novell server migratie

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik heb een server met Netware 5.0 met servicepack 6 er op, draaiend, maar hij is een stukje oud, dus ik wil een nieuwere hardware gebruiken. Eerst heb ik de harde schijf van de oude server in de nieuwe gestopt, daarna heb ik de "autostart.ncf" edited (nieuwe drivers voor "storage" en "network") en ook de juiste drivers gekopieerd naar c:\nwserver.
Toch bij opstarten hij hangt met de volgende bericht: "NICI CCS: Fatal - Initialization error. Controlled Cryptography Services are not available"

Heeft er iemand een idee er over?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Heb je toevallig een P4 processor gebruikt??? Maw welke hardware had je hiervoor, en welke hardware onderdelen gebruik je nu?

[ Voor 48% gewijzigd door tommie-boy op 08-04-2003 09:25 . Reden: Aanvulling v. opmerking ]

Humor moet je serieus nemen

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Novell opstarten met "server -na", dan wordt de autoexec.ncf niet uitgevoerd. Vervolgens met nwconfig de autoexec.ncf aanpassen: PKI.NLM niet laten starten. Server rebooten, kijken of hij nu doorstart, vervolgens PKI met de hand laden. Als het nu wel lukt is je hardware zo snel dat de PKI te snel gestart wordt, dan laden met bv delaycmd.nlm (externe Novell tool).

This footer is intentionally left blank

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

ajhaverkamp schreef op 08 april 2003 @ 09:31:
Novell opstarten met "server -na", dan wordt de autoexec.ncf niet uitgevoerd. Vervolgens met nwconfig de autoexec.ncf aanpassen: PKI.NLM niet laten starten. Server rebooten, kijken of hij nu doorstart, vervolgens PKI met de hand laden. Als het nu wel lukt is je hardware zo snel dat de PKI te snel gestart wordt, dan laden met bv delaycmd.nlm (externe Novell tool).
Of er gewoon een ? voorzetten, dan wacht ie 10 seconden of totdat je op Ja drukt. (internet novell tool ;-)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• nmf
het is dual xenon
ik start de server met "server -na", dan wil ik met "nwconfig" de "autoexec.bat" editen maar ik krijg "the system volume (SYS) either is not mounted or does not exist"
:(

• nmf
sterker nog, als ik de HD terug stop in de oude server (die eene die altijd goed ging) krijg ik dezelfde melding "NICI CCS...."zie boven; ik snap er niets meer van;alsof iets veranderd zou zijn...

• nmf
hij zit de sys volume niet meer, ook op de ouwe server!!!!!!

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03
Nou heb je wel genoeg gekickt. Ik sluit daarom je topic. Volgende keer maar Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif gebruiken.

Bovendien ben ik ook niet echt onder indruk van het gepleegde vooronderzoek.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.