Toon posts:

[Caraudio] versterker voor subs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om 2 van deze subwoofers te kopen : http://www.crutchfield.co...c=10&g=67600&I=700PERF10T

specs:
aluminum cone
high-roll butyl-rubber surround
massive cast-aluminum basket
suitable for free-air use (handles up to 175 watts in free-air applications)
recommended power range 75-350 watts RMS
peak power handling 1,400 watts
frequency response 18-200 Hz
sensitivity 94 dB
top mount depth 5-3/4"
sealed box volume: 0.6 cu. ft.
ported box volume: 1.0 cu. ft.
3-year warranty

Nou hoort daar natuurlijk een goede versterker bij.

Alleen heb ik nu geen idee welke ik nou moet nemen :?

Wat moet het vermogen nou zijn ?? (ik monteer ze ipv de rugleuning van de achterbank, waardoor de kofferbak als box fungeert) valt dit nou onder openair of niet ??

Ik wil zo'n 300 euro uitgeven voor de versterker.

Het signaal zal uiteraard wel gefilterd moeten worden (laagdoorlaat) en als dat al in de versterker zit is natuurlijk mooi, maar een extern filter is ook geen probleem.

Verwijderd

zelf zou ik ze wel in een kist doen. het is maar een klein kistje van 2x28 liter. het voordeel hiervan is dat je hem ook kan verwijderen en dat je veel meer rendament hebt.

ik ben zelf wel te spreken over deze versterker

Afbeeldingslocatie: http://www.caradio.nl/images/gzhax2.jpg

GROUND ZERO GZHA 2350X

399 euro

2 kanaals versterker

2 x 200 Watt RMS vermogen @ 4 Ohm

2 x 350 Watt RMS vermogen @ 2 Ohm

2 x 450 Watt RMS vermogen @ 1 Ohm

1 x 800 Watt RMS Mono

(1 Ohm stabiel, dubbele voeding)

Variabel low-pass en high pass filter - Phase regelaar

Brugschakel mogelijkheid

Externe basregelaar

Vergulde insteekklemmen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 11:56 ]

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 11:46:
suitable for free-air use (handles up to 175 watts in free-air applications)
recommended power range 75-350 watts RMS

Wat moet het vermogen nou zijn ?? (ik monteer ze ipv de rugleuning van de achterbank, waardoor de kofferbak als box fungeert) valt dit nou onder openair of niet ??

Ik wil zo'n 300 euro uitgeven voor de versterker.

Het signaal zal uiteraard wel gefilterd moeten worden (laagdoorlaat) en als dat al in de versterker zit is natuurlijk mooi, maar een extern filter is ook geen probleem.
Dit valt inderdaad onder open air, meestal kan een woofer dan de helft van het opgegeven vermogen aan. Dat klopt hier ook wel, 350 Watt RMS kunnen ze normaal gesproken aan, 175 Watt RMS wordt het dan in een free air opstelling.

Het vermogen van de versterker die je zoekt is dus ideaal gezien rond de 2 x 175 Watt RMS. Voor een goede versterker met dat vermogen betaal je al gauw meer dan 300 euro.

De Kenwood KAC-929 is bij CarHifi.nl te koop voor 289 euro, adviesprijs is volgens hen 369 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.carhifi.nl/pics/kac929.gif
- 230W x 2 at 2 Ohm 14.4V (0.8%THD) - 150W x 2 at 4 Ohm 14.4V (0.08%THD) - Built-in Variable Low-pass Filter 50Hz - 200Hz (18dB/oct.) - Bass Boost at 90Hz (+6dB/+12dB/off) - Bass Expander - Variable Input Sensitivity (0.2V - 5V) - Power MOS FET current drive - Speaker Level Input from OEM Car Radio for Easy Up-grade - Tri-mode Operation - Gold Plated Input/Output Terminals
Kenwood maakt prima versterkers en er zit een low-pass filter ingebouwd, 18 dB per octaaf nog wel, das niet slecht.

Actief filteren is in jouw geval sowieso beter dan passief filteren, anders verlies je veel vermogen en moet je een nog zwaardere versterker nemen. Deze zou een goede oplossing zijn.

