zie je bij een crash op het beeldscherm een soort kleine storing. Een klein vakje van het beeldscherm (1x1 cm ofzo) krijgt een andere kleur, en dan doet niets het meer. Deze "verkleuringen" gebeuren vaak bij menu's die je opent, in ieder geval niet zomaar, maar vaak als er even gerekend moet worden.

Ik begrijp er helemaal niets van. Ik heb al verschillende programma's gerund om te kijken of die conflicten of andere fouten konden vinden, maar nee hoor: alles functioneert naar behoren.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is met deze laptop??? Ik weet zelf wel wat van computers, maar niet bijzonder veel...

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
draai memtest eens

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
o o o wat klink ik nu dom...: Wat is memtest en waar kan ik het vinden? :?

Verwijderd

Om een memtest te doen kun je ook gewoon in veilige modus opstarten, dan doet hij dat automatisch.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
www.memtest86.com

http://www.memtest86.com/memt30.zip

Unzippen en dan rawrite.exe draaien met een lege flop in je drive.

[ Voor 77% gewijzigd door pinockio op 08-04-2003 12:15 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 12:13:
Om een memtest te doen kun je ook gewoon in veilige modus opstarten, dan doet hij dat automatisch.
Ja, dan staat er "HIMEM test momenteel het geheugen... gereed" dat bedoel je toch... dan is m'n geheugen dus OK

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Padvinder schreef op 08 April 2003 @ 12:23:
Ja, dan staat er "HIMEM test momenteel het geheugen... gereed" dat bedoel je toch... dan is m'n geheugen dus OK
Nee, memtest86 is een heel ander programma dat een heel andere test op je geheugen doet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
Okay, memtest gedaan... tering dat duurt gewoon een half uur...!

Alles OK met mijn MEM. Iemand andere tips?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
- Andere driver zoeken voor je videokaart
- Windows herinstalleren

Als dat niet werkt is het mogelijk een hardwaredefect.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

pinockio schreef op 08 april 2003 @ 13:57:
- Windows herinstalleren

Probeer eens aan Quicktech te komen... Ik weet niet of het ergens te krijgen is. Dit test alle hardware van je computer.

Hun web-site : http://www.uxd.com

Verder als je nog in windows komt, Probeer System mechanic en windocter van norton eens...

System mechanic is te downloaden op www.download.com. is wel een trial versie, Maar werkt goed. Draai dan even een registerscan, Die is het belangrijkste, En daarna kan je de rest van de tests uitvoeren, Maar dat zal weinig met het vastlopen te maken hebben, Al wordt je systeem er wel wat sneller op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 14:01 ]

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Topicstarter
pinockio schreef op 08 April 2003 @ 13:57:
- Windows herinstalleren

Dat zou niet zo mooi zijn, want ik heb een paar dagen geleden (toen ik 'em net had) ipv win98, win98se erop gezet. En ik heb de bijgeleverde videodrivers (van gateway) opnieuw geïnstalleerd...

Ik ga wel even die programma's downloaden. Maar dan wel op school en niet met m'n 56k verbinding...
Pagina: 1