[Linux] Device or resource busy...

Pagina: 1
Acties:

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:51

Ulysses

Slechts Mezelf

Topicstarter
Okay, ik heb een probleem met mijn netwerkkaart onder linux. Ik heb al vanalles geprobeerd. De netwerkkaart is wel juist geïnstalleerd, de module ne2k-pci is geladen. Als ik echter probeer het netwerk omhoog te halen krijg ik de foutmelding:
"SIOCSIFFLAGS: Device or Resource busy"
Deze foutmelding krijg ik dus ook als ik 'ifconfig eth0 up' draai. Ik krijg dezelfde foutmelding in Gentoo en in Mandrake, dus het ligt niet aan de distributie. Eerder had ik dit probleem niet. Het heeft gewerkt maar nu werkt het niet meer. Het enige wat ik weet dat er is veranderd is dat het BIOS gereset is, maar zover ik weet heb ik alles weer terug gezet zoals het stond en er is een nieuwe hardeschijf in m'n PC gezet, sindsdien krijg ik deze error.
Ik heb met google gezocht en vond iemand met hetzelfde probleem die zei dat ik ACPI uit moest zetten omdat dat het conflict gaf, maar bij mij is dat het niet.
mii-tool geeft ook een foutmelding. Als iemand mij kan helpen hiermee ben ik hem/haar eeuwig dankbaar want Linux zonder netwerk is waardeloos.

Bekijk mijn blog voor tekst en uitleg - En ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

scorpie

Supra Addict

zet hem eerst even uit met:
ifdown eth0
en daarna zet je hem weer up met:
ifup eth0

moet werken :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb je ook al geprobeerd om de "normale" procedure om je netwerk te starten van gentoo te gebruiken? Dus /etc/init.d/net.eth0 start ?? En heb je al geprobeerd om het wel bekende pci-slot-change rondje te maken? Just in case om uit te sluiten dat het daarmee te maken heeft? En een andere netwerkkaart als laatste optie?
Zet hem eerst even uit met:
ifdown eth0
en daarna zet je hem weer up met:
ifup eth0

moet werken
doe t dan op de gentoo manier om eventuele problemen met pid's te voorkomen!

[ Voor 26% gewijzigd door Zwerver op 08-04-2003 10:21 . Reden: quote erbij ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Ulysses

Ulysses

Slechts Mezelf

Topicstarter
Scorperito: Nee, dat is het niet

Ik draai nu dus Mandrake, gentoo installeert niet zonder netwerk.

Ik heb de netwerkkaart in elk PCI slot gehad.

Het ligt niet aan de netwerkkaart zelf, want die wordt gewoon gezien en heeft eerder ook prima gedraaid.

[ Voor 102% gewijzigd door Ulysses op 08-04-2003 10:23 ]

Bekijk mijn blog voor tekst en uitleg - En ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.

• Zwerver
  • Niet online
watis het niet? ietsje duidelijker wat je afschiet als optie :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Ulysses

Ulysses

Slechts Mezelf

Topicstarter
zwerver schreef op 08 april 2003 @ 10:22:
watis het niet? ietsje duidelijker wat je afschiet als optie :)
Het is niet een kwestie van netwerk herstarten.

Ik heb een idee dat er iets in het bios is, of iets met mijn configuratie...

• Zwerver
  • Niet online
en als je een andere netwerkkaart pakt, gewoon om het probleem uit te sluiten? Want je zegt wel dat het je netwerkkaart niet is omdat die gedetecteerd wordt, maar t werkt niet, en dat kan wel eens betekenen dat er echt iets mis is met je kaart. Dus probeer het even, doet die andere kaart het dan wel, probeer deze kaart dan eens in een ander systeem?

• Ulysses

Ulysses

Slechts Mezelf

Topicstarter
die kaart doet het prima onder windows... ik post er nu mee.

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 08:20

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Je moet even kijken of je in de bios "plug&play os" uit hebt staan, als ie aanstaat werkt het namelijk niet.

• Ulysses

Ulysses

Slechts Mezelf

Topicstarter
Daantje20 schreef op 10 april 2003 @ 11:19:
Je moet even kijken of je in de bios "plug&play os" uit hebt staan, als ie aanstaat werkt het namelijk niet.
Dat was het, zowel netwerk als geluidskaart doen het nu ineens... F*ck wat simpel, dat ik dat zelf niet had uitgevogeld is eigenlijk wel beschamend.... :+

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

ARRRFF

Ik heb hier Debain op mijn laptopje.. met een PCMCIA NIC erin.
Ik krijg hem NIET UP!

PCMCIA is goed geinstalleerd.
Als ik een modprobe 8139too doe zie ik meteen de lichtjes op mijn kaart gaan knipperen.

ifconfig laat alleen mijn loopback zien.
ifconfig -a laat eth0 en de loopback zien.

ifup eth0 en ifconfig eth0 up zeggen allebei:
code:
1
2
SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy
SIOCSIFFLAGS: Device or resource busy

Mijn /etc/network/interfaces staat goed.
cat /proc/interrupts laat niks vaags zien.

Ik heb veel topics op GoT hier over gevonden.. deze kwam het dichtste bij.. ik lees dit topic af en zie idd dat PLUG AND PLAY OS staan... ik had ook meteen iets van |:( |:(

Nu wil ik dat dus uitzetten in mijn BIOS maar ik heb die optie niet!!!!! :'(
Ik heb een Acer Extensa 710T laptop, en er is geen nieuwere BIOS te vinden.. degene die op de Acer site staat heb ik al :/

HOE? Krijg ik nu alsnog die optie uit...

Of misschien wilt iemand mij nog wat andere tips geven voor mijn PCMCIA nicje.. want misschien is het toch wat anders..
Ik twijfel toch nog aan mijn interrupts. Daarom hier de overgetikte output van cat /proc/interrupts:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
     CPU0

0:    109114 XT-PIC  timer
1:    459      XT-PIC  keyboard
2:    0         XT-PIC   cascade
11:  213      XT-PIC   i82365
13:  1         XT-PIC   fpu
14:  24187  XT-PIC   ide0
15:  6         XT-PIC   ide1
NMI:  0

Weten jullie nog iets? ;(

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 13-04-2003 22:19 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1