[psp6] het tekenen van een tekstkader

Pagina: 1
Acties:

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06

inXs

known as inXs

Topicstarter
Uhmm photoshop kan ik aardig wat mee, dus ik dacht dit lukt ook wel.. Nou niet dus..

De bedoeling is in ieder geval om zoals je bij word kan van die tekstvakken te maken.. Dus gewoon een vierkante omlijning met tekst erin.. Maar ik krijg dit dus echt niet voor elkaar in photoshop.. Ik heb vanalles geprobeerd.. Uiteraard heb ik ook op GoT gezocht en ook uitgebreid op google lopen zoeken naar tutorials.. Nou die zijn er genoeg te vinden, maar ik vind eigenlijk niets over tekst kaders. Ik heb op GoT wel een klein beetje gevonden over omlijnen van foto's ofzow, maar dat is iets anders.. En dan moet je ook met actions gaan werken? En daar heb ik dus helemaal geen verstand van eigenlijk. Ik heb het ook met de rectangle tool geprobeerd, maar als je die dan transparant maakt ofow, dan valt de omlijning ook weg..

Het zal ook vast super simpel zijn, maar ik kom er dus echt niet uit :(

superB

Verwijderd

vierkantje tekenen, en tekst erin zetten?

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 11:08:
vierkantje tekenen, en tekst erin zetten?
Is nogal een werk om 40 vierkantjes te tekenen alleen door middel van lijntjes zetten :\

edit: Het is dus voor een organogram op A0 formaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door inXs op 08-04-2003 11:35 ]

superB

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan, zo doe ik t altijd, met de rectangle tool een vierkantje maken, dan fill opacity op 0% en een stroke geven. Zal misschien ook gek zijn :? maar t werkt super :) :)

Verwijderd

als je een organogram wilt maken is dat in photoshop een rotwerk, zeker op a0, dan heb je megagrote bestanden ook nog.

Photoshop is gewoon niet geschikt voor dat soort werk, het kan wel, maar daar wordt e niet vrolijk van. Doe zoiets in illustrator, corel draw, volgens mij heeft microsoft zelfs ergens een organogrammen progsel.

zorg iig vor een vector teken programma

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 12:20:
als je een organogram wilt maken is dat in photoshop een rotwerk, zeker op a0, dan heb je megagrote bestanden ook nog.

Photoshop is gewoon niet geschikt voor dat soort werk, het kan wel, maar daar wordt e niet vrolijk van. Doe zoiets in illustrator, corel draw, volgens mij heeft microsoft zelfs ergens een organogrammen progsel.

zorg iig vor een vector teken programma
Als dat toch eens aanwezig was, de systeembeheerder op mijn werk begint nu al moeilijk te doen over al die licenties enzow... Ik had ook al bedacht dat dat veel makkelijker in een ander programma kon, maar goed ik moet hier roeien met de riemen die ik heb...

superB

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
bl!kje schreef op 08 April 2003 @ 12:55:
[...]

Als dat toch eens aanwezig was, de systeembeheerder op mijn werk begint nu al moeilijk te doen over al die licenties enzow... Ik had ook al bedacht dat dat veel makkelijker in een ander programma kon, maar goed ik moet hier roeien met de riemen die ik heb...
Dan zul je dus ook moeten "roeien" met vierkantjes ben ik bang...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik zal d'r wel weer niet veel van begrijpen maar geef toch een schot voor de boeg:

textkader maak je door het typetool te kiezen en in je werkvlak te klikken en tegelijkertijd te slepen.

Omkadering kun je eenvoudig maken door een rectangle te tekenen en die te 'stroke'-en. (Edit-->Stroke..)

[ Voor 5% gewijzigd door Hangloozz op 12-04-2003 00:23 . Reden: typo's ]

www.jurgroessen.nl

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:58
Waarom niet gewoon in Illustrator :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:55
Word kan ook met organogrammen werken! :)
Zoek maar eens in de help-files

Icons are overrated

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

zoek anders even op 'ORGCHART.EXE' op je pc

Dikke kans dat het gewoon geinstalleerd staat.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Yohan schreef op 12 april 2003 @ 00:23:
Waarom niet gewoon in Illustrator :?
Hij heeft dat programma niet op zijn werk... :{
Het is misschien een cheape oplossing, maar hebben ze geen Office pakket, zodat je het in Powerpoint (niet schrikken!) kunt maken, en het vervolgens naar PDF converteren en in Photoshop plaatsen?

Overigens is je topictitel een beetje vreemd, ik meende dat het om Paint Shop Pro 6 ging?

Ohja, tie-rep, is dat van Orgchart.exe een geintje, of komt dat bij een besturingssysteem ofzo? Ik heb hier Windows en Office 2000 en heb het niet...?

