Toon posts:

[Lotus Domino] Undelivered mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier Lotus Domino voor de mail en ben er achter gekomen dat geen reply terug wordt gestuurd als het adres niet bestaat.

Waar en hoe kan ik dat instellen in Lotus Domino?

Verder vroeg ik me af als ik dat heb ingesteld hoe het met de autoresponse zit. Stel dat iemand met een "away" bericht een mail stuurd naar een niet bestaand adres (binnen ons domein) dan blijven de servers elkaar toch mailen of regelt domino dit zelf?

Alvast danke,
Benexx

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ook gezien je andere vraag (mailing list) is een cursus "Lotus Domino systeem beheer" iets voor je ? Verder is je vraag hierboven nogal onduidelijk.

1. Wat is een "reply" (regel 1)
2. Wat is "dat" (regel 3)
3. Wat is een "autoresponse" (regel 4)
4. Wat is "een 'away' bericht" (regel 5)
5. Wat is "ons domain" (regel 5/6)

Email me anders even.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het simpeler uitleggen :)

Iemand stuurd een mailtje naar ditadresbestaatniet@mijndomein.nl. Dit mailtje komt aan op onze Lotus Domino server en die verwijdert hem zonder een mail terug te sturen met zoiets als "dit adres bestaat niet meer. Controleer naam enz. enz."

Nu wil ik weten hoe je dit (weer) in kan schakelen in Lotus Domino.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 10:14

Jaymz

Keep on moving !

Als ik in de Adminhelp "undeliverable" tik heb ik een kleine minuut later een aardig idee waar ik kijken moet:

In je adresbook, bij je configurationdocument voor die server: Router/SMPT, Advanced, Controls. Daar staat ergens hold undeliverable mail, alstie enabled is wordt undeliverable mail vastgehouden ipv dat er een non-delivery report wordt gestuurd :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij houd de mail niet vast (staat niet enabled) en hij stuurd ook geen non-delivery report. De server verwijderd hem alleen maar.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Er zat een Non supported/documented feature in Domino (ik praat nu over versie 4.1/4.5).
Als er iemand is met een sterretje (*) in z'n Short Internet naam, kunnen alle emails in die emailbox terecht komen.

Geen idee of dat het is.

Tevens kan je tegenwoordig, zoals ook Jaymz zegt, enorm veel instellen. Ik wil wel even naar de names.nsf (effe zippen) kijken als je die mag opsturen van je baas.
Pagina: 1