Geforce4 Ti4200: 2 monitoren + tv tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een Geforce 4 Ti4200, met de volgende aansluitingen:
2x analoog, 1xS-video.

Nu heb ik al verschillende detonator drives geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om 2 monitoren en een tv tegelijk aan te sturen. Ik kan alleen kiezen voor of monitor + tv of 2 monitoren.

Nu heb ik met iemand gesproken die mbv 'Geforce Tweak Utility' het wel voor elkaar heeft gekregen, dit programma is echter niet compatible met de 4x.xx detonators.

Mijn vraag is natuurlijk weet iemand hier een oplossing voor? :)

Bedankt voor de evt. reacties.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
En volgens mij kan bijna geen enkele GF4 dat.

En downgrade je drivers anders?

[ Voor 29% gewijzigd door The Dolf op 08-04-2003 01:37 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• R_W
  • Niet online
The Dolf schreef op 08 April 2003 @ 01:37:
En volgens mij kan bijna geen enkele GF4 dat.

En downgrade je drivers anders?
Ja dat zou kunnen, maar gaat de performance van mijn videokaart dan niet flink naar beneden?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

de geforce4 heeft 2 ramdacs.
zou je het eventueel voor elkaar krijgen, succes daarmee, dan heb je dus maar 2 onafhankelijke schermen.

• R_W
  • Niet online
damster schreef op 08 April 2003 @ 01:54:
de geforce4 heeft 2 ramdacs.
zou je het eventueel voor elkaar krijgen, succes daarmee, dan heb je dus maar 2 onafhankelijke schermen.
Bedoel je hiermee dat het 3de scherm alleen maar een 'clone' kan zijn?

Kun je je post voor deze leek anders even verduidelijken? ;)

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Ik loop hier ook aardig mee te klooien, krijg het vooralsnog alleen voor elkaar op dezelfde manier als de topicstarter.

Geweldige ideeën zijn natuurlijk altijd welkom... :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

R_W schreef op 08 April 2003 @ 01:57:
[...]

Bedoel je hiermee dat het 3de scherm alleen maar een 'clone' kan zijn?

Kun je je post voor deze leek anders even verduidelijken? ;)
ja, dat bedoel ik.
als je al 3 schermen tegelijk aan de praat krijgt.

Verwijderd

Split je VGA signaal en selecteer je driver dat hij TV + VGA moet weergeven...

Effect:
2 x hetzelfde VGA signaal
1 x zelfde of verschillend TV signaal

Er zijn nog meer mogelijkheden, maar 3x verschillend kan niet (met die kaart imo)...

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

De enige kaart die dat kan (3 schermen onafhankelijk) is de matrox parhelia, dat verklaart meteen de hoge prijs (zonder top 3d-specs)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Omdat je maar 2 ramdacs hebt moet je de 2 monitoren hetzelfde beel laten geven, en de tv een ander beeld. Omdat de TV de resolutie die je op je desktop draait niet aankan. Ik weet niet of je het zo al geprobeert hebt. Het gaat dus niet lukken om 2 verschillende beelden op je monitor en een clone op je tv. (tenzij je op een van de beeldschermen een resolutie hebt van 640x480 (of was het 800x600) geloof ik)

/edit
Ik heb het dus nooit geprobeert en weet niet zeker of het zo werkt, maar het is mischien wel iets om over na te denken. Als iemand hier er meer verstand van heeft mag die me verbeteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Cryonist op 08-04-2003 08:44 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Verwijderd

Er is zover ik weet nog 1 andere manier, niet echt een oplossing waar je iets aan hebt ben ik bang, maar toch. Als het goed is kun je ook een LCD scherm met DVI aansluiting gebruiken. Dan word er geen RAMDAC gebruikt voor die monitor en blijft die vrij voor de tv. Dit zou je in staat moeten stellen om de 2 monitoren en de TV apart te gebruiken.

• R_W
  • Niet online
GoUdViS schreef op 08 April 2003 @ 08:43:
Omdat je maar 2 ramdacs hebt moet je de 2 monitoren hetzelfde beel laten geven, en de tv een ander beeld. Omdat de TV de resolutie die je op je desktop draait niet aankan. Ik weet niet of je het zo al geprobeert hebt. Het gaat dus niet lukken om 2 verschillende beelden op je monitor en een clone op je tv. (tenzij je op een van de beeldschermen een resolutie hebt van 640x480 (of was het 800x600) geloof ik)
Ik kan op mijn TV een resolutie van 1024x768 weergeven, deze resolutie wil ik ook graag op mijn 15" CRT. Als ik deze dan kan clonen en daarnaast nog een 19" kan draaien als hoofdmonitor, ben ik tevreden :)

Maar dit blijkt dus zeker niet makkelijk, het is iemand echter wel gelukt met de zogenaamde 'Geforce Tweak Utility', is er misschien niet een programma met dezelfde functionaliteit die wel compatible is met de laatste detonator drivers?

• R_W
  • Niet online
*schop* ;)

Iemand nog een idee? :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Shoot me: kan helemaal niet.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Drie onafhankelijke schermen lukt niet. Daar had je de matrox voor moeten kopen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

The Dolf schreef op 09 April 2003 @ 13:58:
Drie onafhankelijke schermen lukt niet. Daar had je de matrox voor moeten kopen.
R_W schreef op 08 April 2003 @ 12:12:

Ik kan op mijn TV een resolutie van 1024x768 weergeven, deze resolutie wil ik ook graag op mijn 15" CRT. Als ik deze dan kan clonen en daarnaast nog een 19" kan draaien als hoofdmonitor, ben ik tevreden :)

[ Voor 27% gewijzigd door ronny op 09-04-2003 14:10 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Pagina: 1