Toon posts:

Vraag AWE32 & mp3/wav

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een oude PC een AWE32 gekocht, en ik ben hem net aan het testen, hij werkt met midi's en de geluidjes in windows. Maar mpeg doet hij niet, en wavjes doet hij slecht. Weet iemand hoe dit komt of hoe je het kan oplossen (misschien zelfde probleem met je AWE64).

(Als ik probeer de soundblaster 16 drivers te installeren (moet volledig compatible zijn) dan crasht rundll.exe ;( )

Verwijderd

volgens mij ligt het aan je drivers. Soundblaster 16 drivers zijn niet 100% compatible met de AWE32 kaart als ik het me goed herinner.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik heb zelf een awe 32, en die werkt perfect.
download de drivers van de creativesite.
Ik heb me awe32 op een PIII 550 *D

de 2 uitgangen rule! Zowel koptelefoon als speakers werken tgelijk.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Wat voor processor heb je in die oude pc zitten. Misschien vraagt wav en mp3 dus helemaal te veel power. Compatible met sb16 is ie 100%, het is een sb16 met extra wavetable. Dat ie niet helemaal sb16 driver compatible is klopt voor geen meter.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt niet op een P!!!500, maar ik heb wat verneukt, leuk joh, ik weet niet hoe, maar bij multimedia in controle panel staat dat ik geen geluids hardware heb (en in de lijst wel) ff klooien met veilige modus.
Ik weet dat het moet werken.

En even voor de duidelijkheid, de AWE32 is nog van de 'oude' generatie geluidskaarten die veel minder gebruik maken van de CPU, en bovendien de systeem eisen zijn 386 4mb RAM 7,5mb HDD. En het komt in een P 60 32mb RAM en 3 gig HDD, dus moet lukken d8 ik.

Iig toch bedankt.

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb zelf ook de AWE32. Hij is echt plug 'n play, ik hoef dan ook geen drivers te installeren, windows 98 SE herkent 'm meteen!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
is die awe32 zo goed dat veel mensen hem nog gebruiken?
Pagina: 1