Nieuw chello modem + router

Pagina: 1
Acties:

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:09
Ik heb een heel vaag probleem.... normaliter wanneer ik ergens een router installeer is het erin pluggen, mac adres clonen, zorgen dat je een nieuw ip adres van chello krijgt en gaan met de banaan!

helaas was dat dit weekend behoorlijk anders :( ik heb 3 verschillende routers geprobeerd en alle 3 deden het niet!

1. Ark SOHO
Erin pluggen, mac adres clonen, ip vernieuwen. Alles ging goed. ICQ startte gelijk op. Ik ging naar google.nl ook dat deed het. Zodra ik naar een andere pagina ging was het mis! Die deed het dus echt niet meer (vanalles geprobeerd) en dat terwijl de ping wel goed was. Zodra ik eenmaal op een pagina was gekomen deed ie het wel aardig maar om er op te komen had ie gewoon heeeeel veel tijd nodig (veel time out)

Ik op got zoeken, niet al te bestte ervarnigen met die SOHO router, de nieuwe firmware moest alles verbeteren. Helaas was deze nergens meer te vinden op de betreffende website (dooie link) router dus maar weer terug gebracht met de hoop dat het daar aan lag.

2. BenQ
Deze mee genomen. Ook deze deed niks, nog minder dan de SOHO. Kreeg geen eens een IP adres van chello terwijl ik 100% zeker weet dat ik alle instellingen op de juiste manier erop heb gezet!

3. E-Tech
Nummertje 3, deze werkte zeker met chello, staat zelfs in de handleiding! Maar zodra ik em eraan hang, je raadt het al, niks! Geen ip of wat dan ook.

Heeft iemand enig idee wat dit nou zou kunnen zijn? Na 3 modems ging ik toch eens aan het chello modem zitten denken. Dit is namelijk een nieuw tereayon modem. Hij is wat kleiner en wat dikker dan het andere modem (zal vanavond even kijken welk type)

Maar das het enige wat ik me kan bedenken! Iemand anders mischien nog een schone visie op dit probleem? Alle andere routers die ik heb aangesloten deed het binnen 10 minuten, met deze ben ik 3 dagen bezig :(

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Voor chello heb ik zelf onderlaatst 2 soorten routers geprobeert. De eerste was een Sitecom DC-202 Router, 4poort Switch, alleen deze heeft een probleem met de poort en DMZ. Hij werkte wel alleen spelletjes spelen met twee computers achter de router op internet werkte niet lekker deze is naar een bedrijf gegaan waar ze alleen internet moesten hebben en meer niet. De tweede router is een DrayTek Vigor 2200E Router net zoals de sitecom binnen 5 minuten klaar voor gebruik alleen hier geen problemen met open poorten en DMZ gewoon gelijk werken nadat ik poorten open had gezet.
Ik heb deze 2 in Rotterdam bij mensen geinstalleerd en ik hoefde geen mac adres te clonen alleen de wizard door lopen bij de sitecom en bij de draytek even een optie goed zetten was genoeg om ze aan de praat te krijgen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:42 ]

• Zorg
en dat is met een nieuwe tereayon modem? Want ik heb het ook zo geprobeerd zonder de mac adres te klonen en dat werkte ook niet....

• Zorg
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 08:19:
Ik begrijp hier iets niet. Waarom zou een router niet werken achter een kabelmodem van Chello? Het lijkt me dat je al helemaal niet met mac addressen hoeft te gaan prutsen. Bij mij komt er gewoon ethernet uit mijn chello kabelmodem daarachter zit een router met NAT & PAT. Erg simpel.

Waarom probeer jij iets moeilijks te doen, wat is daar het voordeel van?
achter een bepaalde modem van chello, alle andere modems heb ik ook een router achter en dat werkt wel gewoon... ik verwacht dat het ligt aan de nieuwe chello modem

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:42 ]

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 09:07:
waarom denk je dan een mac address te moeten clonen?
Tja dat moet toch altijd? Bij mij tenminste wel...

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
hasse_m> Omdat Chello nu eenmaal bij inloggen controleert op het modem in combinatie met het MAC adres van de NIC waarmee je bij hen bekend bent? Als je dus een router plaatst en die de communicatie met het modem overneemt, dan moet het router net doen alsof het de orginele NIC is. Dus "kloon" je het MAC adres, wat niets anders is dan het MAC adres van het router overschrijven met het MAC adres van de NIC waarmee je bij Chello bekend bent.

