Toon posts:

Bestand kopieren naar alle win2k users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

Zit met een volgend probleempje. Ik moet een x aantal bestanden sjablonen kopieren naar alle studenten profile dirs (in win2k). Ik dacht dat dit wel zou werken onder de cmd box

copy *.dot E:\Studenten\%username%\Profiles\Application Data\Microsoft\Sjablonen

De profielen staan in de directory van de student zelf vandaar die algemene 'username' ertussen. Is er een makkelijke oplossing of moet dat via een kix script?

Gaarne een oplossing.

Thx

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30

pistole

Frutter

ik zie 2 mogelijkheden:
-een wsh script dat op basis van je AD / userlijst alles kopiëert; kan je zelf op je server doen
-in het loginscript m.b.v. de %username% die je dan beschikbaar hebt

Ik frut, dus ik epibreer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Kan je em niet in de "All Users" map (ipv %username% map) zetten? Of werkt dat niet met dit soort dingen?

[ Voor 13% gewijzigd door Ook op 08-04-2003 09:47 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

hmm

FOR /F " tokens=1 " %i in ('dir /b') do copy *.dot "e:\Studenten\%i\Profiles\Application Data\Microsoft\Sjablonent"

uitvoeren in e:/studenten

eerst testen !!!

Verwijderd

Topicstarter
Thx m8 ik zal dat eerst ff testen. ik laat het je weten of het gelukt is!

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu getest en werkt op een stand alone pc, maar ehhh.. die appl. data directory is normaal verborgen, hoe los ik dit op dan via die for command op hidden directory's?

Hij kan dus nu nml niet die dir vinden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al opgelost met die hidden files met attrib command, thx to u all!!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:27
misschien was het wel mogelijk geweest om op de public schijf een share "sjablonen" te maken.. en dan in word bij "extra -> opties -> bestandlocaties -> werkgroepsjablonen" het pad naar de sjablonen te leggen.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb je gelijk in darkrider.... maar ik zit met de normal.dot en de rest van de sjablonen zijn nml. wel zo gedeeld via werkgroepsjablonen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stukkie opstartscript aanpassen. Bestandje zet je in map, die geef je ff tijdenlijk aan tijdens het opstarten. Voor alle gebruikes doe je hetzelfde copy-commando. dan weer verbinding met share verbreken, en tis opgelost. Moet je alleen nog een manier verzinnen om in alle opstartscripts tegelijk die aanpassing te doen, maar ik denk dat je dat wel kunt vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1