Windows 2000 server i.c.m 3rd party mailserver licenties?

Pagina: 1
Acties:

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 11:57
Ik ben voor een stage project onderzoek aan het plegen naar E-mail op de werkplek. Ik had hiervoor MDaemon en Mailtraq in gedachte i.c.m Windows 2000 (server). Nu komt het management opeens met de mededeling dat het toch wel erg duur wordt "omdat er voor elke gebruiker ook nog aparte Windows 2000 licenties aangeschaft moeten worden". Ik betwijvel dit dus, omdat ik geen gebruik maak van Windows 2000 services (Active Directory, FTP, DNS) maar alleen van MDaemon of Mailtraq. Ik heb gezocht op de website van Microsoft, maar het blijft allemaal wat vaagjes. Ook de search leverde niet het gewenste resultaat. Dus zou iemand mij kunnen vertellen of ik voor een 3rd party mailserver ook nog eens aparte Windows 2000 (server) licenties moet draaien. Zo ja, zou ik Mdaemon/Mailtraq dan op Windows 2000 Professional kunnen draaien zonder de kosten van Licenties(Voor meerdere gebruikers)?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Waar draaien ze nu dan onder? Onder Win2k prof? Zo ja, dan kan je daar toch gewoon die 3rd party software onder laten draaien?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:54

Croga

The Unreasonable Man

In principe heb je alleen Win2K client licenties nodig voor gebruikers die in moeten loggen op je Win2K server..... Als je dus alleen een mailserver draait, hoeven mensen niet in te loggen op je Win2K server, en heb je dus ook geen clients.... dus geen licenties nodig.....

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als je mdaemon gebruikt heb je 100% zeker geen licentie nodig voor die client, (alleen een licentie voor de mailserver, een licentie p/gebruiker van de mailserver, en een licentie van w2k server) gebruik je een windows werkstation dan heb je ook nog een windows licentie nodig, maar dat spreek voor zich ;)

• Gepperd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 11:57
Ze hebben nu alleen een stel servers met Windows 2000 server licenties voor ontwikkel doeleinden.. Dus er zal een 2000/XP geinstalleerd moeten worden voor de mailserver. Een Mailserver draaien op een 98 bak lijkt me niet al te verstandig..Maar Windows 2000 (eventueel server) met 1 licentie is dus voldoende om MDaemon met 25 Users te mogen gebruiken dus. Bedankt allemaal voor de reacties!