Bij CarHifi.nl hebben ze je woofer ook trouwens: Adviesprijs 319 euro, CarHifi.nl prijs 249 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door TripleM op 08-04-2003 12:03 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het is een free-air woofer, dus in principe wordt het te gebruiken versterkervermogen wat minder relevant. Een free-air woofer kent zijn grenzen alleen in de ophanging van het geheel, wat dus ook vette klappen gaat krijgen. Monsterlijke watts er op zetten en gebruiken betekent dan ook vaak vroegtijdige vervanging van zo'n woofer >:) Als SPL'en je doel is, kan je beter een woofer in een behuizing zetten en daar de spreekspoel in braden.

Die GZ ziet er goed uit, maar de prijs is enorm voor wat je nodig hebt. 1 Ohm stabiel zou goed werken voor een setup met 2 woofers, maar het aantal watts heb je niet nodig. Een 2x75 of 2x150 RMS versterker brugbaar lijkt mij al meer dan voldoende. Een kenwoodje doet het vast goed i.c.m. de Infinity. Wel zorgen voor een traploos regelbaar low pass filter aan boord van de versterker.

[ Voor 6% gewijzigd door Wekkel op 08-04-2003 12:00 ]

Verwijderd

over poweren is nooit verkeerd omdat hij hem dan lekker strak houd. O-) maar je kan kijken wat het verschil in klank is qua free air en kist montage

bij www.caradio.nl hebben ze je woofer ook voor 175euro

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjah, nu begin ik weer te tweifelen :P

op de site van jbl staat ook leuk speelgoed, ik bedoel:

http://www.jbl.com/car/pr...=GTO1020D&ser=GTO&cat=SUB

of

http://www.jbl.com/car/pr...=GTO1220D&ser=GTO&cat=SUB

ziet er ook erg lekker uit natuurlijk, en dan in combinatie met een bv:

http://www.jbl.com/car/pr...d=BP600.1&ser=POS&cat=AMP

lijkt me eern erg leuk setupje..

Verwijderd

Ik zou voor de Ground Zero gaan. Is kwalitateit/prijs zeer goed.

Verwijderd

kijk nog meer fans van ground zero _/-\o_

het hangt er vanaf wat je wil.

wil je boomen of gaat het om de klank

jbl is meer voor het spl sigment

infinity is meer voor sq

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 12:23 ]

Verwijderd

Ben meer een Phoenix Gold fan maar Ground Zero is gewoon goed voor weinig.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Geluidskwaliteit is niet relevant voor sub-versterkers, dat gaat over het midden en hoge tonen gebied.
Wat je wilt hebben is een versterker met een snelle respons zodat je bas strak blijft.

Who is John Galt?

Verwijderd

Als je snelle respons wilt kom je op een digitale amp. Dit is niet wat hij wil (denk ik), is nl veel duurder. Het klopt wel dat hij snel moet zijn maar stabiel vind ik belangrijker.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ik zou eens wat bij van de keine winkels gaan kijken die in car audio spullen doen. dat is dikwijls goedkoper als via internet bestellen.

ga kijken voor een necom versterker goed geluid en hoog peak vermogen voor weinig geld.
ik heb een necom 2*300watt (230 watt rms) voor ongeveer 250 euro kunnen kopen.

ps. vergeet niet een condensator erbij te kopen als je flink vermogen gat gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Bware81 op 08-04-2003 12:54 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

dit gaat dan op een gegeven moment niet alleen over je versterker.

maar ook over je accu, bekabeling, condensators enz.

ik heb het idee dat hij een leuke versterker wil voor niet al te veel geld, die die twee kappa's lekker laat klappen. Met die kenwood of met een caliber versterker heeft hij meer profijt, dan met een dure d klasse amp.

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
Zover ik weet zijn de Infinity Kappa Perfect ABSOLUUT NIET geschikt voor open-air use. Ik zelf ben bezig voor de 2 maal de 12"versie's. en er wordt wel heel duidelijk gestelt dat deze niet geschikt zijn voor open air. Deze box in een basreflex systeem aanbrengen wordt ook al niet gerecommendeerd. deze box heeft een Qts waarde van 0,44 Dus gescshikt voor een gesloten/bandpass systeem.

Hopelijk wordt er gehoord gegeven aan dit bericht.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

Maximized for performance in small sealed, vented, and bandpass enclosures.

zo staat het op de site van infinity

geen free air, waarschijnlijk een type fout op die andere site
8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 15:51 ]

Pagina: 1