Toon posts:

Mandrake 91 install

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ben een newbie wat Linux betreft (heb vaker geinstalled maar nooit uitvoerig uitgezocht) Nu heb ik Mandrake 9.1 geinstalled en gekozen voor beveiliging hoger. Alles gaat lekker met installeren en wat gebruikers aanmaken tijdens de install werkt ook maar dan!!!! ik opnieuw opstarten en krijg je aanmeld scherm. Ik aanmelden met mijn admin gebruiker die alles mag en krijg niks te zien op scherm , gen progs etc geen Control center van mandrake niks :S ikke niet snap ben namelijk van redhat gewend dat die wel vanalles erbij zet. Weet iemand hoe ik dit wel te zien krijg. Ik heb als Xconsole Gnome en KDE gebruikt en bij allebei mis ik programma's

hoop dat iemand mij ff opweg kan helpen.

groetjes martijn

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

druk eens op ctrl+alt+f1 en log daar in met een of andere user. Probeer daarna eens
$startx
of
$gdm-stop&&gdm

Gebruik a.u.b. gewone normale nederlanse zinnen (dat leest wat makkelijker) en laat de groetjes 8erwegen.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

even een losse opmerking:
Werk niet met een account die alle privileges heeft.
Gebruik een normale user account icm een root account. meer heb je niet nodig, en je kan niet per ongeluk dingen in je systeem verneuken...

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Definieer 'ik krijg niks te zien'. Het scherm is zwart? Je komt weer terug in het inlogscherm? Is 'ie wel in grafische mode?

P.S. het gebruik van MSN-smilies en dito "chatstyle" posts vergroten i.h.a. de hulpvaardigheid van NOSsers niet echt (zie ook de opmerking van irondog).

[ Voor 18% gewijzigd door Wilke op 08-04-2003 14:53 ]

Verwijderd

KDE starten als root geeft volgens mij een rood scherm. Het is ook totaal onnodig om als root in te loggen. Je kan in KDE alles doen, bv met Mandrake Control Centre. Je moet dan het root password invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt voor de reply's. zal de opmerking onthouden. is me gelukt om ea in het menu te configuren middels commando : mcc
Zit nu alleen nog met hoe ik samba en apache kan configureren. weet iemand een topic die dit behandeld? is namelijk een nogal heel groot forum.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.mandrakelinux...._Guide.html/wizdrake.html
k gok dat de mandrake 9.1 manier weinig van 9.0 manier zal verschillen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Daarvoor is er dus de http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find link. Over samba en apache is veel te vinden op en buiten GoT. Bovendien zijn we hier geen helpdesk. Lees NOS policy - updated 01/04/03 maar eens door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.