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Blue op 12-04-2003 16:43 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Dark Blue schreef op 12 April 2003 @ 16:42:
[...]

<knip>
Ohja, tie-rep, is dat van Orgchart.exe een geintje, of komt dat bij een besturingssysteem ofzo? Ik heb hier Windows en Office 2000 en heb het niet...?
nope, is geen geintje

straat bij mijn in C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Orgchart, werkt voor simpele dingen prima.
Weet alleen niet of het bij win2k of bij office ge-installed wordt.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Ik heb heb het bij Windows XP er gewoon bij zitten in ieder geval. Het is een vrij makkelijk programma voor hele simpele organogrammetjes.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

dat organogram is inderdaad niet meteen de sterkste kant van photoshop d... kan begrijpen dat powerpoint dat niet gaat aankunnen, of te grote bestanden levert...

waar is het eigenlijk voor nodig? een projectie, afprint,...???

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 18:04:
dat organogram is inderdaad niet meteen de sterkste kant van photoshop d... kan begrijpen dat powerpoint dat niet gaat aankunnen, of te grote bestanden levert...

waar is het eigenlijk voor nodig? een projectie, afprint,...???
Om te printen op A0 en het op de muur te hangen, zodat de provincies de organogrammen na kunnen kijken en aan kunnen vullen :) (ik loop stage bij DLG (LNV) )

superB

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 13:46

evaarties

Powerball @ 12.582

Er zijn ook genoeg freeware programma's om een organogram mee te maken -> Google

Hoort denk ik ook meer thuis is SA

Verwijderd

kheb zelf gelijk ook ff naar dat organogram.exe gekeken.

en ja tzit er bij mij ook in. kdraai hier NT4

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik draai ook XP Pro en Office XP pro, maar in C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OrgChart staat bij mij alleen een ORGCNV.DLL, verder niks... Dus...?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:23
move /13 -> /10 :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Hangloozz schreef op 12 April 2003 @ 00:22:
ik zal d'r wel weer niet veel van begrijpen maar geef toch een schot voor de boeg:

textkader maak je door het typetool te kiezen en in je werkvlak te klikken en tegelijkertijd te slepen.

Omkadering kun je eenvoudig maken door een rectangle te tekenen en die te 'stroke'-en. (Edit-->Stroke..)
Dit lijkt mij ook de beste oplossing. Het is al vaak gezegd, PS is niet het meest handige prog hiervoor, maar als je niets anders ter beschikking hebt kan het prima op bovenstaande manier :)

[ Voor 3% gewijzigd door MrEdge_ op 15-04-2003 10:22 ]

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
:? Hij stond toch al goed enzow?

superB

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

In het begin wel, maar je doel is uiteindelijk om een organogram te maken. Dan is het makkelijker om een programma te zoeken wat daar geschikt voor is.

-Correct me if I'm wrong.

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
evaarties schreef op 15 April 2003 @ 10:39:
In het begin wel, maar je doel is uiteindelijk om een organogram te maken. Dan is het makkelijker om een programma te zoeken wat daar geschikt voor is.

-Correct me if I'm wrong.
Als ik een programma ervoor zou zoeken inderdaad ja, maar ik zoek/zocht een oplossing in photoshop, omdat ik op mijn stage niet anders heb helaas.. (tja economie gaat slecht, dus dan heb je soms geen andere keuze helaas) Ik heb ze al trouwens wel gemaakt in photoshop dus het is al af..

Maar dit topic lijkt me trouwens wel interesant om even bij te houden, dus in dit geval is deze move zoals je zegt wel goed ja. Maar dan lijkt het me handig om [psp6] even weg te halen in de topic titel?

Dat progje wat bij office zit voor die organogrammen kan ik trouwens niet vinden bij office XP pro..

superB

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

De google url die ik had gegeven geeft een overzicht van gratis software om organogrammen te tekenen. Daar zullen ze op je stage wel niet moeilijk over gaan doen ;).

Voor dat pakket bij office, moet je even de cd vragen. Het moet nl optioneel worden geinstalleerd.

[ Voor 24% gewijzigd door evaarties op 15-04-2003 11:20 ]

• inXs

inXs

known as inXs

Topicstarter
evaarties schreef op 15 april 2003 @ 11:18:
De google url die ik had gegeven geeft een overzicht van gratis software om organogrammen te tekenen. Daar zullen ze op je stage wel niet moeilijk over gaan doen ;).

Voor dat pakket bij office, moet je even de cd vragen. Het moet nl optioneel worden geinstalleerd.
Euw ja verrek joh :) anders lees je ffkes ergens overheen :) Ik heb gewoon de legale versie thuis van office XP pro.. Ik zal vanavond eens ffkes kijken.

superB

Pagina: 1