PS: Dit weekend met Com21 modem en Edimax BR6104 installatie geen probleem gehad. Maar daar ging het hier ook niet over...

[ Voor 6% gewijzigd door Velthuis op 08-04-2003 09:22 ]

Verwijderd

.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Het is bij Chello helemaal niet nodig om het MAC-adres te clonen. Chello heeft een eigen webpage waar iedereen op kan en iedereen zelf het nieuwe MAC-adres kan instellen van zijn nieuwe netwerkaart.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

op Xanion

Als je een router insteld bij chello, dan gaat die vragen om een locatie code, en die heb je niet. Dan kan je bellen naar de helpdesk en met een beetje geluk geven ze je die dan, zoals bij mij. Waarschijnlijk zullen ze die code nu zo geven ivm met de xbox-live.

maar het makkelijkst is gewoon chello installeren op je compu met nic en dan mac klonen in je router.

Verwijderd

.

• Zorg
mac adres moet je klonen, simpelweg omdat chello daarop het ip adres uitgeeft. Dat chello fix proggie doet het ook niet omdat die op de lokale computer draaid...

chello lag er 100% niet uit, ook de dns servers deden het goed. Wanneer ik de kabel gewoon in de lokale computer doe met de netwerkkaart van chello doet ie het namelijk perfect. Ook wanneer ik het internet deel met bv winroute werkt het naar behoren. Kortom er moet iets anders aan de hand zijn.

rsvvuuren: dat heb ik dus al 20x gedaan. En dat werkt dus niet, das het hele probleem wat ik heb.

Wat ook heel vreemd is, het collision lampje brand continu op de e-tech router. Bij de anderen kon ik dit dus niet controleren omdat deze niet zo`n lampje had ;) maar dit staat los van de compu`s in het netwerk want het lampje brand ook wanneer ik er geen clients aan heb hangen. Kabel is ook goed daar kan het dus echt niet aan liggen :(

Kortom als iemand nog een enkel idee heeft of iemand die bij chello werkt en me kan vertellen of dit met de nieuwe modems niet meer mogelijk is dat zorgt voor mij heeeel veel minder ergenis (en tijd!)

Verwijderd

Ik heb hier ook chello met een terrayon modem en router en het werkt perfect. Is het niet zo dat als je je originele chello netwerkkaart met hetzelfde mac-adres als je router (gekloont) gebruikt je netwerk het niet meer doet? Ik weet niet of dat bij jou het geval is? Maar iets zegt me dat dit het probleem kan zijn.

• Zorg
nee helaas dat is het ook niet, inter is de verbinding gewoon goed.

zou ook niet echt logisch (iig wel bedankt voor het mee denken ;)) aangezien alle routers tegenwoordig meerdere poorten hebben (zoals deze) hierdoor staan ze ook in verbinding met hunzelf.

vergeet niet dat het gaat om de nieuwste chello modem, dus een kleine dikke terrayon ipv een lange dunne terrayon

Verwijderd

Het kan zijn dat je je modem weer opnieuw moet aanmelden. Dit kun je doen door even je modem toch op je pc aan te sluiten.
Start inet browser op.
Krijg je dan meteen je eigen start pagina (niet uit cashe!!!) dan is het modem nog steeds goed aan gemeld.
Krijg je een scherm met een start button in het midden dan is je modem niet meer aangemeld bij chello.
Druk op de start knop en log in met je email gegevens. Meld vervolgens het modem aan.
Let goed op welk type je hebt.
Heb je een blauwe modem (terayon) Dan moet je hem dus ook als terayon aanmelden (duh.)
Heb je een witte (grijze) modem dan heb je een motorola modem!!! (dit is de nieuwste!)
In de randstad (r'dam) hebben ze een nieuw type com21. Deze heeft een dynamisch ip maar hoeft niet aangemeld worden.

Doet je inet het wel meteen op de pc, kun je het toch proberen om hem opnieuw aan te melden op http:\\provisioning.upc.nl

• Zorg
als ik em direct aansluit en vraag een willekeurige pagina op (dus niet uit me cache) dan is die aangemeld. Dit gebeurt allemaal goed dus de modem is nog goed aangemeld.

Je bedoelt dat ik em dan weer opnieuw aan moet melden ofzo :?

Volgens mij is dus de motorola niet het nieuwste modem, dit omdat me collega deze heeft en waar ik nu die router probeer te plaatsen heeft dit modem net een week geleden ongeveer gekregen van de chello monteur...

Verwijderd

Ik heb hier 2 chello abo's (1x prive en 1x zakelijk), prive heb ik een Terrayon en zakelijk een Motorola. BEIDE zitten samen op 1 router (nexland 800pro), met beide modems kan ik normaal internetten via een router.
Enigste wat ik moest ingeven waren de mac adresssen (clonen dus) en toen werkte de router op beide modems direct.

• Zorg
Ja maar dat heb ik dus al geprobeerd en dat klonen dat werkt dus niet ;(

zo simpel hoort het ook te zijn en dat heb ik dus al weet ik hoevaak geprobeerd maar dat mocht niet baten.

Ik zal dit weekend eens met chello bellen om het MAC adres vrij te geven. Mischien dat het dan wil

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik heb van het weekend op 2 Chello (COM21 modempjes) aansluitingen met Sweex routertjes geinstalleerd.
Totaal geen problemen.
Zelfs bij mijn pa op een netwerk met W2K en W98 erop.
Beiden werken perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Wolfje666 op 10-04-2003 08:26 ]

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Zorg
zoals ik al eerder zei, COM21 en alle vorige modems is geen enkel probleem. ik heb dit probleem alleen met die nieuwe tereyon modem (die kleine dikke, dus niet die lange dunne)

Verwijderd

Je moet ook niet letterlijk "clonen"
Je moet eerst je mac adres uit je nic halen, start een dos box op de pc die WEL werkt op internet en type: ipconfig
Hier staat dan ergens je mac adres, zoiets als a0-11-fe-ac etc de 0 ia ltijd een cijfer, nooit een letter.

Daarna sluit je de de pc aan op de router maar NIET op je chello modem!! en log je in op je router (meestal htp://192.168.0.1), ga nu naar de optie clone mac adres, geef daar het mac adres in wat je zojuist hebt opgeschreven.
Save de settings en herstart de router MET chello dit keer aangesloten. Nu zou het moeten werken. Let wel op, stel verders NIETS in, dus geen dns etz...
Beter is het voordat je begint de router geheel te resetten.
Ook moet je een straight utp kabel gebruiken tussen de router en je pc.

Succes

• Zorg
bedankt voor de info B3rt maar helaas had dat ook geen effect. Heb ik namelijk ook al geprobeerd. Zelfs direct vanuit fabrieksinstellingen en dat had helaas dus geen effect.

Dinsdag zal ik proberen het MAC adres vrij te geven bij chello en dan met de router erop verbinding te maken... hopelijk werkt dat wel

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

ja, denkt dat een flush de zaak wel weer vlot zal trekken, dat is wel is vaker zo bij chello als je geen IP meer krijgt.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 14:14:
Je moet ook niet letterlijk "clonen"
Je moet eerst je mac adres uit je nic halen, start een dos box op de pc die WEL werkt op internet en type: ipconfig
Hier staat dan ergens je mac adres, zoiets als a0-11-fe-ac etc de 0 ia ltijd een cijfer, nooit een letter.

Daarna sluit je de de pc aan op de router maar NIET op je chello modem!! en log je in op je router (meestal htp://192.168.0.1), ga nu naar de optie clone mac adres, geef daar het mac adres in wat je zojuist hebt opgeschreven.
Save de settings en herstart de router MET chello dit keer aangesloten. Nu zou het moeten werken. Let wel op, stel verders NIETS in, dus geen dns etz...
Beter is het voordat je begint de router geheel te resetten.
Ook moet je een straight utp kabel gebruiken tussen de router en je pc.

Succes
Iedereen zegt hetzelfde ongeveer maar deze man geeft een reply waart je wat aan hebt.

TS doet iets niet goed helaas, ik hoop dat je snel internet op kan met je router. Zoals veel mensen zeggen,je moet jezelf provisionen. mac nic+mac modem=toegang tot Chello

-

• Zorg
ik verwacht dat het klonen op een of andere manier niet goed gaat. Indd een zeer goede reply van B3rt maar ook dat helpt in mijn case helaas niet (mischien in de toekomst bij anderen)

morgen avond zal ik het eens proberen met het MAC adres vrij te laten geven bij Chello. Hopelijk lukt het dan wel, dan post ik het nog wel even :)

Pagina: 1